2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
wat te doen bij olie verversen e-HDi
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 09 maart 2014 01:56 PM
  [ # 16 ]

Bij Peugeot maken ze reclame dat het niet duurder is om je auto daar te laten onderhouden als bij bijv. een Kwikfit. Dat zou een leuk alternatief zijn.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 15 februari 2015 08:36 PM
  [ # 17 ]

De olie moet er alweer voor de derde keer uit, het is alweer 16000 km na de laatste grote beurt. In bv het C4 forum lees je de nodige zaken over duurzaamheid van een moderne motor. Zo zou oa het flushen aan te raden zijn. Ook het toevoegen van een injector/brandstofsysteemcleaner zou de levensduur van de motor ten goede komenen met name het intern verontreinigen voorkomen. Wie heeft daar ervaring mee?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 15 februari 2015 10:57 PM
  [ # 18 ]

je mag geen additief toevoegen aan de olie, dit raadt citroen zeker af..
gewoon tijdig een oliewissel is het inorde..

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 16 februari 2015 12:22 PM
  [ # 19 ]

Ik ga niet zeggen dat flushen aan te raden is, maar afgelopen zomer hadden we in onze C4 Hdi last van tikkende klepstoters (het leek wel op een ouderwetse benzinemotor die te vroeg staat).
Op aanraden van een aan-alle-merken-sleutelende garage flusher gehaald bij een automaterialen zaak.
Hun reactie: dat spul? C4? Dat klopt, dat gooit de lokale dealer er altijd in.
Overigens: bij ons is het tikken/ratelen idd vrijwel verdwenen.
Kortom: u zegt het maar. Maar je kunt van praktijk mensen wel veel leren.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 04 maart 2015 03:13 PM
  [ # 20 ]

Ik heb goede ervaringen met het flushen van de 1.6 HDI. Het additief kun je er eventueel na het flushen ingooien, dit is een aparte flacon bij forte en afhankelijk van het kilometrage van de auto. Na iedere beurt voeg ik additief aan de brandstof toe, ook bij de auto’s die ik in onderhoud heb. Tot nu toe zijn de ervaringen positief. Kleine kanttekening, ik gebruik alleen de producten van forte, andere merken als Wynns etc heb ik geen ervaring mee.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 472
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 05 maart 2015 02:07 PM
  [ # 21 ]

De olie is inmiddels weer vervangen. De dealer was geen voorstander van flushen.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 13 april 2017 12:43 PM
  [ # 22 ]

Inmiddels zijn we 2 jaar - en hopelijk een boel veilige kilometers - verder. Is er iets te melden over de lange termijn effecten van flushen? Wat is de huidige kilometerstand en hoe is het olieverbruik? Welk type olie gebruik je momenteel?

Er zit binnenkort voor mij de eerste oliewissel aan te komen (2012 DS3 met e-HDi motor) dus ik zit mij alvast te oriënteren.

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook