5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
EW’s ZX-break 1.9Dairco: de handel ingedrukt
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 14 maart 2006 12:53 AM
  [ # 61 ]
stan schreef:

nou afgelopen weekend een lekker eind gereden met de diesel met nieuwe verstuivers het stotteren met koudemotor is nu wel verholpen maar m’n dieselverbruik blijft hetzelfde 1 op 14 ik baal er gewoon van want de wagen rijd perfect maar wil niet zuiniger gaan lopen ik vind het een heel raar verhaal ook zuinig rijden heeft geen effect ik heb nu alles geprobeerd (behalve andere banden dit is te duur voor mij) ik zal me er maar bij neer leggen dat de mijne dorstiger is dan menig andere. Crying or Very sad

Het aanbod van die wielen van mij staat nog steeds hoor Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 maart 2006 10:53 AM
  [ # 62 ]

Stan, zonder vervelend te willen doen, had je niet een eigen draadje over het zuipen van je auto??


Dit was namelijk het draadje dat hoort bij de RLPV78 (zie topictitel).


en nou krijg ik steeds een email dat er weer iets over jouw verbruik is gepost

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 14 maart 2006 08:53 PM
  [ # 63 ]

ja ik stap over sorry voor de vervuiling Sad

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 maart 2006 09:44 PM
  [ # 64 ]
stan schreef:

ja ik stap over sorry voor de vervuiling Sad

Excuus uiteraard aanvaard!

Maar ik denk dat je er ook meer aan hebt in je eigen draadje. Overigens blijven hier wel verbruikscijfers en dergelijke komen. Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 maart 2006 11:36 PM
  [ # 65 ]

Vandaag had ik én haast én een redelijk lege snelweg voor me (de A35 om 6 uur ‘s ochtends).

Blijkt mijn ZX-je dus op de klok (die te laag aangeeft door de te grote banden) net iets over de 160 te lopen.

Wil alleen niet weten wat dat met mijn brandstofverbruik doet Surprisedops: . Zal ook morgen de olie maar weer eens peilen. Van het weekend gooi ik trouwens de zomerbanden er weer onder. Eens kijken wat dat doet met het verbruik. Door de te grote banden geeft de snelheidsmeter nu 3% verkeerd aan, dus rijd ik 3% te hard wat tot 6% extra verbruik leidt (verbruik kwadratisch met snelheid (ongeveer)). Bovendien geeft mijn km-teller nu ook 3% te laag aan. Zou dus maar zo kunnen betekenen dat ik alleen al op die basis van 1 op 15 naar 1 op 16,5 kan gaan.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 24 maart 2006 12:43 AM
  [ # 66 ]
EW schreef:

Vandaag had ik én haast én een redelijk lege snelweg voor me (de A35 om 6 uur ‘s ochtends).

Blijkt mijn ZX-je dus op de klok (die te laag aangeeft door de te grote banden) net iets over de 160 te lopen.

Ooit, lang geleden, ergens begin 1993 had mijn ZX nog een maagdelijk lage kilometerstand en ging ik ermee op wintersport. Ik heb er toen 1 tank doorheen gejaagd met flink doorrijden (tussen 120-160 km/h constant, uiteraard nadat ie goed warm was). Dat was tevens het slechtste verbruik ooit: 1 op 16.
Ben benieuwd waar je op uitkomt straks.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 maart 2006 12:59 AM
  [ # 67 ]

Als al in het “verbruik van mijn ZX1.9D” draadje gemeld:
De schade viel mee: 1 op 16,3, geconstateerd toen ik ook de zomerbanden ging oppompen.

Ook al hebben ze maar twee maanden in de schuur gelegen: Het viel me op dat de druk behoorlijk onderuit was gegaan: zat nog maar 1.6 bar in. Inmiddels staan ze weer ruim op de druk zoals op de sticker in het portier staat (+0,2, weet dat ze achter nu op 3,0 bar staan).

Ben trouwens erg benieuwd wat het verbruik nu gaat worden: de bandenomtrek is 3% kleiner, waardoor ik minder hard zal rijden en meer kilometers zal maken. zou dus maar zo 10% kunnen schelen. Hebben we het er nog niet eens over dat het ook warmer is buiten, maar dat zou natuurlijk ook tot meerverbruik kunnen leiden door de airco.
Wat is dat trouwens lekker zeg! Auto had een uurtje in de volle zon staan bakken en dan is het wel heeeeel erg lekker om de airco even aan te zetten zodat ie gauw weer koel is.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 april 2006 11:55 PM
  [ # 68 ]

Verbruik gaat nog steeds niet de goede kant op. Blijf in de buurt van de 1 oop 15 hangen.

Maargoed, we zien wel. Heb mijn rekenprogramma er op aangepast (een excelsheet die berekent wat ik aan autokosten heb en hoeveel ik voor reparaties, onderhoud en een C5-break HDI moet overmaken naar mijn spaarrekening) en we zien wel waar we uitkomen.


Vandaag een dagje aan het knutselen geweest. De radio viel namelijk voortdurend uit en dat is heel vervelend als je lange afstanden moet rijden en een kind in huis hebt dat nog niet doorslaapt.
Na een tijdje zoeken de radio maar eens in de 205 gehangen (daar liggen de later geplaatste isostekkers zo voor het grijpen dat ik hem meteen kon aansluiten) en de radio deed het meteen. Probleem moest dus in de auto zitten.

Na wat puzzelen kwam ik tot de conclusie dat ik de linker tweeter per abuis op de rechterachter-speakerkabel had zitten Surprisedops:. Na wat gegrom dit in orde gemaakt, maar de boel deed het nog steeds niet.
Met alleen de tweeters werkte het wel (tweeters heb ik aangesloten op het draadje tussen de isostekker en de radio) maar klonk het voor geen spoor.
Het probleem moest dus in de lijn van de woofers zitten. Beiden deden op de multimeter een kleine 5 Ohm, dus verdacht waren ze niet. Dan maar één voor één proberen. Bleek het over te gaan als ik de connector van het linker voorportier loshaalde (dan deed de radio het met de tweeters en de rechter woofer). Alles een keer los, een keer weer vast en het werkte. Kan ik dinsdag als ik naar Dordrecht moet tenminste een bak herrie aanzetten (heb een cd met mp’3tjes uit het wat-luister-je-nu topic, bijna alles doorelkaar).

Daarnaast was het verwarmingspaneel zaterdagavond definitief donker geworden en ben ik maar eens naar de lampjes gaan zoeken.
Met het paneel eenmaal op schoot had ik snel gevonden dat ik het de volgende keer gewoon in de auto kon laten zitten. Voordeel is wel dat de bediening van de verwarmingskabels nu weer een stuk soepeler gaat.
Heb één van de lampjes nu in mijn portemonee zitten zodat ik nieuwe kan gaan kopen (waren allemaal kapot, stond nog wel een kleine 9 V op).

En omdat het nog steeds lekker weer was en ik nog wat tijd over had heb ik ook de steun van de fietsendrager er weer opgezet.
Nou nog uitzoeken waarom de enige verlichting op de fietsendrager één remlicht en de achterlichten is. Kl#te-ding: ben er al zolang als ik hem heb (drie jaar) voortdurend mee aan het stoeien. Lijkt er nl op dat de stroomvoorziening van de auto wel goed is.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 april 2006 12:16 PM
  [ # 69 ]

Lampjes in het verwarmingspaneel zijn vervangen (eigenlijk heel simpel, als je de lampjes los kunt krijgen: middenpaneel van het dashboard uitbouwen en dan kun je het front van het verwarmingspaneel er aan de knoppen (beetje helpen met een schroevendraaier) vanaf trekken).
Ik kon dus uiteindelijk één van de lampjes er in heel kleine stukjes uitvissen.

Geeft trouwens in het donker een heel ander beeld als het verlicht is: auto ziet er een stuk completer uit.

Daarnaast met de fietsendrager van mijn ouders even de stekkerdoos gecontroleerd: Het zit inderdaad in die Grr#$%$#^-fietsendrager. Volgende keer dat ik zo’n ding koop koop ik een duurdere. Als ik voor een tientje in het uur zou werken zou een Twinny-Load inmiddels goedkoper zijn geweest.

Verder heb ik er inmiddels een litertje olie bij moeten/kunnen gooien. Heb nu ongeveer 9000 km gereden en er was net iets meer dan een liter uit. Dat is dus mooi: als ik netjes elke 10.000 km voor een beurt zou gaan zou ik het dus zonder bijvullen kunnen redden. Planning is alleen om elke 15.000 te gaan. Scheelt me namelijk 2 kleine beurten per jaar en met die lange afstanden die ik rijd…..

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 april 2006 11:27 PM
  [ # 70 ]
EW schreef:

Verder heb ik er inmiddels een litertje olie bij moeten/kunnen gooien. Heb nu ongeveer 9000 km gereden en er was net iets meer dan een liter uit. Dat is dus mooi: als ik netjes elke 10.000 km voor een beurt zou gaan zou ik het dus zonder bijvullen kunnen redden. Planning is alleen om elke 15.000 te gaan. Scheelt me namelijk 2 kleine beurten per jaar en met die lange afstanden die ik rijd…..

Gewoon doen. De laatste jaren hield ik hetzelfde interval aan. Volgens mij zijn de diesels van de laatste bouwjaren ook naar een interval van 15.000 km gegaan. Zelf reed ik circa 500 km per week.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 april 2006 12:54 AM
  [ # 71 ]
hogervp schreef:

Zelf reed ik circa 500 km per week.
Patrick


Brrrrrr,
dat zou ik ook wilen, 500/week.

zou bijna de helft schelen.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 19 april 2006 01:04 AM
  [ # 72 ]
EW schreef:

Brrrrrr,
dat zou ik ook wilen, 500/week.

zou bijna de helft schelen.

Je hebt in ieder geval een prettige wagen om 1000 km per week in te rijden!    Wink
Wellicht werk zoeken dat iets meer in de buurt van je huis ligt?? Ik rijd zelf 76 km per daag voor woon-werk verkeer. Maar dat halfuurtje in de auto vind ik eigenlijk wel lekker. ‘s Ochtends wakker worden (wel uitkijken voor die enkele trekker die ik tegenkom) en ‘s middags rustig aan naar huis.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 april 2006 01:51 AM
  [ # 73 ]
hogervp schreef:

Wellicht werk zoeken dat iets meer in de buurt van je huis ligt?? Ik rijd zelf 76 km per daag voor woon-werk verkeer. Maar dat halfuurtje in de auto vind ik eigenlijk wel lekker. ‘s Ochtends wakker worden (wel uitkijken voor die enkele trekker die ik tegenkom) en ‘s middags rustig aan naar huis.
Patrick

Helaas: heb ongeveer het werk het dichtst in de buurt gevonden. Voor vergelijkbaar werk bij de concurrenten zal ik naar Amersfoort, De Bilt, Nijmegen of Heerenveen moeten.

Overigens heb ik drie jaar lang met een collega gepoold.

We kwamen elkaar weleens bij de koffieautomaat tegen waarop we bijna in koor tegen elkaar zeiden: “als ik jou zo zie, hoop ik dat ik gereden heb” Laughing

Maar die drie kwartier heen en terug zijn op zich wel te doen. Als ik een beetje ongelukkig in Hengelo zou werken zou ik bijna net zo lang onderweg zijn. Alleen die files de laatste maanden op de IJsselbrug…..

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 mei 2006 11:59 PM
  [ # 74 ]

Nou, afspraak voor de eerste beurt is ook gemaakt.

Kleintje op 30 mei.
Ben benieuwd wat ze bij Lubbers van mijn ZX vinden.

Overigens: airco roeleert! Hoe heb ik het in vredesnaam 4 jaar en 200.000 km uit kunnen houden zonder??

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 11 mei 2006 12:15 AM
  [ # 75 ]

Airco is inderdaad heerlijk, ga de mijne binnenkort toch maar eens laten vullen. Met deze temperaturen krijgt ‘ie ‘t nog net koud in de auto, ben toch bang dat ‘ie in de zomer tekort gaat schieten.

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook