Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nieuw op mijn downloadsite ; Peppi en Kokki als automonteur.
In deze aflevering it de jaren ‘70 zijn veel beelden van o.a. 2CV’s, Ami’s en GS-en te zien.
Een aanrader!!!
Leuk
Das nog is lang geleden, dat ik peppie en kokkie heb gezien
Wel mooie gs’en en eenden!
ik word nu echt oud (bouwjaar 1968), ik heb die afleveringen volgens mij nog ‘nieuw’ op de TV gezien….
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:ik word nu echt oud (bouwjaar 1968), ik heb die afleveringen volgens mij nog ‘nieuw’ op de TV gezien….
ik ben van 67 dus begrijp je perfect
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
paso schreef:XTR schreef:ik word nu echt oud (bouwjaar 1968), ik heb die afleveringen volgens mij nog ‘nieuw’ op de TV gezien….
Ik ben van ‘74, maar als ik deze beelden zie dan kan ik alleen maar concluderen dat ik een aantal jaren te laat ben geboren. Potjandorie, wat was het straatbeeld toen een stuk mooier!
mazone
patje74 schreef:paso schreef:XTR schreef:ik word nu echt oud (bouwjaar 1968), ik heb die afleveringen volgens mij nog ‘nieuw’ op de TV gezien….
Ik ben van ‘74, maar als ik deze beelden zie dan kan ik alleen maar concluderen dat ik een aantal jaren te laat ben geboren. Potjandorie, wat was het straatbeeld toen een stuk mooier!
ik kan me nog goed herinneren dat er in onze straat die zo een 300 meter was slechts 11 mensen een auto hadden, een Prinz-twee kevers-een splitbus-een DS(of ID)-een Cortina 1.2 break (van mijn pa )-een katterug en een Amazone-een K70-een MG en tenslotte een Mercedes
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
XTR schreef:ik word nu echt oud (bouwjaar 1968), ik heb die afleveringen volgens mij nog ‘nieuw’ op de TV gezien….
Jij ook al? Kwam me al zo bekend voor. Ons belgisch paard heet ook Alma trouwens.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
echt leuk filmpje
alleen toen was dat straatbeeld ook heel normaal. Over een aantal jaar hebben mensen dat ook bij een opel corsa of een ford mondeo of natuurlijk bij een wat nieuwe citroen model.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
visapowerrr schreef:echt leuk filmpje
alleen toen was dat straatbeeld ook heel normaal. Over een aantal jaar hebben mensen dat ook bij een opel corsa of een ford mondeo of natuurlijk bij een wat nieuwe citroen model.
Toch denk ik dat niet. De auto’s van vroeger hadden veel meer onderscheidende details. Vele wagens van nu lijken veel meer op elkaar. Ook hebben ze globaal genomen minder karakter. Je ziet bijvoorbeeld dat vele auto’s vanaf ‘80 ineens veel minder chrome hebben. Ook zijn de wielen ineens niet meer mooi zoals b.v. de GS. Ineens zijn wieldoppen nodig.
Natuurlijk is dit verhaal volledig subjectief en erg smaakgebonden. Maar ik hoop dat de tijd dat ik dit ook heb bij een Mondeo, Crosta of wat dan ook, nog heeel ver voor mij ligt… (bepaalde modellen uitgezonderd, neem de C3-P, C4, C6 en nog wel wat wagens)
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Er is inderdaad een verschil tussen de wagens halverwege jaren 80 die allemaal in dezelfde windtunnel hebben gestaan en de weer wat eigenzinnigere auto’s van nu.
Hoewel is klein oud honda civicje erg grappig vind (de eerste uitvoering he die bijna allemaal al weggerot zijn)
een jaartje of 20 terug, kon je aan de koplampen of de achterlichten ,zowel overdag als in de nacht, het merk en type auto herkennen.
al was de taunus 17 M en de GS soms lastig uit elkaar te houden van voren.
heden is alles streamline en glazen bakjes wat de koplampen aangaat.
een ford Mondeo bestel, of ik meen de merc, lijkt allemaal op de C5 break vanachter..
dus wat mij betreft ,, pfff het is er nie beter op geworden.
wat ik zel gein vind, is dat in de jaren 70/80 er nog monteurs waren die goed aan een carb konden schroeven,, tegenwoordig zijn het nog maar veredelde storingzoekers en uitwissel monteurtjes…
het echte vakwerk is pleite miz.
kan me niet registreren op je site ( pagina kan niet worden weer gegeven )
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
xm'metje schreef:kan me niet registreren op je site ( pagina kan niet worden weer gegeven )
Het is;
A - een drukke boel op mijn zite
B - ik heb een shit-webhoster
C - ik ben er op dit moment mee aan het sleutelen
Directe link, even rechts klikken en doel opslaan als…
Veel plezier!
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
kreazyV8wuppo schreef:een jaartje of 20 terug, kon je aan de koplampen of de achterlichten ,zowel overdag als in de nacht, het merk en type auto herkennen.
al was de taunus 17 M en de GS soms lastig uit elkaar te houden van voren.heden is alles streamline en glazen bakjes wat de koplampen aangaat.
een ford Mondeo bestel, of ik meen de merc, lijkt allemaal op de C5 break vanachter..dus wat mij betreft ,, pfff het is er nie beter op geworden.
wat ik zel gein vind, is dat in de jaren 70/80 er nog monteurs waren die goed aan een carb konden schroeven,, tegenwoordig zijn het nog maar veredelde storingzoekers en uitwissel monteurtjes…
het echte vakwerk is pleite miz.mvgr wupke
tja tijden veranderen en mensen zullen het altijd over die goede oude tijd hebben; idem over 80 jaar. ik heb liever ook een oude auto, mooie sentimenten en zelf het onderhoud kunnen doen dat zijn leuke dingen. lekker cruisen op de rechterbaan (gaat net zosnel als de linker heb ik afgelopen weken ondervonden)
Soms denk ik in het donker een eend te zien blijkt het een suzuki jimny te zijn.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
visapowerrr schreef:tja tijden veranderen en mensen zullen het altijd over die goede oude tijd hebben; idem over 80 jaar.
Dat hoop ik niet! Als wij over 80 jaar zo ppraten over de wagens van nu, zou dat betekenen dat de ver-saaing van de ontwerpen stug door blijft gaan. Nee, ik hoop juist dat we de tijd van nu gaan herinneren als een tijd waarin het karakter weer terug is gekomen in de auto-ontwerpen.
Ik hoop dat modellen als de C6 trendsetters gaan worden.
XTR schreef:ik word nu echt oud (bouwjaar 1968),
ik heb die afleveringen volgens mij nog ‘nieuw’ op de TV gezien….
Ja, ik ook (af en toe)......ik ben van 1950.
Ben nu bezig met die 150 mb te downloaden en ga er eens naar kijken.
Update:
1 liter Super…..97 Hollandse centen
Wat zou de diesel toen gekost hebben….ik herinner me dat niet meer, want ik dieselde toen nog niet, althans niet met mijn eigen auto.
Reed als Buschauffeur in de jaren 70 op een Leyland of Daf Bus bij de NZH