Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jawel maar als zn pomp elke 6 seconden aanslaat heeft ie ergens een groot intern lek…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Maar als hij met draaiende motor ontlucht krijgt hij schuimvorming in zijn
remleidingen en als hij hem opkrikt heeft hij geen druk op de achterremmen
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tsja,, Ik doe het ook altijd met draaiende motor en krijg nooit schuim in mn remmen.
Mijn pomp blijft nu met nieuw stuurhuis bijna twee minuten stil….en hij remt alsof ik een anker uitgooi!
:whoohoo
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Van mij mag je,maar de Citroën voorschriften zijn precies zoals ik hiervoor schreef.En achterremmen gaan van de achterste hoogteregelaar
via de rembediening voor naar de achterremmen.Dat is dus een heel eind.
Ik zou geen risico nemen.Ze adviseren dit niet voor niets.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nap ik nog steeds niet waar dat schuim dan vandaan komt…
Leg eens uit gerard!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heren, heren… kalm aan
Probleem is dus een interne lekkage zo te zien op dit moment ....... Extern nog niet verder bekeken, hoewel er nog wel een plas op de bak ligt. Kan een oude lekkage zijn, weet Joris alles van, heeft ie voor me zelf verholpen. Oorzaak interne lekkage volgens mijn specialist het stuurhuis, is eigenlijk van begin af aan al niet goed geweest. Maar omdat ze goed stuurde, er niks aan gedaan verder.
Ontluchten achterremmen, wil ik doen zoals Gerard aangeeft. maar wel verdomd voorzichtig. Als ik de rem intrap, lig ik er ook niet onder in de beschrijving van Gerard, en ik hoef ook niet hard te trappen denk ik. Waar ik wel ontzag en bewondering voor heb, is de ferme straal die eruit geknald wordt als je met draaiende motor de voorremmen ontlucht. Goeiendag wat een straal!
Dus heren, dank voor jullie inbreng, als ik er morgen aan toe kan komen om te ontluchten laat ik het weten. Zal dan ook nog eens met de zaklanp in het reservoir schijnen, en darna ... lekker effen een blokje om!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Kijk Peter,Nu snap je wat ik bedoelde met de kans op schuimvorming en
waarom het zonder motor moet gebeuren.
Zo, eindelijk even tijd gehad om verder te gaan met ontluchten. Dat is alleen rechts achter gelukt, links achter blijft de nippel te vast zitten. Alleen met bokjes eronder durf ik met een hamer het ding op andere gedachten te brengen ivm eventueel onverwachts zakken.
Rechtsachter duurde het wel even voordat er eindelijk een plons LHM in het potje zat, maar goed.
Daarna nog even gekeken bij de nippels op de centrifugaal regelaar.
Omdat alles in orde lijkt te zijn, de tunnelbak weer terug gewurmd, kostte meer tijd dan ik dacht. Maar uiteindelijk won ik de strijd
De onderste rand van het stoffen gedeelte bleef steeds hangen achter de versnellingsbak…. Daarna het rande onder de rand van de radiateur geschoven, schroeven aandraaien en klaar.
Bij hewt donker de verlichting eens getest aan alle kanten, werkte ook prima. Echter, bij groot licht begon de motor het zwaar te krijgen, en begon het brp.. brp.. geluid weer de overhand te krijgen. Een dot extra gas loste ook dat op. En nu nog een blokje om morgen ofzo.
Wat betreft vering, de voorkant wiegde nu eens lekker terug nadat ik de neus had ingedrukt, en dat was niet zo voordat ik aan deze klus begon.
Verder heb ik nog even met zaklanp in het voorraadvat gekeken tijdens hoogste stand. Eerst inderdaad schuimvorming, LHM erbij, en dat was ook opgelost. Echter, er blijft steeds een ferme straal LHM in het vat spuiten als de motor draait. Slaat de pomp aan, wordt de stroom een klein stroompje. Dit is een straal die van boven komt. Uit het pijpje dat in het vat staat komt niet zoveel LHM terug het vat in. Wel een apart gezicht, als je na het starten ziet hoe de LHM word weggezogen uit het vat.
En, ter aanvulling, als ik het stuur vanlinks naar echts draai, slaat de pomp direct aan….....
MVG, Peter, en dank voor alle inbreng.
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hee!
Als je pomp aanslaat moet de straal in je vat eigenlijk helemaal ophouden!
Zit je ontluchtingsnippel op de hogedrukregelaar wel goed dicht? Achter die bout ( 12mm) zit een kogel en een veer. Soms is het nodig die kogel een tik te verkopen met een drevel om hem weer goed te laten afsluiten in zn zitting.
Jouw stuurhuis zou heel goed de oorzaak kunnen zijn! Echter dat het ff duurt voor er olie uit de achter remmen kwam vind ik ook raar. Toch lucht in de achter remmen?
Langzaam aan wordt je toch winnaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoi Joris,
Ik zal de stralen later in de week als ik ergens tijd kan vinden nog eens goed bekijken. Ik hoop dat ik met de tunnelbak weer terug op zijn plaats bij die schroef kan komen, dat wordt nu helemaal op gevoel. als ik een klapje geef met de hasmer op de schroef, schiet die kogel dan niet los?Daarna komt het volgende probleem denk ik, de motorische afstelling van het geheel. Maar eerst eens dat verhipte blokje om
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Om te kunnen testen of je stuurhuis lekt kun je simpelweg en fillermaatje tussen de aan en af voerleiding monteren, zodat het stuurhuis is uitgeschakeld dan kan je met draaiende motor kijken en meten hoe vaak de pomp aanslaat, bij mij scheelde dit 17 sec duidelijk een inwendige lekende stuurhuis
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bij mij scheelde het ruim een minuut!!!!!
Peter,
Je moet voorzichtig de hele ontluchtbout uit de hoge druk regelaar draaien en de kogel en veer opvangen. Dan de kogel er weer in en dan de kogel een tik verkopen. Zie een paar LaBombes geleden, een verhaal van dick adriaanse….
Gaat lekkerder met de tunnel eruit. De bout checken of ie vast zit moet maar even op t gevoel.
De toevoerleiding van je stuurhuis zit onder je accusteun. Met het spatbord eraf kan je erbij! Draai die aansluiting een beetje los ( twee moertjes 8mm) en steeok er dwars een voelermaatje tussen. Weer vast draaien. en testen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Alle stuurhuizen bij het groene systeem lekken wat,dat is vrij normaal,
zelfs als je er een nieuwe inzet.Dus maak je daar niet druk over.En de
veercilinders lekken ook altijd wat,daarom zitten er lekzakken onder met
terugloop slangen.Dus inwendige lekkage is de normaalste zaak van de
wereld.Hoef je je dus niet druk om te maken.Anders had je ook geen
voorraadbol nodig.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja.
en nu stijgt mn ds in 17 seconden elke ochtend. Daarvoor deed ze er 1minuut 40 over… Enig verschil: een nieuw stuurhuis.
Ja elk stuurhuis lekt wat…..
Gerard, we zijn het probleem van elke 6 seconden pomp aanslaan aan het oplossen. We zijn niet aan peter aan het wijs maken dat dat zo hoort….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tataaaa
Vanmiddag eindelijk maar eens een rondje gereden. Eerst eentje, remmen testen (die links achter nog steeds niet ontlucht, maar goed).
Dat ging goed, een klein piepje, maar geen strepen op het wegdek. Wel het idee dat het remmen beter te doseren was.
Schakelen, tsja….. Dat ging niet echt dacht ik eerst. Dus het eerste kleine rondje werden er 4. Toen oprit op, alles controleren, papieren gepakt en even een groter rondje gemaakt. Heerlijk gevoel, om na zo’n lange tijd weer eens te kunnen toeren.
Schakelen dan.
Naar mijn idee beter dan voorheen, dwz voordat ik die kleine ringetjes had vervangen. Echter, ik hoor af en toe een stevige klik bij de hendel op de stuurkolom…. Heb ik ook gehoord toen ik stevig remde, stilstond, de dame in 1 zette (kloing klonk het zachtjes) en daarna weer verder reed.
Bij thuiskomst weer alles gecontroleerd, en zucht,.... weer eens een lekkage geconstateerd. Deze keer luchtlekkage ijn de ademhaling van de injectie, een kunststof driesprong die naar de knoppen is, gescheurd op de verbinding…..
Afijn, besloten om het interieur maar eens weer te voorzien van wat ledervet, daar was ze erg blij mee. Ik ook totdat ik mijn neus boven het tapijt achterin hield. In de kofferbak had ik al een laagjes water gevonden onder de kan met koelvloeistof (geen idee waar dat nou weer vandaan is gekomen), en ik meende nee meltalen luchtje te ruiken. Tapijt eruit en bingo…... nattigheid linksachter, met van die mooie bruine strepen. Aan de rechterkant alles kurkie droog. Dus tijdens de rest van het peotsen raampjes open, koffertje open om de zaak maar lekker te ventieleren. Gelukkig droogde de binnekant goed, echter dat fijne dikke Pallas schuimrubber is nog aardig nat, dus dat moet maar drogen op zolder.
Wat betreft de hydrauliekpomp, die slaat in de rijstadn om de 4 seconden aan. Tijdens het rijden gelijk als je stuurt, rij je rustig rechtdoor wordt de druk langer vast gehouden. Als de pomp aangaat wpuit er geen lhm in het vat, zodra die uit gaat een ferme lading retourvloeistof ops:
Zal wel een nieuw stuurhuis worden…...
Tot zover deze update, en wederom dank aan alle forummers die hebben meegholpen om weer zo ver te komen.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!