van mijn prestige gti turbo gaat de motor bij het warmlopen na enige tijd in toeren omhoog, dan weer omlaag. waar zou dat aan kunnen liggen?
bij stationair draaien?
heb je het over een verschil van max. 200rpm?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ja, inderdaad
dimmar schreef:ja, inderdaad
dan staat hij perfect afgesteld, werkt alles zoals het moet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
bij de mijne heb ik het alleen als ik naar verhouding meer euro 95 in de tank heb als 98.
Wellicht is de verhouding wijzigen nog een tip om de motor beter te laten lopen.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
ik heb de injectoren - computer- ontstekingsmodule en luchtweger vervangen -motor loopt de eerste 10 minuten heerlijk stationair maar begint daarna te zuchten na drie keer opnieuw starten geeft hij de geest . Uiteindelijk zou het aan de dynamo kunnen liggen? Kapotte dynamo - accu wordt niet bijgeladen - motor gaat steeds moeilijker lopen?
Als het de dynamo is dan kun je dat meten tijdens het lopen,als die laad zit ie tussen de 13 en de 14 volt.
Ik zou om te beginnen de beide vliegwielsensoren vervangen.
In de laatste rubrigue technique van de cx club staat trouwens nog een interessant artikel,electronische brandstofinjectie werking en storingen.
Hierin staan allerlei tips.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Wanneer zijn de bougiekabels vervangen? Dat zou een oorzaak kunnen zijn.
dimmar schreef:ik heb de injectoren - computer- ontstekingsmodule en luchtweger vervangen -motor loopt de eerste 10 minuten heerlijk stationair maar begint daarna te zuchten na drie keer opnieuw starten geeft hij de geest . Uiteindelijk zou het aan de dynamo kunnen liggen? Kapotte dynamo - accu wordt niet bijgeladen - motor gaat steeds moeilijker lopen?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Nee, die zijn ook vervangen.