Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
woutersmits schreef:Gaan ze weer klagen over sloopfoto’s
O ja, sloopfoto’s! Zal ik de donor-dame hier ook nog maar even laten zien in d’r laatste dagen?
Laatste openbare optreden: feest-en lichtweek 2011 met als thema ‘Halloween’. Magere Hein achter het stuur gezet, met zeis, en wat spookachtige verlichting, klaar. Prima tuinornament zo
Mei 2015, start van de demontage. De motorkap was al aan de kant gezet omdat elke keer studie maken van hoe iets ook alweer zit of een onderdeel roven gewoon vervelend is met de kap er nog op.
Het werk vordert snel genoeg. Reeds de volgende dag bestaat de Ondode Dame eigenlijk niet meer. Overal waar je aankomt veroorzaakt dat een laag roestvlokken op de vloer. Mevrouw is écht door en door rot. D’r technische levensduur is volledig benut.
Waar is de bezem?
Einde oefening. DH-26-38, 1971 - 2015. Hoewel? Uiteindelijk is er nog behoorlijk veel van de onderdelenoogst hergebruikt!
Het chassis van deze auto was écht helemaal op. Toen ze op CX-blokjesvelgen werd gelegd zakten de longerons knarsend een eind in. B-stijlen waren rot. C-stijlen waren rot/non-existent. Achterschermen waren rot. Enzovoorts… Wonderlijk genoeg was het strippen overwegend een eitje. Vastgeroeste bouten en moeren waren echt heel zeldzaam. Ik meen dat de parkertjes van de wasbordjes nog het meeste gedoe hebben gegeven!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
vast geroeste bouten komt idd niet zo vaak voor bij een citroen de Volvo amazon die ik heb gerestaureerd had daar aanzienlijk meer last van ????????????????????????????
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
In de rechter koplampbak heeft een spin overwinterd. Blijkbaar heeft-ie daar genoeg te vreten gevonden. Ik heb er in ieder geval uitgebreid de resultaten van gevonden… Binnenkort dan maar eens met een mild sopje door de lampenbak. Hoe dan ook, de DS is de enige auto die ik zo gauw kan verzinnen waarbij het niet de insecten óp de koplampen zijn, maar de insectenstront ín de koplampen is die tot extra schoonmaak leidt. Tja, alles is aan een DS nou eenmaal net even anders
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Penny Lane schreef:In de rechter koplampbak heeft een spin overwinterd. Blijkbaar heeft-ie daar genoeg te vreten gevonden. Ik heb er in ieder geval uitgebreid de resultaten van gevonden… Binnenkort dan maar eens met een mild sopje door de lampenbak. Hoe dan ook, de DS is de enige auto die ik zo gauw kan verzinnen waarbij het niet de insecten óp de koplampen zijn, maar de insectenstront ín de koplampen is die tot extra schoonmaak leidt. Tja, alles is aan een DS nou eenmaal net even anders
Derk
De SM ook.. En in de subaru zit ook een spin IN mn koplamp…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In koplampen van 2CV’s zitten ook vaak spinnen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Spin in kilometerteller Jumpy. Spin is al een tijdje uitgeteld…
Gaan we het nu hebben over waar spinnen zich ophouden? Ja, leuk..
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Eh nee, niet leuk
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik kan soms echt niet peilen wat reacties uitlokt
Vandaag wat serieuzer op tournee geweest. Geen zorgelijke zaken opgemerkt, paar dingetjes die geen 20.000 km zo moeten blijven maar dat is allemaal nog in lijn met de verwachting van wat begon als een mega bouwdoos. Het ziet er naar uit dat het verbruik nog wat daalt ook, stel je voor… Het torretje was het in ieder geval gloeiend eens met een eind ‘grote weg’ (of wat daar in deze contreien voor moet doorgaan). Vooralsnog lijkt de auto van beweging vooral beter te worden. Zoals met alle testfases verwacht ik ergens nog wel een keer iets merkwaardigs, maar dat zo’n auto ‘immers nooit iets anders geleerd heeft’ is wel een bewezen ding.
Zijdelingse waarneming: wat ik altijd met bollenvering heb, en dat was ik eigenlijk een beetje vergeten, is dat ik er een ontzettende prinses-op-de-erwt van word. Het is luxeproblematisch als je brein op een gegeven moment het gebrek aan beweging wil ‘corrigeren’ door het bandenlawaai als zodanig te vertalen. Maar goed, dat is user error.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Herkenbaar…de enige oplossing is om nu en dan in een modern hok te kruipen. Mijn collega’s vinden mijn Volvo zacht geveerd. Whoehahaha! Stakkers. Een spijkerbed is het!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Mijn vriendin is een “prinses op de erwt” en wil alleen maar met een snoek vervoerd worden.
Hilarisch de commentaren als ze weer eens is meegereden met een moderne blik!
Volledig verwend en geen enkele effect van luxepoblematische correctie
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Koester zo’n vrouw! Scheelt veel discussie als er eens een financiële erwt (hobbel…) moet worden genomen in het kader van ‘groot onderhoud’... Ik heb daar zelf gelukkig niet mee te maken hoor: ik heb mijn gade destijds 2x met baringsweeen in een Peugeot op on-Frans harde stalen veren (ik had nog geen DS) naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis vervoerd en neem van mij aan: het belang van vering staat ook bij haar buiten elke discussie.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bij zo’n DS hoort dus een hoge mate van comfort. Dat was in het gastenverblijf (de achterbank) niet goed genoeg voor elkaar. Tijd om daar eens iets aan te doen.
De auto is momenteel, bij gebrek aan wat anders, voorzien van het meubilair uit de DSloper. Voorstoelen en achterbank uit die auto waren oorspronkelijk gestoffeerd in velours Vieil Or. Die stoffering was blijkbaar reeds lang geleden tot op de draad versleten, waarna er nette grijze pasvorm stoelhoezen zijn geplaatst, inclusief de achterbank. Omdat het schuim en de vering intact genoeg zijn om er zonder klonten en kuilen op te kunnen zitten, is dat eerst goed. Behalve de rugleuning van de achterbank: die was helemaal niet goed. Daartegen leunen was wel een klonten-en-kuilen ervaring en bovendien viel het gare schuim er in elke vorm tussen poeder en blokjes van een paar cm doorsnee uit. Met een qua schuim en veren nog goede en qua stoffering (bruin Targa vinyl) nog redelijke rugleuning op voorraad was het wel tijd voor een betere (tussen)oplossing. Eigenlijk had dat meteen moeten gebeuren, maar destijds is het meubilair even snelsnel tussen de regenbuien door zo uit de sloper deze DS in geknald. Het maakt ook niet uit; wisselen is een eitje.
De rugleuning ligt er in een handomdraai naast, en dan mag de hoes eraf. Daaronder zag het er dus inderdaad niet jofel uit:
De vervangende rugleuning ziet er meteen al beter uit. Van deze is de vulling op z’n minst heel redelijk. Er lazert in ieder geval al geen rommel uit deze leuning.
Een zooitje IMAL in de scharnieren van de middenarmsteun en een schrobbeurt verder kan het hoesje er weer om gespannen worden. Er is zelfs een hoesje voor de middenarmsteun bij.
Goed, nu zit je in deze DS nog steeds op antieke, verschoten stoelhoesjes in plaats van op nette stoffering, maar nu kun je op alle zitplaatsen in ieder geval wel in alle comfort op verschoten stoelhoesjes zitten. Toch een soort van vooruitgang.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag weer mooi weer en dus met de DS onderweg. Eén van de standaard rituelen die je gedaan moet hebben met je DS is me vandaag gelukt: er begon een wieldop voor zichzelf. Dat met die zweefvering is allemaal leuk en aardig, maar je vergeet op gemene richels wel eens dat je wielen dan echt wel bewegen. Mevrouw schudde haar wieldop rechtsachter af. Nu weet ik in ieder geval dat ik ze liever voorop verlies. Dat geeft tenminste niet zo’n rotklap…
Hoe dan ook: alles is heel gebleven. Ik zag de wieldop gaan en omdat ik snel kon keren en ergens veilig kon stoppen kon-ie er ter plekke weer op. ‘t Zal hier in aardbevingsgebied de laatste keer wel niet zijn dat er één los schudt
A propos aardbevingsgebied. Kun je van zeggen wat je wilt, maar er zijn hier gelukkig best wel mooie plekken te vinden om een snapshot van zo’n DS te maken.
Verder is mevrouw even langs de orthodontist geweest voor een beugeltje: wat extra uitzak-beveiliging onder de isolatie van de motorkap kan helemaal geen kwaad. ‘t Zit er in vijf minuten in en je zal ‘t maar nodig hebben…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Je foto is bewogen
Sorry, als je er woont is dat getril natuurlijk een stuk minder fijn….