Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hallo Edwin,
de extra plaat is een beschermkap die vuil en water uit de keerring en lager moet houden. Deze houdt de keerring verder niet op zijn plek. De klemming in de stalen ring (die met de 6 bouten) op de achterzijde van de naaf die ook het lager fixeert is alles wat hem op zijn plek houdt.
waar rook is, is…
LHM only!
Trekhaak Citroën C35 / Fiat 242
Gratis
http://link.marktplaats.nl/833451615
Mijn trekhaak, gratis af te halen.
Het laatste plaatje voordat de bus de stalling in ging. Over 3 jaar is hij belastingtechnisch weer aantrekkelijk voor me. Tot die tijd kan ik er af en toe aan klussen. Eventueel kan ik de bus ontschorsen als ik er mee op vakantie wil.
Met knipoog
Het is dus zover. De bus is weer belastingtechnisch aantrekkelijk. In januari is hij 40 jaar geworden. Ik kan de bus nu beter aanpakken dan voorheen kon, aangezien er nu een loods beschikbaar is in plaats van de oprit van m’n ouders.
Van de jaren stallen is de bus niet gezonder geworden. De roestproblemen die ik destijds niet aangepakt heb, zijn er niet minder op geworden. Nu heb ik beschikking over een lasapparaat, dus dat kan verholpen worden.
Waar ik meer tegenop zie is het volgende: Bij de stalling heeft mijn bus duidelijk een keer ergens tegenaan gezeten. Ik was er zelf niet bij en de stalboer ontkent het, maar dat verandert het feit niet dat er een scheur in het carter zit. Daarom mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het carter? Is dit te doen van onder de bus?
De huidige status:
http://goo.gl/photos/UjyhTQVuVJJGRUrDA
Volgens mij pak je de carterpan er zo onderuit.
Ik zal later vandaag even een foto maken van een losse pan, heb je een idee wat
je te wachten staat.
Carterpan is over mocht je er een zoeken.
nanko schreef:Volgens mij pak je de carterpan er zo onderuit.
Ik zal later vandaag even een foto maken van een losse pan, heb je een idee wat
je te wachten staat.
Carterpan is over mocht je er een zoeken.
Hoi Nanko,
Volgens mij is mijn beschrijving niet volledig. Het gat zit niet in de carterpan, maar in het blok daarboven. Hierbij aangegeven op een plaatje geleend elders van het forum.
Trouwens, woon jij niet in Groningen?
wat jij aanwijst is het carter, zit het hoger is het je onderblok, zit daat een scheur of barst in zal hij waarschijnlijk kaopot gevroren zijn. dus deze info helpt niet veel, foto is trouwens mijn blok
Genoeg boutjes zoals je ziet !
Twee bouten aan de vliegwielkant zijn bereikbaar door de gaten in de bodem.
En ja ik woon in de provincie groningen, 25 km ten noorden van “de stad”
Oh, top Nanko! Dat schept heel wat helderheid.
Ik heb net even m’n eigen draadje terug gelezen. Wat een hulp heb ik van jullie allemaal gehad zeg! Bedankt!
Een kleine update:
Het carter is los. Het viel alles mee, aangezien Nanko had laten zien wat me te wachten stond.
Verder heb ik ook het spanwiel van zowel het dynamo als de propellor hersteld. Die waren ooit door de vorige eigenaar aan elkaar gebakken. Dit droeg waarschijnlijk bij aan het leeg zijn van de accu.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Spanwieltjes aan elkaar gebakken?
Edwin, pb ontvangen ?
nanko schreef:Edwin, pb ontvangen ?
Ja, ik bel morgen even.