Heb me er al een hele tijd suf naar gezocht, verschillende rubbers vervangen, stuurkogels vernieuwd etc. Niets hielp.
Nu was ik van plan om mijn gehele stuurkolom te vervangen. Daar kwam immers ergens het geluid vandaan dus… Je zit op zo’n moment echt met de gedachte “kan me niet schelen wat het kost, als het maar verdwijnt!!!”
Laten doen vanaf het stuurhuis zou incl materiaal en arbeid op ongeveer 550 uitkomen.
Was ff slikken. Toen maar besloten alleen de onderste koppeling te laten vervangen. Dat ding kost “maar” 70 eurie. Tijdens het wachten eens ff in de Hayes gekeken en besloten om het zelf te doen, scheelt weer!!
Waarom dit ding ? Omdat er ook wat speling op mijn stuur zat, maar ikkuh dacht echt dat daar niet get gebonk vandaan kwam!!
Zaakje eraf gehaald en bekeken, zat minimale speling op. eigelijk merkte je het pas als je het gebruikte en fabrieksnieuwe onderdeel naast elkaar had.
Nieuw gemonteerd, speling weg. Ik ff rijden en ..... ik dacht…. ik mis iets…. maar wat… en toen wist ik het… EUREKA!!! het gebonk was weg!!
Dat bleek dus echt alleen te komen van een milimeter speling op de eerste kruiskoppeling.
Het sturen is nu weer strak, cruiser was het al opgevallen dat hij wat ... uhm, vaag stuurde.
ikkuh is HELEMAAL gelukkig, een zoektoch heeft zijn einde gevonden! op naar het volgende rammeltje. jawel, die heb ik inmiddels gevonden Ergens bij mijn schuifdak…
Was ff slikken. Toen maar besloten alleen de onderste koppeling te laten vervangen. Dat ding kost “maar” 70 eurie. Tijdens het wachten eens ff in de Hayes gekeken en besloten om het zelf te doen, scheelt weer!!
Waarom dit ding ? Omdat er ook wat speling op mijn stuur zat, maar ikkuh dacht echt dat daar niet get gebonk vandaan kwam!!
Zaakje eraf gehaald en bekeken, zat minimale speling op. eigelijk merkte je het pas als je het gebruikte en fabrieksnieuwe onderdeel naast elkaar had.
Geweldig dat het zo opgelost is zonder dat het je een rib uit je lijf heeft gekost
Zoals ik je al verteld had heb ik er ook speling opzitten, die intussen erger is geworden, is het makkelijk om die onderste kruiskoppeling zelf te vervangen :, Mijn ZX1.4i uit 1992 heeft ook geen stuurbekrachteging en ik heb enorm veel ruimte om de motor. Ik kan er dus zo bij met mijn handen.
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Dit gaat/ging nog steeds om dezelfde speling die ik enkele maanden terug ook heb gevoeld, tijdens een p-meeting in Nieuwegein????
Thrillseekah schreef:Dit gaat/ging nog steeds om dezelfde speling die ik enkele maanden terug ook heb gevoeld, tijdens een p-meeting in Nieuwegein????
uhm… ja…. kan j enou begrijpen hoe BLIJ ik ben ??
vraag me trouwens af hoe idereen toch aan die stuiterende smiley;s komt
ZX1.4i schreef:Was ff slikken. Toen maar besloten alleen de onderste koppeling te laten vervangen. Dat ding kost “maar” 70 eurie. Tijdens het wachten eens ff in de Hayes gekeken en besloten om het zelf te doen, scheelt weer!!
Waarom dit ding ? Omdat er ook wat speling op mijn stuur zat, maar ikkuh dacht echt dat daar niet get gebonk vandaan kwam!!
Zaakje eraf gehaald en bekeken, zat minimale speling op. eigelijk merkte je het pas als je het gebruikte en fabrieksnieuwe onderdeel naast elkaar had.
Geweldig dat het zo opgelost is zonder dat het je een rib uit je lijf heeft gekost
Zoals ik je al verteld had heb ik er ook speling opzitten, die intussen erger is geworden, is het makkelijk om die onderste kruiskoppeling zelf te vervangen :, Mijn ZX1.4i uit 1992 heeft ook geen stuurbekrachteging en ik heb enorm veel ruimte om de motor. Ik kan er dus zo bij met mijn handen.
als je zo’n ding besteld, heb ik um er in max 30 minuten onder, zeker in een reflex.
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
gompy58 schreef:
vraag me trouwens af hoe idereen toch aan die stuiterende smiley;s komt
+
Kijk eens op sites met animaties voor telefoons www.brambo.nl bv.
als je zo’n ding besteld, heb ik um er in max 30 minuten onder, zeker in een reflex.
Lijkt mij een goed idee om dat ding eens te bestellen en een keertje jouw kant op te crossen.
had je niet een paar foto,s van kunnen maken is makkelijker, want ik denk dat er veel mensen er last van hebben/kunnen krijgen
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
gompy58 schreef:ZX1.4i schreef:Was ff slikken. Toen maar besloten alleen de onderste koppeling te laten vervangen. Dat ding kost “maar” 70 eurie. Tijdens het wachten eens ff in de Hayes gekeken en besloten om het zelf te doen, scheelt weer!!
Waarom dit ding ? Omdat er ook wat speling op mijn stuur zat, maar ikkuh dacht echt dat daar niet get gebonk vandaan kwam!!
Zaakje eraf gehaald en bekeken, zat minimale speling op. eigelijk merkte je het pas als je het gebruikte en fabrieksnieuwe onderdeel naast elkaar had.
Geweldig dat het zo opgelost is zonder dat het je een rib uit je lijf heeft gekost
Zoals ik je al verteld had heb ik er ook speling opzitten, die intussen erger is geworden, is het makkelijk om die onderste kruiskoppeling zelf te vervangen :, Mijn ZX1.4i uit 1992 heeft ook geen stuurbekrachteging en ik heb enorm veel ruimte om de motor. Ik kan er dus zo bij met mijn handen.als je zo’n ding besteld, heb ik um er in max 30 minuten onder, zeker in een reflex.
Zie ik hier een nieuwe advertentie voor op marktplaats.nl
euh sorry harry, ik heb geen digicam, maar ik beloofhierbij plechtig dat als er iemand problemen heeft op dat gebied ik best eenhandje wil uitsteken. Letwel heren alleen bij problemen op dat gebied he!!!
gedonder met de vrouw mag u zelf ops: regelen
ik durf het overigenswel aan om te stellen dat als er iemand zo;n ding vervangen wil hebben dat makkelijk ff op een meeting gedaan kan worden…
Voor auto’s met stuurbekrachtiging zal het wel wat minder makkelijk zijn?
Heb ook een beetje speling maar ook stuurbekrachtiging…..
theiz schreef:Voor auto’s met stuurbekrachtiging zal het wel wat minder makkelijk zijn?
Heb ook een beetje speling maar ook stuurbekrachtiging…..
Dat vraag ik me eigelijk af, of dat moeilijker zal zijn. De bekrachtiging zit op het stuurhuis. Op het stuurhuis zit een “pikkie” met vertandingen waarop je de eerste kruiskoppeling monteert. Deze gaat dan door het schutbord en zit weer in de rest geschoven.
- kruip onder je auto en zoek het pikkie van het stuurhuis.
- neem sleutel 13 mee en begin die bout los te draaien.
- ZORG ERVOOR DAT ER NIET MEER AAN STUUR EN WIELEN GEDRAAID WORD!!!
- Duik onder je stuur en draai de onderste bout los die op die stuurstang zit.
nu zijn er 2 mogelijkheden.
of je draaid alle 4 de bouten los , met de stekkers, waar je stuur aan vast zit. Als je alles los hebt trek je nu aan je stuur en voila u heeft een stuurwiel met kolom in uwe handen. Onder de auto schuif je nu die kruis koppeling eraf, plaatst de nieuwe en montere het zaakje weer.
Het is trouwens handig om hier ff ieman dbij te hebben, stuurkolom is best zwaar en die staaf moet er precies voor komen.
optie 2
als je mazzel hebt eneen flinke bus kruip olie,zou je kunnen proberen de kruiskoppeling van het “pikkie” te klappen. dwz je zou deze recht naar voren kunnen klappen en dan kun je het stuur laten zitten.
Ik heb optie 1 gedaan, nadat alles weer inelkaar zat heb ik ff nagedacht ops: en bedacht dat optie 2 misschien ook zou kunnen….
overigens, leg de nieuwe en de oude voor de gein eens naast elkaar en vergelijk. Bij mij zat er maar een minimale fractie speling op en toch is het eindresultaat een wereld van verschil.
ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar als ik er last van begint te krijgen, dan hoor je me wel
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
dat gerammel he wanneer hoorde ja dat precies want ik heb een 2.0 16v en hoor steeds links voor gerammel en heb de draag arm al vervangen de veerpoot al eens en het is nog niet over. ik hoor het gerammel bij stuur bewegingingen maar ook op klinker wegen.
heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn
ohwja en de stabstang is het ook niet.
groeten de sloper
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
de sloper schreef:heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn
Flexibele stuurkoppeling. Standaard kwaaltje. Voor paar tientjes zelf goed te vervangen.