Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Hallo Allemaal,
Graag zag ik jullie mening, mijn XM 2.5TD met 260.000 op de teller heeft de nodige reparaties nodig en nou zit ik te twijfelen wat ik zal doen, weg ermee of toch nog herstellen.
De volgende punten moeten gebeuren:
- nieuwe radiateur (2 stuks), € 400, en dan zelf monteren
- multiriem is gescheurd, nieuwe riem en spanner, uitbesteden zal ongeveer € 250 euro kosten, spanner staat wat scheef, vandaar een nieuwe
- er zullen nieuwe of 2e hands bandjes om moeten, € 250 (uitgaande van 2e hands Michelin
- de kachelradiateur lekt op de afdichtringen, nieuwe ringetjes monteren € 10
- de bollen zijn eigenlijk aan een vulbeurtje toe, € 250
- remschijven remblokken zullen ook niet zo lang meer op zich laten wachten
Tja, allemaal geen cruciale reparaties maar het tikt toch mooi aan.
De auto is verder netjes, geen overdreven roest, alleen heeft een hagelbui een keer een mooie set deuken op het dak en de motorkap gemaakt, niet dramatisch maar als je er op een bepaalde manier tegen aan kijkt zie je het wel.
Wat is jullie advies?
Wat koop je terug voor het geld wat reparatie gaat kosten denk ook niks bijzonders Dus ik zeg sleutelen en gaan met de geit
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Tja dit heeft alles met je budget te maken, auto,s onder de 5000,-euro hebben allemaal met dit soort reparaties, te doen, snap je wel, de cosmetica van de auto is aan getast,
En daar zit de twijfel, bij oude auto,s moet je gewoon zelf kunnen sleutelen, en rijd je heel goedkoop, en groot, kan je dit niet, en is je budget heel mager, dan kan je beter gaan leasen, dan ben je tegenwoordig al in 200 p,maand kwijt, ex de benzine, en rijd je zorgeloos ,
Dus of repareren, de diesel is immers net ingereden,,
Of een mooiere kopen, en hopen dat het onderhoud op zich laat wachten,
Of gaan leasen,
Je kunt het emotioneel benaderen: ben je gehecht aan je auto? Ja-> repareren. En leg een reserve aan voor toekomstige reparaties.
Of rationeel: koop voor €1.200,- (wat je opgesomde reparaties ongeveer kosten) een andere auto en rij er mee tot ook daar de kosten zich aandienen.
Linksom of rechtsom zul je geld gaan uitgeven.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
IK ben gisteren maar eens gaan kijken naar wat anders, ik wou in een c5 III met Hp gaan rijden en (sorry mensen) een Volvo V70.
De c5 niet kunnen vinden, ritje gemaakt in een V70 benzine met 140 Pk. Tja, rijdt niet verkeerd maar het is geen XM. En ondanks dat ik 10 Pk meer had dan de Xm had ik dat gevoel niet. Mijn 2.5 Td rijdt veel soepeler, heeft veel meer koppel. Eigenlijk wil ik geen afstand doen van mijn Citroën.
Toch maar weer gaan nadenken over reparatie, gaan zoeken naar radiateur types maar daar zit best verschil in prijs. Valeo is het duurste, dan Hella en dan kom ik bij fabrikanten als Nissens en NRF. Nou heb ik geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is maar toch, scheelt de helft in prijs.
Hebben jullie ervaringen met bovengenoemde fabricaten?
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Volgens mij is Nissens gewoon goed spul. Mocht je toch de hele kachelradiateur willen vervangen ipv alleen de ringetjes heb ik er nog 1 nieuw in doos voor weinig
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je al eens geinformeerd wat het kost om een nieuw blok in de radiatoren te laten zetten?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
furriegurrie schreef:Volgens mij is Nissens gewoon goed spul. Mocht je toch de hele kachelradiateur willen vervangen ipv alleen de ringetjes heb ik er nog 1 nieuw in doos voor weinig
De kachelradiateur is nieuw Furriegurrie, hij is altijd blijven lekken op de ringen, ik ga dikkere ringen bestellen.
Ik moet wel 2 nieuwe radiateuren hebben voor de motorkoeling, ja ja de 2.5TD neemt geen genoegen met 1 rediateur…
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
jantje1948 schreef:Heb je al eens geinformeerd wat het kost om een nieuw blok in de radiatoren te laten zetten?
Wat bedoel je met een nieuw blok in de radiateur Jantje?
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat er een compleet nieuw lamellenblok tussen de in- en uitstroombak gezet wordt. Voor mijn ds was dat beduidend goedkoper dan een nieuwe.
Hier bijvoorbeeld: http://www.oranjeboom-radiateuren.nl/
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja, als ik helemaal geen nieuwe radiateur zou kunnen krijgen zou dit een goed idee zijn, maar voor 2 radiateurs een nieuw blok ertussen? Zou dat voor minder dan 325 euro kunnen? Ik denk dat in dit geval ik beter 2 nieuwe kan kopen.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kunt ze allicht bellen om te informeren. Ik betaalde destijds 140, beduidend minder dan een gereviseerde van het magazijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Dat is niet duur, maar heeft de radiateur van een Ds ook kunststof zijkanten? Zoals die van de XM? Aan een messing of koperen zijkant is te solderen, aan kunststof kun je niet veel.
Ter info, ik zie net dat de Nissens een aluminium radiateur is en de Valeo een koperen, dan zal dat het prijsverschil wwwel zijn. Alleen weet ik niet of een koperen beter is dan een aluminium.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wat bedoel je het 2 radiatoren? Is er eentje niet de condensor voor de airco?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Die zit er inderdaad ook nog. Intercooler, radiateur en condensor geloof ik bij de 2.5 TD
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Een 2,5 TD heeft twee radiateurs voor de koeling geschakeld door 2 thermostaten, daarnaast inderdaad nog een interkoeler en een koeler voor de Airco. Ja het zit vol in een 2.5 TD
Op het plaatje de 2 radiateurs (ik ben er net achter dat radiateuren niet het goede meervoud is van radiateur) die er voor de motorkoeling zitten.