Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Juist, vergelijk het met het zelf plaatsen van een nieuw portier waarbij je per abuis de scharnierpennen van onderaf monteert. Je krijgt de deur niet lekker tochtvrij afgesteld en laat dat doen door een vakgarage die de slotvanger beter afstelt. Vervolgens werken de pennen zich gedurende het erop volgende jaar uit de scharnieren en je verliest je deur…
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Twee woorden : Johan oldenhage
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
even voor de duidelijkheid: Johan Oldenhage kreeg het niet voor elkaar, die heeft me onverrichterzake terug gestuurd. Uiteindelijk is het opgelost door Thalen in Hoogeveen. Citroen dealer dus. We hebben ze zelfs een taart gebracht
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan is Thalen dus de man om aan te spreken en zeker niet Citroën NL. O, trouwens, waarom heb je het in eerdere berichten over een vakgarage en niet over de officiële dealer dan? Blijft het feit dat je er dus eerst zelf mee aan de slag geweest bent…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is wel beroerd inderdaad. Bij de special eend kwam het ook wel voor.
Maar dat lijkt me ook geen zaak voor citroen NL.
Een auto van jaar oud duidelijk.
Een auto van jaar 6 jaar oud dealer onderhouden, mwa al lastig
Een van 6 jaar oud waar ea aan vervangen is, dan al niet meer te doen.
Je moet bij de dealer zijn.
En dan is de vraag, wat heb je daar laten doen. Compleet installatie van het dak?
Of allen fine tuning van de afstelling?
Maar zeker zaak goed de oorzaak te achterhalen, wat is er geknapt?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Goedemiddag,
Dit verhaal staat niet los wat dat betreft.
Mijn vriendin heeft sinds vorige week een C3 Pluriel waarvan ik net vanmorgen de laatste hand aan het bekende euvel dak heb gelegd. Na het proberen van meerdere motoren voor de dak bediening die in de cassette huist heb ik nu gewoon het gehele dak ontkoppelt en permanent netjes vastgebout want ook bij dit dak waren de eerste geleide schakels al stuk.
Gelukkig verkeerde de lijn en de staat van de rest van het dak nog in zeer goede staat dus echt heel erg slecht was die (nog) niet.
Mijn ouders hebben naast een Picasso al jaren een C3 Pluriel rondrijden waarvan het dak uiteindelijk een jaar na diverse waarschuwingen van mijn hand het dak dus compleet door een windvlaag van de wagen is gerukt.
Dit is puur een stommiteit van hen geweest want ook daarvan waren de eerste geleideschakels al behoorlijk stuk en ja dan moet je gewoon zeker niet gaan doorrijden want dan kom je uiteindelijk een stuk verder en vooral dakloos van huis dan dat je het probleem al gelijk aanpakt en het nog te doen is qua reparaties.
C’est une voiture du ministre !
Hoe is dit afgelopen?
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij is Taco aan het repareren.
Heb ‘m laatst veel informatie verstrekt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Jan goedemorgen,
De Pluriel waar het om gaat is altijd keurig en aantoonbaar door de dealer onderhouden en ziet er echt als nieuw uit. Mede daarom heb ik hen geadviseerd om de wagen naar de bekende Pluriel specialist in Valenciennes te brengen voor de montage van een compleet en werkend gebruikt dak.
De voiture in kwestie stond al 1,5 jaar stil onder hun carport en een tweetal weken terug heb ik de wagen weer aan de praat weten te krijgen en rijklaar kunnen maken.
Wat mij opviel is dat de 1.4 (TU?) motor vast leek te zitten. Na wat verse olie te hebben bijgevoegd heb ik vrij gemakkelijk de boel weer losgekregen waarna ze gelijk liep en een rondje kon rijden.
Wat mij wel opviel is dat ondanks dus dat het complete dak er af is gewaaid de kabels met de daarbij behorende geleide schakels gewoon netjes in de rails lopen en het ook nog gewoon doen. Oftewel het dak gaat gewoon open en dicht ook al is het dak zelf er helemaal niet meer.
De wagen in kwestie heeft wel tegen de 2 ton gelopen maar is het nog zeker wel waard om weer een mooi werkend dak gemonteerd te krijgen dus dit verhaal krijgt zeker een vervolg.
Mijn vriendin die net haar rijbewijs heeft gehaald heeft inmiddels ook een precies dezelfde Pluriel.
Uiteraard was ook dit dak compleet in storing maar nog wel helemaal compleet. Deze wagen zit bijna aan de 3 ton en is een stuk minder netjes dan die van mijn ouders.
Bij deze dame heb ik inmiddels de distributie compleet laten vervangen en zelf heb ik het overige grote onderhoud voor mijn rekening genomen. Nieuwe Michelins, koelslangen e.d. waaronder de grootste klus:
Het niet werkende dak. Deze heb ik met industriele kitten waterdicht gemaakt en aan de voorzijde heb ik het dak met dikke RVS bouten door de geleiderail heen vastgezet waardoor ze dus geen cabrio meer is wel lekker zonder gedoe in een leuke eigenwijze Citroen kan rondrijden. Want lekker rijden doen ze zeker!
C’est une voiture du ministre !
Omdat dit verhaal een vervolg zou gaan krijgen heb ik in het topic “dakproblemen en de oplossingen” het hele verhaal en de ervaringen van de Franse garagist SB auto in Valenciennes uitgelicht.
De Pluriel van mijn ouders heeft met succes weer een werkend dak van hem gekregen en hij heeft mij behoorlijk op de hoogte weten te brengen als het gaat om het ontstaan en voorkomen van de meest voorkomende dakproblemen. Lees dus vooral al zijn ervaringen en oplossingen verder in het topic > Dakproblemen en oplossingen.
C’est une voiture du ministre !