Bekend probleem zijn de achterassen van de Saxo (en AX en 106).
Kan iemand mij vertellen in hoeverre de verschillende assen uitwisselbaar zijn. Ik weet het verschil tussen remtrommels en remschijven en dat er dus versies met 3 en 4 wielbouten zijn op de remtrommels.
Maar concreet: kan ik bv een 106 achteras met 3 wielbouten/trommel op een Saxo zetten (met trommel/3 wielbouten)? Zijn er nog verschillen bv mbt remmen, remkrachtverdeler, leidingen, montage? Hoor graag…
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012
- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
er zijn ook nog modellen mét en zonder stabilisator achteraan.
Dacht dat enkel de saxo vanaf 1.4 achteraan een stab. in de achteras heeft (dus 1.1 niet)
dan nog trommeldiameters 160/180 en dacht 200 bij een abs
1.6 heeft dan nog eens een lastafhankelijke remkrachtverdeler
En naar het schijnt zou de spoorbreedte van een 106 iets kleiner zijn dan bij de saxo ?
scatt schreef:En naar het schijnt zou de spoorbreedte van een 106 iets kleiner zijn dan bij de saxo ?
Volgens mij zijn die hetzelfde. Maar ik weet het slechts 99% zeker en niet 100% dus pin me er niet op vast..
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-2012
- Saxo 1.4 VTS
- Saxo 1.4
ik heb het waarschijnlijk fout voor, het zou enkel bij de saxo 1.6 vts en de 106 gti zijn dat er een klein verschil is. Naar het schijnt zou de 106 gti een iets kleiner spoor hebben achteraan om het weggedrag wat te beïnvloeden (iets meer overstuurneiging dan de saxo vts ) Iemand vertelde me dit (die persoon kent die wagentjes van binnen en buiten dus ik geloof ‘m wel) maar ik weet niet of iemand dit kan bevestigen. Moet wel terug te vinden zijn in de specs