Een dergelijke oplossing heeft Martijn ook aangebracht (op jouw aanraden geloof ik). Hoe heb je de buis aan de voorzijde boven de spiegel bevestigd? Heb je een plaatje tussen ruitframe en spiegelbevestiging gezet? Tentstokken heb ik nog zat liggen…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Klopt, ik heb een plaatje aan de voorste tentstok gelast wat ik bevestigd heb onder de binnenspiegel.
Als je wil kan ik er wel een foto van maken straks.
Graag! Dank!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Oja maak ook altijd een zeiloogje in de deurflap. en een tentrubber met haakje aan dakframe.
Met dicht dak deur flap vast maken.
Zonder dat haakje gaat flap zo enorm te keer met beetje wind.
Das irritant, maar ook gaat je deurtje eraan.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Je bedoelt de bovenste hoek van de deurflap thv de B-stijl? Daar zit bij mij een riempje en een gesp. Alleen werkt dat niet zo snel, ik zou ze ook van klittenband kunnen voorzien.
Mbt de tentstok: ik heb het net iets anders opgelost, met de materialen die ik had liggen was dat nog eenvoudiger: een dwarse stang bestaande uit 2 telesopische tenstokken met vergrendelmoer en beiderzijds een punt eraan. Hiervoor heb ik aan beide zijden een gaatje van 6,5 mm geboord. Daar valt de stang tussen:
Komende week proefondervindelijk beleven hoe dit gaat. Ik zal het hier melden.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat gaat werken! Zo had ik het ongeveer ook bij mijn mehari armee uit 1978. 1,5 ton mee gereden
Bij laatste type dak kan het niet, ter hoogte van de flap zit dak met een rits vast aan het buisframe.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Aha, kijk, daar bof ik dus mee. Nou, ik ben zeer benieuwd. Anders heb ik nog wel wat troefkaarten…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Die dwarsstang maakt een heel groot verschil, nu nog slechts licht gefladder, maar niet meer die klappende zweepslag van dat dak op de stang tussen de B-stijlen.
Vandaag weer lekker stukje gereden, ter afwisseling op de Eend, waar ik mij gisteren van A naar B heb begeven. In de basis hetzelfde, maar toch twee heel verschillende auto’s. Absoluut niet ‘meer van hetzelfde’! Het is altijd leuk als een rit ook nog een doel heeft en dat was het geval: eerst naar de lokale markt voor de wekelijkse boodschappen en daarna naar de wijncave enkele dorpen verderop. Binnenkort een familie-evenement, dus er moest even op z’n Frans worden ingeslagen. Samen met m’n vader (hij heeft zich over de meeste degustations ontfermd ) wat dozen wijn ingeslagen:
Terug van de markt:
Wijncave:
Zaterdag met de Eend naar het jubileumevenement op het circuit bij Lelystad. Heb met m’n DS 2 jaar geleden bij het jubileuumevenement in Parijs op het circuit van Monthlery gereden en daar ontdekt dat een DS best bochtwaardig is. Nu eens kijken of dat met een Eend ook kan .
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Mehari reuze handig, ook met verbouwen enzo.
Bocht gedrag is niet je dat. Het is trouwens flink te verbeteren door er een stabilisator stang van de ami in te schroeven.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Het valt me op dat de Mehari en de Eend wel heel verschillend zijn: de Mehari is minder zompig en waggelt veel minder. De Eend tordeert wat minder, logisch. Overhellen doen ze beiden als de besten… Een torsiestabilisator zou idd geen overbodige luxe zijn…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
De zomer is in volle hevigheid losgebarsten en ik rijd wat af in mn Mehari. Wat een heerlijke auto! Technisch ook helemaal naar de zin, moet alleen de nieuwe aandrijfassen nog monteren (huidige zijn echt gaar) en ik ga er toch een nieuwe olievulpijp op zetten. Had luchtfilter en slang goed schoongemaakt, staat na paar honderd km plas olie in. Zijn die imitaties van Burton OK (99 euri)?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik hoor goede verhalen. Je kan ook je eigen pijpje reviseren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik kan je het zelf reviseren van harte aanbevelen, kost een stuk minder en het resultaat is super. Ben hem nu zelf ook aan het reviseren, halfuurtje werk maximaal!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ok, en wat houdt dat zelf reviseren in? Burton verkoopt ook een revisieset, maar die kost bijna net zoveel als een nieuwe en ziet er ook niet echt fraai uit (sorry, het oog wil ook wat). Maar als ik deze op een nette manier kan reviseren dan houd ik me aanbevolen voor de juiste werkwijze!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection