1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Carburateur revisie gaskepaslagering
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 28 maart 2017 04:27 PM

Ik krijg het stationaire toerental niet meer stabiel.
Het gaat om een Weber 28/36DLEA2
Vandaag de remmenreiniger er maar eens bijgehaald en inderdaad: het toerental gaat omhoog als ik de straal op de gasklepassen richt.
Speling is ook enigszins voel-en zichtbaar.

Wie weet waar revisiesetjes te koop zijn?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2017 06:18 PM
  [ # 1 ]

Er zijn wel kits te koop maar die bevatten helaas geen busjes en gasklepassen. Je zal zelf iets moeten maken op je draaibank.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 29 maart 2017 09:58 AM
  [ # 2 ]

En als iemand dergelijke busjes kan produceren, is het wellicht een goed idee om een serie aan te maken. Ik denk dat er inmiddels heel wat carburateurs rondrijden die wel nieuwe lagertjes kunnen gebruiken.
gr
rinus

Rinus

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 29 maart 2017 12:10 PM
  [ # 3 ]

Ik ga het anders doen:
1 gaten enkele mm opboren op de freesbank.
2 proppen met kleine gaatjes inpersen/lijmen
3 gaten in stappen opboren tot asdiameter
4 op asmaat ruimen.

Zo vooorkom je gedoe met busjes met een wanddikte van ca 1 mm.

Ik twijfel nog tussen proppen van staal of messing.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
guy.v2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017

- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Gepost: 29 maart 2017 02:11 PM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 29 maart 2017 03:03 PM
  [ # 5 ]

Die plaatjes heb ik al, dank.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2017 03:49 PM
  [ # 6 ]
JanSr schreef:

Ik twijfel nog tussen proppen van staal of messing.

In de regel worden er bussen van messing gebruikt bij revisie van de gasklepassen van carburateur.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9369
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 maart 2017 04:24 PM
  [ # 7 ]

Geen brons?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 29 maart 2017 05:20 PM
  [ # 8 ]

Ik heb toevallig wel messing, geen brons in huis.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 22 april 2017 05:38 PM
  [ # 9 ]

Is het een idee de asjes (opnieuw) te laten verzinken ? zodoende wordt de diameter net iets groter en wellicht dichten ze dan wél af.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 23 april 2017 08:45 AM
  [ # 10 ]

Pas als het spul uit elkaar ligt kan je zien wat het meest gesleten is, de as of het gat.
Verzinken is niet bij me opgekomen, al was het alleen al vanwege de slechte loopeigenschappen van zink.
Verchromen of vernikkelen lijkt mij al beter, om de boel weer op maat te krijgen moet je zo’n jasje laten rondslijpen en dat wordt een prijzig traject.
Gewoon nieuwe asjes maken ligt meer voor de hand.
Maar mijn geheugen zegt dat het meestal de gaten zijn.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 23 april 2017 02:28 PM
  [ # 11 ]

OK, duidelijk.
Ik heb recent een carburateur van Sanders overgekocht die het inmiddels best goed doet op benzine. Hiervan moest wel de onderkant gevlakt worden. Heb je uitgesloten dat je remmenreiniger hierlangs naar binnen lekt ?
Ik zal binnenkort ook eens die test doen, al is ‘t maar om daarna de carb schoon te maken.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 april 2017 05:00 PM
  [ # 12 ]

De revisie van die gasklepasjes wordt al uitgevoerd door Jan Epskamp (geen onbekende bij de ID/DS club). Heeft voor ons al twee carburateurs aangepakt en het werk is dik in orde!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 23 april 2017 06:00 PM
  [ # 13 ]
bartjes schreef:

Hiervan moest wel de onderkant gevlakt worden. Heb je uitgesloten dat je remmenreiniger hierlangs naar binnen lekt ?

Dat deed ik al voor hij er op ging

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 19 augustus 2017 02:10 PM
  [ # 14 ]


Ook nieuwe busjes voor de gasklep-as aangebracht en een revisie-setje voor de Weber DM gekocht.

Ik denk dat ik inmiddels gevonden heb welke onderdelen vernieuwd moeten worden met dit setje.

Zie afbeelding.

de 2 kleine zwarte rubber ringetjes die in het setje zaten zijn denk ik bedoeld voor de “tirant de ralenti accéléré”, zeg maar stangetje nr 25.

Ook één dun ringetje gevonden, ik denk voor plaats 82, bij vlotternaald.

Waar ik nog geen raad mee weet:
Er zitten ook nog twee dunne voetpakkingen in de set.

Ik heb de oude 5 mm dikke pakking en ik heb de voet gevlakt.

Moet ik de 2 dunne pakkingen (0,7mm) toch wel monteren?

- onder+boven de dikke voetpakking?
- bedoeld in plaats van de dikke pakking?
- gewoon lekker weglaten, alleen dikke pakking plaatsen?

 

 

 

Afbeelding Bijlagen
Carbu_Revisie.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 19 augustus 2017 02:25 PM
  [ # 15 ]

Dikke (pakking) is een isolator aan beide zijde een dunne pakking plaatsen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook