Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Heeft iemand ervaring met onderhoudskosten bij een C-dealer voor een V6 2002, met name de beurten boven de 160K ?
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Jij! straks!
Een achterdemper kost 800 euro (alleen bij citroen te krijgen) en bougies zijn ook duur ( 6 stuks a 25 euro) De distributieriem vervangen is ca 500 euro. Er moet duurdere olie in. Bij 200.000 km moet de LHS vervangen (bij elke C5)
Alles wat stuk gaat aan motor is relatief duur omdat er weinig van zijn (sensoren, kleppen, katalysatoren) Overige onderdelen niet, maar misschien wel iets moeilijker bereikbaar bij V6
Auto versnelling gaat niet eeuwig mee, sommigen zeggen na 150K rekening houden met revisie. Dat zal vast wel 1000 euro kosten
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
voor de ‘noodzaak’ van het vervangen van LDS
(Niet LHS of LHM )
zie hier:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=168714&postdays=0&postorder=asc&start=21
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
exroosje schreef:Een achterdemper kost 800 euro (alleen bij citroen te krijgen) en bougies zijn ook duur ( 6 stuks a 25 euro) De distributieriem vervangen is ca 500 euro. Er moet duurdere olie in. Bij 200.000 km moet de LHS vervangen (bij elke C5)
Alles wat stuk gaat aan motor is relatief duur omdat er weinig van zijn (sensoren, kleppen, katalysatoren) Overige onderdelen niet, maar misschien wel iets moeilijker bereikbaar bij V6
Auto versnelling gaat niet eeuwig mee, sommigen zeggen na 150K rekening houden met revisie. Dat zal vast wel 1000 euro kosten
Haha, nou weet ik waarom de Mazda dealer er bij aflevering een prachtige roestvrijstalen Remus sport einddemper onder heeft gezet, de oorspronkelijke was zeer krokant aan de buitenkant. Kost de helft volgens de Remus site.
DB is gedaan, dus die kan nog een hele tijd.
De prijs van de bougies overleef ik wel met de huidge onderhoudsintervallen.
Die oranje smurrie maakt hem niet duurder dan een andere C5.
Bakrevisie na 150K, hoop het toch niet, ik laat wel olieverversen de volgende beurt, af en toe een schokje van 2 naar 1.
We zullen het zien, maar hij hoeft voorlopig nog niet.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
René van Maren schreef:Jij! straks!
Kan je niet vast een solidariteitsfonds voor me oprichten ? ops:
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Weet iemand overigens wat die distributieriem kost aan materiaal en arbeid (bij een gemiddelde dealer)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
In België kost de riem Bij de dealer 102 euro zonder BTW het aantal werkuren voorgeschreven door Citroën is 5 .
Zo kan je zelf de rekening maken.
Werkuren Bij een dealer in nederland zijn duurder als in België(zeggen ze) hier kost het +- 30 euro + BTW van 21% per uur.
BX-GTI-16V schreef:
Werkuren Bij een dealer in nederland zijn duurder als in België(zeggen ze) hier kost het +- 30 euro + BTW van 21% per uur.
Reken hier maar op bijna het dubbele!
Inderdaad zeg,
volgens mij kost het hier ruim in de zestig euro per uur. En dat is geloof ik ook ex BTW (erkende merkdealerprijzen)
Beun zal wel wat goedkoper zijn, maar toch.
Er hoort toch ook spanrol en waterpomp bij?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
De prijzen die ik je gaf zijn enkel de riem en de uren voor hem te vervangen.
De uurloonprijzen zijn van een erkend hersteller Citroën (officieele dealer)
Ga je bij een sucursale of een concesiehouder dan zal het eerder naar de 40 euro per uur gaan zonder BTW.