IDealist schreef:En deze kostbare wielewaal van Citro past ook op de boutjes waarmee de remankerplaat op de achterdraagarm zit? Ik kreeg ze wel los met alternatieven, maar vastzetten doe ik liever op een meer wetenschappelijk verantwoorde manier :-)
Ja.
Ok, dank Repelsteeltje!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
De M7-bouten met wielewaalkop vind je tot eind jaren zestig in de bevestiging bak-blok. Ze zijn vervangen door de gewone 6-kant in de latere modellen.
Behalve in de remankerplaatbevestiging vind je deze (ook M7) in de bevestiging van hoogteregelingstangen van hoogteregelaar en koplampbediening op de voorste stabilisatorstang, en bij deksels van halfautomaatbakken.
Ik heb de door Citrotech geleverde dop nooit gebruikt, ik vraag me af of er bij de remankerplaatboutjes voldoende ruimte is om die dop te kunnen plaatsen. Ik doe het met het originele gereedschap, dat is geen dop maar een T-sleutel, met een ronde kop met wielewaal, en die is slanker dan de dop van CT.
En nee, ik leen geen gereedschap uit, maar wil wel, als iemand interesse heeft, op locatie komen.












Totaal aantal Berichten: 1202
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
voor het juiste gereedschap zie Facebook Citroen marktplaats.