













Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Nou!! Het was gisteren weer erg heet! Zeker voor zwart skai bekleding. Eind augustus was het al een paar keer boven de 30 graden, en dan is het nog winter hiero.
Nog iemand met een reserve plastic motorfan in de buurt van Huizen (ouders) of Ulft (hoofdkantoor werk) Mits voor de juiste prijs koop ik hem nu al, haal ik hem in Maart op wanneer ik weer in NL ben. De huidige van Pierre heeft ooit eens wat gegeten en heeft daarom nogal een slecht gebit…
Groeten,
Stef














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ben eindelijk wat kilometers aan het maken met Pierre en zo een hoop kleine probleempjes aan het oplossen.
Met eentje loop ik vast.
Ik krijg de carburateur/choke niet goed afgesteld. Als hij warm is loopt hij als een zonnetje, die afstelling is prima, maar starten op de choke werkt niet. Ook verhoogd toerental op de choke werkt niet.
Nu is het het laatste type carb. met halve choke klep en luchtschroef aan kleppendeksel kant. Iemand de afstelgegevens van deze? In mijn wph staat alleen de afstelgegevens van de oude carb en heb tot nu toe ook alleen maar deze gehad op mijn dssen. Mijn ervaring is dat als je die stappen volgt (stangetje buigen om juiste gasopening te krijgen tijdens choke etc) de choke netjes werkt














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Niemand?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat laatste type carbu is idd een beetje een secreet om af te stellen…. mijn eerlijke ervaring is: zoek een carbu van het iets oudere type behorend bij jouw motor type. Dat lost meestal alle problemen in een keer afdoende op namelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Pierre is verkocht. Nieuwe eigenaar woont in Kaapstad en ik heb hem verkocht inclusief aflevering, dat is meteen verzekering voor hem dat Pierre betrouwbaar is.
Over 2 weken ga ik de rit beginnen; Richards Bay - Kaapstad ongeveer 1800 km van helemaal rechtsboven in Zuid-Afrika naar helemaal linksonder. 2 volle dagen rijden mits alles goed gaat. Heb er heel erg veel zin in!
En dan op naar het volgende project.
Goeie reis Stef!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Das toch goed te doen!
Moet een heerlijkheid zijn om dat stuk te rijden.
Succes en ......veel rij plezier!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Bonne route!!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Stef, hoe moet dat nou? Ben je dan DS loos??
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper