Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-2017
- C5 2.0 16V, Combi/o, Benzine, 1.997cc, 104kW, automaa
Schijnbaar heeft de computer van het motormanagement (BSI?) het begeven.
Van mijn C5 2.0 16V, Combi/o, Benzine, 2005/11.
Zie bijgaande foto van de huidige computer.
Nu tijdelijk overbrugd met een draadje vanaf de accu met extra zekering ertussen.
Waar kan ik het beste en voordelig een andere halen c.q. bestellen?
Is het mogelijk om deze zelf te vervangen? Dit in verband met software inregelen en dergelijke? Of hoeft dat niet.
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het adres met de meeste gebruikte Citroën-onderdelen is bartebben.nl. Aanmelden via de Lexia is voor het belangrijkste elektronische onderdeel van je auto natuurlijk wel noodzakelijk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wel verstandig om even te zoeken op https://www.onderdelenzoeker.nl.
Van der Ven is bijna altijd zeer interessant: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227473/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Maar wat is er dan defect? Als die computer niet werkt krijg je hem echt niet aan de gang. Gewoon even uit interesse.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-2017
- C5 2.0 16V, Combi/o, Benzine, 1.997cc, 104kW, automaa
Wel als je een draad trekt rechtstreeks van de accu naar zekering F10, voor de zekerheid daar wel een extra zekering tussen, dan omzeil je het relais dat in die BSI zit en werkt alles normaal, brandt wel het motorlampje op het dashboard.
Als je de motor uitzet, dan ook de draad verbreken, anders trekt hij de accu leeg.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ok, goed uitgevonden!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Bertvdr schreef:Wel als je een draad trekt rechtstreeks van de accu naar zekering F10, voor de zekerheid daar wel een extra zekering tussen, dan omzeil je het relais dat in die BSI zit en werkt alles normaal, brandt wel het motorlampje op het dashboard.
Wil je nu dan de BSI vervangen of de afgebeelde ECU? Je tekst gaat over de BSI, maar plaatst een foto van de ECU van de versnellingsbak (AL4 BVA)
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99