Niet goed gelezen, H@nsje
De white wall ligt op het reservewiel.
Vooraan liggen ook wel RETRO’s maar dan in 185.
Is dat een handmatig pompje?
De wagen is weer thuis. Wat snort de motor toch zalig nu.
Maar er ligt nog wat werk te gebeuren om haar echt goed te krijgen.
Ik merk nl dat er links wat speling in de ophanging zit.
Ik had hier al naar gekeken maar kon op de brug niets vinden.
Nu denk ik aan de tripoïden.
De kogels en hun huis zijn gewisseld omdat rechts van knakker-de-knak deed bij het nemen van een bocht.
Maar het zou goed kunnen dat ze uiteindelijk te veel slijtage hebben opgelopen.
(De speling was er niet toen ze aan de rechterzijde stond)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het knakken in de bochten komt niet door tripoidehuizen die gaar zijn maar door de aandrijfassen zelf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe verklaar je dan dat er nu geen geknak meer optreed?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik ben nog eens na gegaan waar de speling zich situeert.
Blijkbaar zit er wat spel op de onderste fusee.
Ik heb nog getracht om de draagarm vaster te draaien maar dat gaf niet het gewenste resultaat.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Nieuwe uitdaging, vrijdag zijn de nieuwe fusee’s van Citrotech geleverd.
Ik ben benieuwd
Hieronder het eindresultaat van de gehele revisie.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Prachtig Chris! Die stickertjes maken het helemaal af, echt mooi!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waar zit jouw massakabel aan vast? Ik zie hem niet van de accu naar de waterpomp gaan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed opgemerkt, Waterman.
Die zat bij mij vast onder de accubak, dus na revisie zo terug geplaatst.
Word aangepast
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mij zit er dunner draadje vanaf de min pool op het frame van de accu. De dikke kabel loopt idd naar het motorblok/waterpomp.
Ondertussen zit de MIN weer terug op het pomphuis. Waarvoor dank!!
Het vervangen van de fusee’s bleek een grotere uitdaging dan van tevoren gedacht.
Maar uiteindelijk zit alles weer op terug op zijn plaats.
Morgen nog een Ligarex om het tripïode-huis leggen en het is helemaal klaar.
De benzinepomp is d.m.v. nieuwe pakkingen terug droog.
Ik merkte wel een druppel aan de overloop van het inlaatspruitstuk.
Moet ik me hier zorgen over maken af kan ik het zo laten?
Ik heb n.l. geen idee waar de oorzaak ligt.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het spruitstuk heeft een heel klein lekgaatje. Is tegen verzuipen van de carbu. Niks aan doen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bogaard
Na testrit lijkt het benzinelek nu verleden tijd.
Tijdens de controle merkte ik wat LHM aan de onderzijde van het rondsel (stuurhuis).
Blijkbaar komt deze tegen de radiatorbuis aankomt.
Resultaat: gescheurd rondselrubber.
De dame gunt me geen rust, zucht.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Blijkbaar zijn nog niet alle euvels uit de baan.
Zo blijft ik me zorgen maken om het benzinelek.
Het lekt nog steeds aan de overloop, het lekken treed pas op nadat de wagen een tijdje is stil gelegd.
Plus er moet ergens nog een elektrisch lek zijn.
Na een dag of 4 stilstand staat de batterij plat.
Nu heb ik wel die speciale klem op de min-pool staan maar echt normaal lijkt me dat toch niet.
We gaan opzoek
Maar ondertussen is er e.a. ook weer opgelost, het rondsel is weer voorzien van nieuw rubber, de rubberleiding van het HD-vat naar de HD-pomp is zekerheidshalve ook vervangen
We blijven bezig.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand