Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Niemand…?
En ook wat anders.
Sinds een tijdje hoor ik rechtsachter een lichte, blikkerig klinkende ‘kloink’. Als ik rechtuit over een drempel rijd niet, enkel als de auto ongelijk in- of uitveert, bijvoorbeeld in een bocht of als ik met 1 kant door een oneffenheid rijd.
Omdat het wat blikkerig klonk verdacht ik in eerste instantie het losse stalen schotje voor het sproeiertankje achter de linker wielkast zit, maar dat is het niet. Ik voel geen speling op het rechter achterwiel. Ook alle wielbouten zitten goed vast. Ik dacht nog aan een klepperend tankklepje maar dat is het niet. Het doet me denken aan een vergelijkbaar geluid dat ik ooit rechtsvoor bij mijn andere CX had. Toen bleek een bevestiging tussen chassis en carrosserie losgetrild te zijn. Vanwege het weer ben ik nog niet onder de auto gekropen om die na te lopen.
APK is vers. Veerbollen achter zijn vorige maand vervangen. Kort daarna voor het eerst gehoord. Toeval?
Komende zaterdag wil ik ernaar (laten) kijken tijdens een inspectie bij het Technisch Evenement, maar wat richting m.b.t. mogelijke oorzaak en oplossingen is altijd welkom.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een raar geluid tijdens het (ongelijk) veren achter? Is dan niet de ADAL verdacht? Hoop ik overigens niet voor je. Ik probeer er aan te denken om een keer naar de claxondraadjes te kijken. Heel ingewikkeld kan dat losse draadje niet zijn natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Daar dacht ik ook direct aan, maar geen idee hoe dat klinkt. Ik vond dit geluid er niettemin wat te truttig voor, op de een of andere manier verwacht ik dan een onheilspellender geluid, en eerder een soort gerommel.
Draadje van die claxon kan inderdaad niet moeilijk zijn, maar ik zie het niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Draadje van die claxon kan inderdaad niet moeilijk zijn, maar ik zie het niet.
Komt van de verdeelsteker die bij de plus-pool van de accu zit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Als ik rechtuit over een drempel rijd niet, enkel als de auto ongelijk in- of uitveert, bijvoorbeeld in een bocht of als ik met 1 kant door een oneffenheid rijd.
Ergens speling in de bevestiging van de stabilisatorstang?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ooit met een bx gehad na het vervangen van de veerbollen,
Zat toen in 1 van de veerbollen. Was net alsof iemand met een steeksleutel tegen de ankerplaat die achter de remschijf zit sloeg
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja! En toen? Andere bol?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee andere auto
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ja sorry, dacht dat dat wel duidelijk was, maar inderdaad de bollen geruild voor andere bollen.
Toen was t geluid weg
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het blijkt niet in de bollen te zitten. De bevestigingsbouten van de stabilisatorstang linksachter (vreemd, geluid klonk rechtsachter) zaten wat los. Alles goed vastgedraaid tijdens het technisch evenement afgelopen zaterdag en het was weer stil achteraan. De achterste bout bleek dol, dus daar moet wel wat mee gebeuren. Verder een (niet zo lang) lijstje met dingetjes meegekregen, we zijn er bijna. En dan fijn in de dinitrol.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:Ergens speling in de bevestiging van de stabilisatorstang?
Zoals ik al vermoedde.
Die bouten zijn overigens wel speciale, met fijne draad.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:De achterste bout bleek dol, dus daar moet wel wat mee gebeuren.
Draad zit in draagarm.
Geen idee of er helicoils o.i.d zijn met die fijne draad.
Dus mogelijk andere draagarm.
Linker Break-draagarm, volgens mij heb ik die nog liggen.
Art heeft in ieder geval al de andere opgehaald.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1921786/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
En die doet het nog steeds prima!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb erbij mij metriche draad in getapt.
Na 11 jaar nog geen gezeik .
Dus dat kan ook..
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.