5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Groene Schicht, waar waren we gebleven…
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 februari 2017 08:08 PM
  [ # 61 ]

Lekker bezig!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 februari 2017 10:12 PM
  [ # 62 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 01 maart 2017 06:17 PM
  [ # 63 ]

Mooi werk, goed bezig zeg!

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 13 maart 2017 07:50 PM
  [ # 64 ]

Ik dacht al: wat een leuke GS in de stalling! Blijkt ‘ie van jou te zijn… Tof!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 20 maart 2017 10:38 AM
  [ # 65 ]

Bedankt voor alle waardering Smile Het ging gisteren weer een klein beetje vooruit:

Stuurboord voordeur geborsteld en een laagje Rostex gegeven. Daarna zag ik het niet meer zitten, dus kitten! Op de achter grond staat deur bakboord achter klaar voor behandeling.

Ook nog even gekeken of het bruine monster het nog deed, viel heel niet tegen. Na wat olie en benzine pompen met de slinger kwam ze aardig rap tot leven. Een stuk boeken over de A12 deed goed cool grin

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 maart 2017 11:15 AM
  [ # 66 ]

Vergt het veel slingers voor de carb weer gevuld is met peut? Na langere tijd stilstaan ben ik zomaar tien tellen aan het starten voor er enig eigen initiatief lijkt te ontstaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 20 maart 2017 11:24 AM
  [ # 67 ]

Ik snap niet hoe het kan, maar een slingertje of vier halveert die tien seconden bij mij. Ik heb er een gewoonte van gemaakt na lange stilstand even te slingeren.

anders een inschakelbare elektrische pomp monteren. Droog starten tot oliedruk en dan pomp inschakelen. Plannen plannen… Wink

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 26 maart 2017 11:31 PM
  [ # 68 ]

Vandaag weer aardig opgeschoten. Er staan drie deuren klaar om aan de binnenkant een laklaag te ontvangen. Daarna worden ze afgehangen en is de buitenkant aan de beurt.

Josh heeft een voorspatbord netjes gemaakt, het rechter achterspatbord supernetjes afgewerkt

We hebben samen in 20 minuten ook stuurboord maar even richting APK-waardig geholpen, wel een contrast met de andere kant… Laughing

Ik had m’n achterwiellagergereedschapje bijgebeund zodat er een 3/4” schuifijzer van een halve meter in past, maar het mocht helaas niet baten, nogsteeds geen beweging in te krijgen.

Ik zal de 44 slagdop maar even afdraaien vandeweek zodat die door de ringmoer past. Dan probeer ik die zeskantmoer eerst een keer. Als de naaf er dan af is krijg ik die ringmoer er in de bankschroef misschien af

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 22 mei 2017 11:07 PM
  [ # 69 ]

De afgelopen tijd is er best wat geknutseld aan het groene apparaat, nu zover dat het weer op een auto begint te lijken. Ze moest even wijken voor wat werk aan Break Brun de Merde, en van de gelegenheid gebruik gemaakt er een half jaar stof af te spoelen:

De gerolde deuren zijn best mooi van ver:

Wel jammer dat het kleurenstaal van meneer Histor wel heel erg veel afwijkt LaughingRolling Eyessick

Eens kijken hoe ik dat het netst ga verbloemen zonder de hele auto te moeten rollen… Maar eerst nog even de deurkaarten erop en langs de keuring

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 25 mei 2017 03:10 PM
  [ # 70 ]

Jammer van het kleurverschil, maar de GS is er flink op vooruit gegaan! Voor het achterscherm waren naast originele schermen ook imitatie schermen te koop. Wellicht zijn die nog ergens te vinden voor een zacht prijsje. Ik meen dat deze van Van Wezel waren.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 07 juni 2017 09:44 AM
  [ # 71 ]
charmille schreef:

Jammer van het kleurverschil, maar de GS is er flink op vooruit gegaan!

Inderdaad Charmille, helemaal mee eens, mooi om te zien hoe de auto er nu weer bij staat!

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 07 juni 2017 04:21 PM
  [ # 72 ]

Ik heb mijn ex GS halfautomaat uit 1972 ook eens low budget voorzien van betere deuren. Spuitbus op het oog gekocht bij de plaatselijke verfhandel. Zat er een tint of 30 naast, maar de auto reed er niet minder om!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 07 juni 2017 10:45 PM
  [ # 73 ]

Deze beun is blij met de complimenten cheese

charmille schreef:

... het achterscherm ... vinden voor een zacht prijsje.

Ik heb enige tijd terug een origineel reparatiescherm aangeschaft uit Heythuyzen, keurig persoonlijk bezorgd in de buurt, voor een behoorlijke prijs. Ik was er vanuit gegaan dat zoiets vrij onvindbaar zou zijn dus: pakken wat je pakken kan!

Het was gisterenavond nog even tijd voor het betere geklei. Het raamdraaimechaniek in de passagiersdeur voelde wat uitgewoond aan bij bediening, en gezien de degelijkheid van de deurkaartclips beter nu even goed maken. Het is een standaard GS mechaniek voor ramen met een klemprofiel, maar dan was de slingerspline verminkt zodat er een GSA-zwengel op paste.
Ik had nog een stapel GSA-mechanieken liggen, voor van die ramen met gelijmde nokjes. Die ga ik toch nooit gebruiken dus daar een asje van opgeofferd.

De gestuikte uiteinden van de lagerkom vlakgeslepen, kom erafwrikken, beetje vijlen en op het andere mechaniek vastbakken. Er moet nu nogsteeds een GSA-zwengel op, met zo’n borgclip (overgenomen van Peugeot trouwens, ik kende ze al van 304 en 504), maar dat geeft niet, het misstaat niet echt en het zit veel degelijker vast.

Daarna de auto achtergelaten in Delft, en zowaar na wat kleine klusjes goedgekeurd door Peter! Ik mag morgen wel even komen kijken wat er allemaal nog aan zit te komen. Het meeste zal wel bekend zijn, maar altijd goed om de mening van een ervaringsdeskundige te horen.

APK Hoera! Kan ze tenminste buiten staan terwijl ik de binnenschermen klaarmaak en een motor droogleg… drunk

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 juni 2017 10:49 PM
  [ # 74 ]

Als je er dan toch eentje drooglegt, kun je de mijne dan gelijk meenemen? Wink

Even zonder gein, van harte met deze APK Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 09 juni 2017 02:33 PM
  [ # 75 ]

Gefeliciteerd met de APK! Een puike prestatie; er zijn niet veel ONK GSsen meer van deze leeftijd met geldige APK. Best een zeldzaamheid dus!

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook