Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Nieuw: DS 7 Crossback
Vandaag onthult DS Automobiles een nieuwe SUV: de DS 7 Crossback. Voor deze eerste wereldwijde DS die zijn leven niet als Citroën begonnen is, heeft de Nederlander Ivo Groen getekend. Hij is volgepakt met nieuwe technische snufjes, zoals DS Active Scan Suspension.
Dit is het eerste compleet als DS ontworpen model van het Franse luxe-merk sinds de zelfstandigheid binnen PSA Group in juni 2014 werd aangekondigd. De DS 7 Crossback valt op door een herkenbaar DS-design. DS beschikt als eerste merk binnen PSA Group naast krachtige motoren over een PHEV. De hybride aandrijflijn bij DS wordt vanaf nu E-Tense genoemd.
Het bekende visitekaartje van DS, het personaliseren, is ook bij dit model mogelijk met premium materialen en klassieke toepassingen zoals parelstiksels en guillochage, de bijzondere verfraaiingstechniek bekend van exclusieve horloges.
Op de DS 7 Crossback zijn eveneens de nieuwste innovaties beschikbaar die veiligheid en rijcomfort garanderen: innovatie dankzij DS Pilot (op weg naar autonoom rijden), DS Safety (zicht in het donker) en DS Lounge (rijcomfort volgens DS, dat DS Active Scan Suspension introduceert op de DS 7 Crossback).
DS werkte voor de ontwikkeling van deze SUV samen met Franse merken zoals Michelin, het luxe BRM Chronographes en de gerenommeerde hi-fifabrikant Focal. Vanaf 7 maart kunnen de liefhebbers van de DS 7 Crossback de eerste gelimiteerde editie DS 7 Crossback La Première online reserveren.
Voor de Nederlandse DS Design Director Ivo Groen markeert de onthulling van de DS 7 Crossback een mijlpaal, en wel op verschillende manieren: ‘Allereerst is dit de eerste nieuw ontworpen DS die het levenslicht ziet sinds de oprichting van het merk DS Automobiles in 2014. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het design van deze voiture en dus is het echt ‘mijn’ auto! Als kleine jongen kon ik uren gefascineerd kijken naar een Snoek, en ik heb geprobeerd die passie voor techniek, avant-gardisme en kwaliteit terug te laten komen in het design van de DS 7 Crossback. Het is heel bijzonder om deze nieuwe DS SUV te hebben mogen ontwerpen!’ aldus Groen, die inmiddels 3 jaar bij het jongste Europese automerk werkzaam is.
bron: persbericht DS Automobiles Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
DS 7 Crossback, persdossier
“De DS 7 Crossback luidt een nieuw tijdperk in voor DS Automobiles. In deze voor wereldwijde verkoop bestemde SUV met zijn hightech design wordt een verfijnde afwerking gecombineerd met technische innovaties die voortkomen uit Franse knowhow”, aldus Yves Bonnefont, CEO van DS. “Zijn geavanceerde uitrusting zorgt voor bijzonder veel rijcomfort en uitstekende prestaties. De DS 7 Crossback staat symbool voor de toekomst van DS Automobiles, een merk waarvan het visionaire karakter al bij de eerste modellen duidelijk naar voren kwam. De DS 7 Crossback zal mensen aanspreken die trendsettend zijn, van reizen houden, van het leven genieten en boven alles een goede smaak hebben.”
Een fraaie verschijning
De voorzijde met de horizontale, verchroomde DS Wings oogt prestigieus door de krachtige, harmonieuze lijnen. Het DS-embleem, dat een nieuw uiterlijk heeft gekregen, vormt in alle opzichten het middelpunt. Ook opvallend is de motorkap, met de subtiele ribbels in het midden, en de tweekleurige buitenspiegels die de lengte en de soliditeit van de DS 7 Crossback benadrukken. De scherpe hoeken van de voor- en achterspatborden geven deze SUV een gespierde uitstraling. De rond de hoeken doorlopende achterklep laat de imposante achterzijde optimaal tot zijn recht komen. Ook in het oog springen de kenmerkende achterlichten met hun verlichte omlijstingen en ‘rollende’ richtingaanwijzers.
Vanuit alle hoeken voor iedereen onmiddellijk herkenbaar, ook in het donker
De modellen van het merk DS hebben zich altijd al gekenmerkt door een opvallende verlichting en dat blijft een belangrijk aspect van het DS-design. De LED-modules van de DS Active LED Vision ogen als juwelen en ze produceren een paars licht als de portieren van de DS 7 Crossback worden ontgrendeld, waarna ze 180 graden draaien. Dit opvallende effect is dag en nacht zichtbaar, of de auto nu rijdt of stilstaat. De verticaal geplaatste dagrijverlichting zorgt samen met de rollende knipperlichten voor een uitstraling die kenmerkend is voor DS. Ook de achterlichtunits dragen hier hun steentje aan bij. Ze zijn voorzien van full LED-techniek met verlichte lijsten. Voor deze kenmerkende uitstraling van de 3D-achterlichten hebben de ontwerpers gebruikgemaakt van lasergraveertechnologie voor een buitengewone nauwkeurigheid.
Twee brede displays voor een innovatieve interface
Het fraaie design wordt voortgezet in het interieur, waarvan de twee centraal geplaatste 12-inch schermen meteen opvallen. Het eerste display is een primeur in het SUV-segment: het wordt gebruikt voor het navigatiesysteem en ook voor de multimedia interface, MirrorScreen en DS Connect. Het tweede scherm kan persoonlijk ingesteld worden en geeft de informatie van het digitale instrumentenpaneel weer.
Vijf interieurthema’s om te personaliseren
Het interieur van DS 7 Crossback oogt chic en modern, zoals je dat verwacht bij een model van DS Automobiles. Geheel volgens de DS-filosofie wordt er gezorgd voor een maximum aan personalisatiemogelijkheden, met keuze uit vijf interieursferen voor de DS 7 Crossback. Deze vijf thema’s spelen in op de wensen en de karakters van de klanten. Als eerbetoon aan Parijs, de geboorteplaats van het merk DS, dragen de thema’s de namen Bastille, Rivoli, Faubourg en Opéra. Ook is er nog de Performance Line.
De elegantie van premium materialen
“Voor alle materialen en alle details van de DS 7 Crossback diende de wereld van de haute couture als inspiratiebron.” Thierry Metroz. Om te zorgen voor een bijzonder hoogwaardige uitstraling is er veel aandacht besteed aan de samenstelling van de thema’s en de hiervoor gebruikte materialen, zoals leder, hout en Alcantara. Het stuurwiel en de handgrepen kunnen volledig worden bekleed met leder. Dat geldt ook voor de middenconsole, wat uniek is in dit autosegment. Bij enkele thema’s kan de bedieningsknop op het centrale display ook worden voorzien van kristallen.
Obsessie voor detail als leidraad
Uiteraard is ook de DS 7 Crossback voorzien van de designkenmerken waarover de meest recente modellen van DS Automobiles beschikken. Subtiele, maar toch duidelijk waarneembare details verwijzen naar de merkidentiteit, zoals het horlogebanddesign van de met Nappa-leder beklede stoelen en de zogenoemde parelstiksels op het dashboard, de portierpanelen en de middenconsole. De tuimelschakelaars op de in chroomkleurige panelen afgewerkte middenconsole zijn voorzien van een ‘Clous de Paris’ guilloche afwerking.
High-performance hybride E-Tense: 300 pk en een actieradius van 60 km in emissievrije modus
“Elk DS-model zal leverbaar worden in een high-performance hybride-uitvoering en DS zal als eerste merk van de PSA Group een PHEV met benzinemotor introduceren”, zo zei Eric Apode afgelopen jaar tijdens de Autosalon van Parijs. Dat wordt nu gerealiseerd met de 300 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn met benzinemotor en vierwielaandrijving, die vanaf het voorjaar van 2019 leverbaar gaat worden voor de DS 7 Crossback.
“Bij DS draait het bij hybridemodellen niet alleen om prestaties en efficiency. Ze moeten ook een maximale ruimte voor de passagiers en een maximale bagageruimte bieden”, aldus Eric Apode.
Dat is beslist het geval bij de DS 7 Crossback met zijn unieke, slimme lay-out: de automatische elektrische transmissie is overdwars geplaatst. De accu die de achteras van energie voorziet, heeft een compact formaat en is onder het passagierscompartiment geplaatst. Deze lay-out zorgt ervoor dat de bodem bijna vlak is ter hoogte van de tweede zitrij, waardoor er meer ruimte ontstaat.
Als bestuurder van deze auto geniet je zowel van buitengewoon dynamische prestaties als van een behoorlijk bereik: de SUV legt in de emissievrije modus een afstand van maximaal 60 kilometer af, terwijl er tegelijkertijd veel ruimte beschikbaar is voor de inzittenden en hun bagage.
Vijf motoren met dynamische eigenschappen
Behalve als E-Tense hybride zal de DS 7 Crossback verkrijgbaar zijn met vijf krachtige verbrandingsmotoren die zich kenmerken door een hoog koppel en een grote efficiency. Alle motoren voldoen aan de Euro 6.2-norm: drie benzinemotoren (de aan de nieuwe Efficient Automatic Transmission met 8 versnellingen (EAT8) gekoppelde THP 225 S&S en THP 180 S&S alsmede de PureTech 130 S&S met handgeschakelde 6-versnellingsbak) en twee dieselmotoren (BlueHDi 130 S&S met handgeschakelde 6-versnellingsbak of 8-traps automaat en de BlueHDi 180 die is gekoppeld aan de 8-traps automaat). Deze motoren staan garant voor een hoog prestatieniveau. De state-of-the-art technologieën (injectiedruk van 200 bar bij de THP-motoren, Stop&Start; systemen etc.) zorgen ervoor dat de CO2-emissies tot de laagste in dit segment behoren.
DS Connected Pilot: rijden of gereden worden?
DS Connected Pilot maakt het mogelijk om het rijden gedeeltelijk uit handen te geven, waarbij de regie op elk gewenst moment weer kan worden overgenomen. Dit is opnieuw een stap richting autonoom rijden, dit systeem is meer dan slechts een rijhulp. DS Connected Pilot zorgt onder alle omstandigheden voor een maximale ondersteuning, waarbij het taken van de bestuurder overneemt als die dat wenst. Dit innovatieve systeem omvat ook Stop & Go Acc, dat de snelheid van de auto aanpast aan die van de voorligger. Deze functie bestuurt de auto om de DS 7 Crossback perfect op de rijbaan te plaatsen, waarbij rekening wordt gehouden met de keuzes en de gewoontes van de bestuurder. Tot een snelheid van 180 km/h (afhankelijk van de landelijke wetgeving met betrekking tot de snelheidslimiet) regelt het de snelheid en het aanhouden van de gekozen rijbaan. Dit systeem is met name plezierig op de snelweg en in files. De bestuurder wordt ontlast, waardoor deze veiliger en relaxter kan rijden.
DS Park Pilot: eenvoudig parkeren
De DS 7 Crossback is voorzien van een innovatief rijhulpsysteem, DS Park Pilot. Met deze nieuwe technologie kan de auto zelf parkeren, zowel haaks op als parallel aan de stoeprand, zonder dat hiervoor het stuur of de pedalen moeten worden bediend. DS Park Pilot kan tijdens het voorbijrijden met een snelheid van maximaal 30 km/h zelfstandig een parkeerplek vinden die groot genoeg is voor de DS 7 Crossback. De bestuurder kan vervolgens via het touchscreen aangeven hoe hij wil parkeren, dwars op of parallel aan de rijbaan. De bestuurder hoeft slechts de knop ‘Park’ in te drukken, vervolgens parkeert de auto zichzelf in.
DS Night Vision: zicht in de duisternis
DS Night Vision optimaliseert het zicht in het donker en maakt de weg beter zichtbaar. De infraroodcamera aan de voorzijde identificeert objecten, voetgangers en dieren op de weg met een maximale afstand van 100 meter. Het digitale instrumentarium geeft het gedeelte rond de auto weer in het zichtveld van de bestuurder, waarbij een rode omlijning alle potentieel gevaarlijke obstakels aanduidt. Doordat hij van tevoren wordt gewaarschuwd, kan de bestuurder zo goed mogelijk op deze obstakels reageren. DS 7 Crossback is de eerste auto in het C-segment die leverbaar is met Night Vision, een feature die normaliter is voorbehouden aan auto’s uit hogere segmenten.
Driver Attention Monitoring: voorkoming van onoplettendheid
Onoplettendheid en vermoeidheid zijn de voornaamste oorzaken voor ongelukken op de snelweg. De technologie van de DS 7 Crossback merkt verminderde alertheid van de bestuurder meteen op. Met behulp van een infraroodcamera boven het stuur houdt DS Driver Attention Monitoring drie zaken in de gaten: de ogen voor signalen van vermoeidheid (knipperen), het gezicht en hoofdbewegingen om te kijken of de bestuurder niet wordt afgeleid en de manier waarop de auto over de rijbaan beweegt (afwijkingen van de positie ten opzichte van de rijbaanmarkeringen en stuurbewegingen van de bestuurder). Zodra DS Driver Attention Monitoring iets afwijkends registreert met betrekking tot deze drie factoren – bijvoorbeeld niet-lineaire of onverwachte bewegingen en snel knipperende ogen die erop duiden dat de bestuurder vermoeid raakt – weerklinkt er een geluidssignaal en verschijnt er een visuele waarschuwing op het centrale display.
DS Active LED Vision: zien en gezien worden
Het DS Active LED Vision-systeem zorgt niet alleen voor een origineel visueel effect, het zorgt ook voor een goed zicht onder alle omstandigheden. In het donker wordt de lichtbundel qua breedte en reikwijdte aangepast aan de rijomstandigheden en de snelheid van de auto. Er zijn zes lichtmodi beschikbaar: Parking, Town Beam, Country Beam, Motorway Beam, Adverse Beam en High Beam. Doordat de weg beter en over een grotere afstand wordt verlicht, wordt het rijden nog veiliger. Het veiligheidsniveau wordt ook verhoogd door de achterlichten, waarvan de leds razendsnel worden ingeschakeld.
DS Active Scan Suspension: indrukwekkend rijcomfort van DS Automobiles
In 1955 verbaasde de oorspronkelijke DS de wereld. Niet alleen met zijn visionaire en sculpturale design, maar ook met zijn avantgardistische technologie. Mensen herinneren zich nog altijd de hydropneumatische vering, een systeem dat nieuwe normen invoerde voor stabiliteit en comfort. Enkele decennia later hebben de ingenieurs en technici van DS Automobiles in hun streven naar innovatie een actief veersysteem ontwikkeld dat gebruikmaakt van een camera die de weg scant. DS Active Scan Suspension beschikt over de nieuwste innovaties op elektronicagebied. Naderende wegoneffenheden worden geïdentificeerd, of dat nu hobbels of gaten zijn, waarna de demperinstelling hierop wordt aangepast.
Geluid in zijn puurste vorm
Voor de DS 7 Crossback hebben onze technici en ingenieurs wederom samengewerkt met één van de meest gerenommeerde audiospecialisten uit Frankrijk, Focal Electra. Veertien speakers van Focal Electra zijn zo over het interieur verdeeld dat zelfs de meest veeleisende muziekliefhebbers kunnen genieten. Voor het eerst werd door het prestigieuze Focal Electra een audiosysteem voor een auto ontwikkeld.
Afmetingen
Lengte: 4,57 meter
Hoogte: 1,62 meter
Breedte: 1,89 meter
Bagageruimte: 555 liter
bron: persdossier DS Automobiles Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
DS 7 Crossback La Première
De nieuwe SUV is nog maar nauwelijks onthuld of DS maakt bekend dat er een limited edition komt als voorpremière op de marktintroductie. Liefhebbers, mensen die de laatste trends volgen of gewoonweg klanten die eindelijk hun auto hebben gevonden, kunnen vanaf dit voorjaar online deze unieke en exclusieve versie van de DS 7 Crossback reserveren. Net als voor een haute couture creatie of maatwerk moet je durven kopen en geduldig afwachten…
Een aparte stijl
Deze eerste editie van de nieuwe SUV DS kreeg de naam DS 7 Crossback La Première en valt op door een smaakvol en exclusief karakter: zijn elegante en charismatische voorkomen in Gris Artense, Blanc Nacré of Noir Perla Nera contrasteert fraai met de nappaleren bekleding in de warme, diepe tint Art Rubis. Geraffineerde horlogebandconfectie voor de stoelen, parelstiksels, licht gepatineerd nappaleer, het BRM-uurwerk dat wordt afgestemd op de interieurkleuren, het dashboard en de vloermatten voorzien van de naam van de limited edition: obsessie voor detail verplicht. De karakteristieke tint Art Rubis zien we terug op de buitenkant van de auto, met kleine stipjes op het DS monogram voorop, de badges op de zijkanten en op de lichtmetalen 20” wielen Paris. Met deze exclusieve uitvoering laat deze limited edition goed zien hoe bijzonder en rijk de persoonlijkheid van de nieuwe DS SUV is.
De allernieuwste uitrustingen
Bij een innovatief concept hoort hightech uitrusting. De DS 7 Crossback La Première bevat de meest vooruitstrevende technologieën die in een later stadium voor het hele gamma zullen worden aangeboden: DS Connected Pilot, die de weg bereidt voor autonoom rijden, DS Night Vision dat meer zicht biedt bij rijden in het donker en DS Active Scan Suspension, de DS-vering van de 21e eeuw, in staat om te anticiperen op oneffenheden in het wegdek die via een camera worden geregistreerd.
Voor de nodige power onder de motorkap van de DS 7 Crossback La Première zorgt het tweeledige aanbod van de krachtigste motoren uit het gamma: de BlueHDi 180 S&S en THP 225 S&S gekoppeld aan de nieuwste 8-traps automaat EAT8.
Virtueel wordt realiteit
Wie eerder achter het stuur wil kruipen of de carrosseriekleuren in het ‘echt’ wil zien, de exclusieve uitrustingen wil bekijken, moet dit virtueel gaan doen. De auto kan tot in de kleinste details worden bekeken via de DS Virtual Vision, een virtual reality systeem in de DS Stores* dat voor een unieke customer experience zorgt. Met deze innovatie kan de klant zijn SUV in 3D en op ware grootte op een dynamische, interactieve en fascinerende wijze bekijken door een VR-bril. Vanaf april is dit beschikbaar in DS World, later dit jaar ook in Nederland.
bron: persbericht DS Automobiles Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Naar mij mening zo fout, als autoliefhebber schrik ik hier compleet van af.
Zo Duits/Chinees uiterlijk met een claustrofobie gevoel. Schande dat ze de letters DS aan hangen.
Nou ik kan hier geen uren naar staan kijken zoals naar de snoek, wat een vergelijking!!
Sorry voor mijn persoonlijke reactie, maar hier kan ik mij wel even kwaad om maken.
Dan zeggen dat de hydropactiveveringen niet meer haalbaar zijn, dan is er wel budget voor dit.
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Ik vind het een mooie auto, exterieur doet me helaas wel wat denken aan de huidige Metsubsidie Outlander, interieur is wat minder geslaagd, het scherm op het dashboard lijkt wel een tablet die er opgeplakt zit. Snap ik bij de huidige C4/C3 lijn van Citroën ook niet, werk dat eens mooi weg in het dashboard…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Bah. Net een Mitsubishi.
Nou, als jullie hem niet willen…....
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja hoor, zet maar op het pad! Helemaal af
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Persoonlijk ben ik geen fan van SUV’s, maar ik vind deze DS7 beslist niet lelijk. Mag dus ook best bij mij onder de carport…
Dit is kennelijk wat de markt wil en een merk als DS zal dus op deze vraag moeten inspelen.
Qua design vind ik de DS 7 redelijk gelukt. Ik heb in dit segment echt wel lelijker auto’s gezien. De lijn van de DS 7 doet me zelfs een beetje denken aan de Infiniti FX35, toch een van de beter gelijnde SUV’s IMO. Het front vind ik wel wat te grof. Dat had beslist geraffineerder gekund, net als het wat al te wilde interieur.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het is een DS en gelukkig geen Citroen.
Maar een Citroen DS dat was toch echt wat anders.
Dit model daar zijn er nog tien andere van.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nog enkele plaatjes van de inspirations, oftewel de interieurthema’s:
Performance Line
Rivoli
Opéra
Faubourg
foto’s: DS Automobiles
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier zijn er inderdaad meer van… Maar opzich niet lelijk. Wel sluipt de verregaande vertrutting ook hier binnen. Park assist… tsss
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Haha, dat zeiden de “echte mannen” ook toen de eerste gesynchroniseerde versnellingsbakken verschenen .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Ik ben een grote fan van de originele DS en ben de eerste om te zeggen dat de DS7 natuurlijk niets met het origineel heeft te maken. Maar ik ben ook niet blind voor de vooruitgang. Ik vind het een mooie auto. En het interieur is werkelijk prachtig. Ik ben dus positief gestemd!
Ik ben blij om te lezen dat Citroën (of DS…) met het onderstel weer terug gaat naar haar roots. Het Citroën Advance Comfort is me in de nieuwe C3 al in positieve zin opgevallen.
Puur bedrijfseconomisch: als de DS goed verkoopt, is dat goed voor PSA en dan zullen er ook weer ‘echte’ en meer onderscheidende Citroëns gebouwd kunnen worden.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)