Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Ik wilde graag een origineel leer stuur (zwart) en de “houtset” in m’n auto maar daar is slecht aan te komen.
Nu zit er in Breda een bedrijf die dat houtlook kan maken, daar ga ik dan maar even kijken.
Ik vind het geluid uit de standaard radio/speakers niet veel bijzonders.
Heeft er iemand ervaring met betere speakers of zijn er dan meteen meer ingrepen (andere radio of versterker) nodig.
Ook jammer dat er geen chroomlijsten op een C5 zitten.
Het moet geen kitschbak maar wel een superluxe limousine worden.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
leuke foto
voor de c5 is zat te krijgen kijk maar op deze site’s
bedankt Menno, de ene keer doet ie het wel en dan weer niet
donderkont schreef:leuk pimp my c5
bedoel je zoiets
Gave velgen
Hebbe hebbe hebbe
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
M&M schreef:Bart-ebben vragen , die hebben er vast wel één liggen ... ( hebben ook fraai leer staan voor in een C5 berline ... )
Zat ik ook aan te denken, ik vraag mij alleen af of de airbags opnieuw ingelezen moeten worden?
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Heb je ook een site waar ze vandaan komen ??
Ik moet vrijdag in duitsland zijn.
Misschien is er daar iets te bestellen/kopen.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Heeft iemand ook ooit voor-mistlampen gezien die op maat zijn gemaakt voor de zij inlaten in de voorbumper van de C5 ph1. In de hier genoemde tuning catalogus van cituning zitten de extra mistlampen (5.6) aan de zijkanten van de hoofdluchtinlaat (duidelijk achteraf er op geplakt, dus lelijk) , terwijl links en rechts daarvan een geknipte plek is in de zij inlaatjes.
Gezien het feit dat een C5 met Xenon geen voormistlichten heeft is dat een mooie toevoeging (en het staat ook erg leuk)
Voor de zij inlaatjes worden wel luchtinlaatdelen (5.5) verkocht overigens. Hier zit dan een gat in het midden in, misschien kun je hier een ronde mistlamp in monteren. Zit er nog iets belangrijk achter deze luchtinlaten trouwens. Bij mij zitten volgens mij alle radiator delen in het midden. Misschien zitten ze standaard wel dicht.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Roostertjes aan de zijkanten zijn inderdaad dicht…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Perfect voor lampjes dus.
Die daglichtlampjes lijken me ook wel wat (altijd aan) om op die plek te monteren, maar nu lees ik dat die in NL illegaal zijn. Je mag niet alleen aan de voorkant verlichting voeren!
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Dagrijlichten zijn voor zover ik weet niet verboden hoor…
Laatst nog een hele discussie gelezen op een politie forum! Veel agenten weten ook niet wat ze moeten, maar volgens mij mag het wel!
Hier ff de link gezocht:
En een quote:
3. dagrijlichten mogen daarentegen zowel zelfstandig als in combinatie met het dimlicht worden gebruikt!!! Immers, een dagrijlamp is minder fel als een gewoon dimlicht danwel mistlicht
4. het RVV1990 regelt niets over het gebruik van de dagrijlichten.
Xsara_Coupe
We raken een beetje off topic, maar er is een nog een extra complicatie en dat zijn nieuwe DTRL (Day-time Running Lights, met bijbehorende EU wetgeving)
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=163427&start=33
Bijv. de C6 beschikt reeds over speciale ‘daglichten’ (feux diurnes) die bedoeld zijn om beter zichtbaar te zijn overdag, de lampjes in kwestie zitten in EEN behuizng met de knippelichten. Beiden zijn slechts als eenhied te vervangen. De pitjes die erin zitten gaan extra lang mee en leveren meer licht met minder vermogen (soort xenon-bollekes)
Volgens de quotes van het kitforum, mag dit al volgens de Nederlandse RVV (zolang als er een RL in staat of helemaal niks, maar niet als er een B of F in staat)
In andere landen mag dit (nog) niet altijd, maar de aankomende EU wetgeving gaat het wellicht VERPLICHT stellen. Het lijkt me dat er dan ook aftermarket kits beschikbaar komen, het kan slim zijn hier op te wachten
btw Aan de vookant heeft de C6 dus:
(meedraaiend) bi-xenon (dim- en grootlicht uit EEn xenon lens-projector
mistlampen (lensprojector)
‘feux diurnes’ (DTRL)
stadslichten (feitelijk niet meer dan een verlichting van de projector behuizing)
NB Wil je in een C5 met Xenon, (maar zonder mist, PhI) toch mistlampen onder plaatsen dan moet je een nieuw staak aan je Com2000 klussen (of de hele unit vervangen)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
mijn lampen zo laten programmeren, na het starten altijd aan en bij stoppen direct uit.
ben zo altijd verlicht en vergeet ze nooit uit te doen
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Een van de redenen om voor dagrijlampen ipv mistlampen te gaan is dat je daarvoor juist geen schakelaar nodig hebt. Dagrijlichten sluit je zo aan dat ze op contact aangaan maar met een relais weer uit als de dimlichten aangaan. Daar heb je dus geen extra com2000 staak voor nodig.
Bovendien, als je de com2000 zou vervangen door een exemplaar met mistlampaansturing mis je vast ook de kabels die de mistlampen aan moeten sturen .
En de com2000 moet ook maar weer precies de juiste zijn (oftewel incl de cruisecontrol staak, excl de achterruitenwisser (die heb ik niet) en voor de radio de juiste voor de RT2 (is anders als RD2)) Er zijn dus nogal wat verschillende exemplaren.
Alhoewel, als ik er eentje zou vinden met ook de achterruitenwisser er op kon ik ook gaan nadenken hoe ik die kon toevoegen. Mis die toch wel een beetje
Je moet blijven dromen….
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
exroosje schreef:Een van de redenen om voor dagrijlampen ipv mistlampen te gaan is dat je daarvoor juist geen schakelaar nodig hebt. Dagrijlichten sluit je zo aan dat ze op contact aangaan maar met een relais weer uit als de dimlichten aangaan. Daar heb je dus geen extra com2000 staak voor nodig.
(..)
het idee van multiplex is jusit dat je niet voor ieder acessoretje ergeen een relais met wat kabeltjes aanklust, maar dat je alles vanuit de BSI aanstuurt. Voor je het weet gaat dat extra kabeltje de werking van je normale verlichting verstieren.
De vraag blijft wat wil je op je auto?
Wil je overdag zichtbaar zijn, dan neem je de Zweedse instelling op je BSI (zoals C5willem)
Wil je een front met meer lampen, voor de sier, dan stop je er gewoon iets in zonder het aan te sluiten.
Wil je mistlampen? Tja een versie zonder Xenon heeft die gecombineerd in het grootlicht zitten, een versie met Xenon heeft ze gewoon niet nodig.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
De middelste optie was mijn eerste overweging en toen dacht ik laat ik er toch iets nuttigs mee doen, dus 1 of 3.
Maar primair gaat het om een leuke opvullig van die lelijke zwartplastic roostertjes. Moet natuurlijk wel iets stijlvols in, dat wordt lastig zat.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100