Dag forumleden, graag wat advies…
Ik heb een ribbelkap gekocht (woehoe!) die ik wil monteren op mijn 2cv6. Natuurlijk heb ik al wat draadjes op het internet gevonden en gelezen, maar vaak zijn die zo oud dat de foto’s inmiddels verdwenen zijn.
Inmiddels heb ik de ribbelkap op de Eend geschoven, maarrr…de klep kan niet dicht, de hoekjes bijven steken op de spatborden. Ergens las ik al dat ringetjes tussen de bevestigingsbouten van de spatborden de spatborden naar voren trekken. Dat heb ik geprobeerd, maar het werkt niet.
Wie kan me vertellen hoe ik dit oplos?
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Hoekjes afzagen of deuken in je spatborden tikken. Het past gewoon niet anders. Been there done that. Had op mn 4x4 de driehoekjes aan de kap gelast, zelfde probleem.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Dat klinkt nog niet helemaal als de oplossing die ik zoek
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Je kunt de bevestigingspunten van je spatbord waarmee hij op het schutbord van de koets zit iets uitslijpen. Hierdoor kun je de spatborden iets naar voren monteren en wil het soms net lukken. Moet eerlijk toegeven het blijft een gepriegel om het goed te krijgen. Ook de hoeken van de motorkap afronden wil soms nog wel eens helpen.
Succes
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Dat is precies wat ik vandaag gedaan heb, Punky. Het uitslijpen alleen was nog niet voldoende, ik heb die ogen ook moeten bijbuigen om het spatbord nog wat lager te krijgen. Het lijkt erop dat dat gaat werken. Ik kwam bij al dat geknutsel ook roest tegen dus ben nu mijn spatborden en schutbord aan het schoonmaken en behandelen. Morgen weer verder… ik zie wel op tegen het doorzagen van de lampensteun, moet ik zeggen….
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Eerst nieuwe verbindingspijp erop lassen en de koplamp verstelling vast lassen, dan pas het stuk weg slijpen wat in de weg zit. Scheelt je een hoop meetwerk.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Dat is een goed advies, dank je! Daar zou ik niet aan gedacht hebben… Dan kan ik niet dezelfde stang gebruiken, daar moet ik dan wat op verzinnen. De nieuwe stang komt achter de olievuldop langs, als ik het goed heb begrepen?
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Koplampsteun aanpassen hoeft niet voor de ribbelkap.wel de montage van de bobine. Kijk even voor een foto in het besteleendenregister bij de importbesteleend DR-94-61. Die heb ik gebouwd met een moderne koplampsteun omdat ik voor de pude rechte geen plek meer had
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Dat zou een heleboel schelen. Ik heb de besteleend opgezocht, wat een mooi ding! Nou is de mijne wel een nieuw model dat ik wil ombouwen naar “oud”, een dat van jou een oud model dat je ombouwde naar “nieuw”... of maakt dat niet uit?
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
was een mooi ding ja , totdat de nieuwe eigenaar hem zo nodig donkergrijs moest spuiten.
ik had daar een oud ogend 602 cc motor ingebouwd en daardoor paste de oude koplampsteun niet meer.
Ik liep dus tegen hetzelfde probleem aan als dat jij nu hebt.
met de bobine naar de zijkant en de beschermkap vd dynamo afgezaagd past het allemaal net.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive