1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Picasso wil niet open!
19TDI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-05-2012

Gepost: 10 april 2017 06:39 PM

Mijn zoon heeft een Xsara Picasso (2003) die economisch total-loss was gekocht om in onderdelen te verkopen (dus wie er nog iets nodig heeft?).
Nu staat de auto een tijdje op het pad en wil op geen enkele mogelijkheid meer open Sad
Met de afstandsbediening van de cv gaat de auto niet open, met de sleutel in het slot aan zowel bestuurderszijde als passagier zijde is er geen beweging in te krijgen (kan de sleutel er wel in steken maar kan niet draaien).
Geprobeerd om met een extra accu, aangesloten op de plus pool onder de motorkap en chassis het te laten werken, tevergeefs.
Wie heeft de gouden tip???

En ja, raampje inslaan had ik zelf al bedacht Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 april 2017 07:23 PM
  [ # 1 ]

Zo te horen heb je de verkeerde sleutel erbij gekregen…

Profiel  
 
19TDI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-05-2012

Gepost: 10 april 2017 09:26 PM
  [ # 2 ]

Nee, want het heeft gewoon normaal gewerkt.
De auto is rijdend naar hier gekomen en is daarna talloze keren open en dicht gedaan (met de afstandsbediening van de cv).

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 april 2017 09:40 PM
  [ # 3 ]

Batterijtje van de AB leeg?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
19TDI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-05-2012

Gepost: 10 april 2017 10:16 PM
  [ # 4 ]

Nee, gecontroleerd en voor de zekerheid vervangen. Maar al zou die leeg zijn dan moet je toch met de sleutel in het slot van het portier de deur open kunnen maken?

Profiel  
 
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 10 april 2017 11:31 PM
  [ # 5 ]

Als het slot nooit gewoon met de sleutel is op en gedraaid, kan alles nog wel eens vast komen te zitten. Inspuiten met WD40 oid, nachtje laten inwerken en eens proberen.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 april 2017 07:30 AM
  [ # 6 ]

Nog een mogelijkheid, je hebt wel de juiste sleutel voor het contactslot, maar niet voor de deursloten.
In het geval wel het contactslot een keer vervangen is, maar niet de overigen.
Accu plat, ontvanger AB dood.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 april 2017 10:40 AM
  [ # 7 ]

Heb je de sleutel op alle mogelijke sloten geprobeerd? Mogelijk is er alleen 1 slot anders c.q. vervangen…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
19TDI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-05-2012

Gepost: 11 april 2017 05:20 PM
  [ # 8 ]

Dag allemaal, bedankt voor jullie reacties en tips, heb die allemaal al geprobeerd:
De sleutel voor het portier is dezelfde als voor het contactslot.
Heb beide sleutels op alle posities (linker en rechter portier) geprobeerd, beide zonder resultaat.
Aan de bestuurderszijde ingespoten met siliconenspray, maar daar is het niet los van gegaan.

Nog geen gouden tip dus Wink

Profiel  
 
guy.v2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017

- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 april 2017 10:44 PM
  [ # 10 ]

Mogelijk is de BSI van slag door een accu die leeg is geweest?
De ontgrendeling wordt denk ik aangestuurd door de BSI, niet meer mechanisch met het omdraaien van de sleutel…

Kan je wel de motorkap openen?
Je zou dan nog kunnen proberen om de accu goed op te laden.
Je hebt al een poging gewaagd met een andere accu ernaast, maar misschien was de spanning toch niet hoog genoeg.
Anders toch maar advies vragen aan een Citroen dealer

Profiel  
 
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 12 april 2017 11:01 AM
  [ # 11 ]

Bij een Xsara Picasso zit de accu niet onder de motorkap, maar onder de linker voorstoel…..

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 april 2017 11:14 AM
  [ # 12 ]

Er zit onder de motorkap wel een aansluiting waar je de startkabels op kan zetten.

 

Profiel  
 
FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 28-06-2012

Gepost: 12 april 2017 11:30 AM
  [ # 13 ]

Dat heeft 19TDI al geprobeerd getuige de openingspost.

Als hij toch voor onderdelen uit elkaar gaat zou ik gewoon een ruitje intikken eerlijk gezegd

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 april 2017 07:03 PM
  [ # 14 ]
RuudR schreef:

Bij een Xsara Picasso zit de accu niet onder de motorkap, maar onder de linker voorstoel…..

Dat weet ik.
Als je de aansluiting onder de motorkap wilt bereiken is dat van bovenaf wel zo makkelijk.
Als je het van onderaf moet doen zou het kunnen gebeuren dat je onvoldoende contact hebt gemaakt met je reserve accu.
Kapje moet eerst van de aansluitingen af, klem er goed op, goed massapunt zoeken…
Best lastig van onderaf…

Profiel  
 
19TDI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 12-05-2012

Gepost: 19 april 2017 06:17 PM
  [ # 15 ]

Dag allemaal,

Nogmaals bedankt voor de diverse tips en het meedenken.
Na nog maar weer eens proberen ging uiteindelijk het portier aan de passagierszijde open.
Van daaruit het portier aan de bestuurderszijde geopend.
Accu bleek volledig leeg (1,6V).
Accu opgeladen en nu werkt het ook gewoon weer met de afstandsbediening van de centrale vergrendeling.

Dit topic kan wat mij betreft dicht.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook