1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
kilometerstanden?
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 15 maart 2006 10:35 PM

Ik ben nieuwsgierig geworden (naar aanleiding van het meest aantalkilometers topic) hoe het zit met de kilometerstanden van een visa. Veel 2cilinders zijn al gesloopt voordat ze echt op waren voor het blok, en van viercilinders heeft het koetsje het soms al opgegeven voordat de motor dat deed. Nou heb ik het idee dat de motoren aardig wat kunnen rijden.Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de ln(a) en axels. C15 zijn volgens mij echte kilometervreters

Dus hoeveel km heb jij ermee gereden of staat je tellertje?

Mijn visa die nog rijdt staat op ongeveer 161000; degene die niet meer rijdt op ongeveer 150000. De carrosserie heeft bij de laatste het opgegeven. Beide zijn het 1100 cc

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 15 maart 2006 10:39 PM
  [ # 1 ]

Mijn( nog wel ) Visa zijn teller staat op 120.000 km en is een 1.1 RE uit 1986 D

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 15 maart 2006 10:41 PM
  [ # 2 ]

aan die kilometerstand gaan we nog werken Very Happy

Profiel  
 
RH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 16-12-2005

Gepost: 15 maart 2006 10:45 PM
  [ # 3 ]

Mijn eerste Visa (11e leader, type 2) heb ik gereden van 100 000 tot ongeveer 180 000. De nieuwe eigenaar heeft tot 250 000 gereden zonder noemenswaardige (motorische) problemen. Daarna is ze gepromoveerd tot onderdelen.
Mijn tweede (14 trs type 2) kocht ik met iets van 150 000 km. Rond de 220 000 (nooit problemen) werd ze in Frankrijk in elkaar gereden (tijdens mijn huwelijksreis) en moest ik haar achterlaten.
De vorige (14 trs type 2) heb ik drie jaar gehad. van 140 000 km t/m 165 000. Ook nooit motorische problemen maar vorig jaar was hij totaal doorgeroest. Als laatste ritje ben ik er wel met 2 vrienden plus ski-box op naar Oostenrijk gereden. Geen probleem maar terug in NL moest ze toch naar de sloop.
Nu heb ik weer een 14 trs type 2. 41 000 km Very Happy en nooit problemen.

Volgens mij kunnen de 1100 en 1400 motoren minstens 3 ton zonder problemen. Hopelijk haal ik dat met mijn huidige, maar gezien het aantal km’s dat ik er per jaar mee rijd duurt dat nog wel zo’n 100 jaar!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 maart 2006 11:20 PM
  [ # 4 ]

Misschien een beetje een OT-reactie, maar volgens mij zijn de 1100 blokjes dezelfde als in den beginne in de 205 hebben gezeten.
Ook wel bekend als het XY-blok (achteroverhangend, distriketting, bak in het carter (gezamenlijke olie)).

Die van ons heeft (zie onderschrift) nu bijna 290.000 km gelopen sinds ‘86. Blok is nog nooit open geweest.

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 15 maart 2006 11:22 PM
  [ # 5 ]

klopt dacht ik,

nou dan heb ik nog effe te gaan Very Happy

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 16 maart 2006 12:03 AM
  [ # 6 ]

M’n Spécial heeft 123.477 km achter de knopen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 maart 2006 09:05 AM
  [ # 7 ]

mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 16 maart 2006 12:18 PM
  [ # 8 ]

De leader staat nu geloof ik op 98000. Ik moet er nu wel wat werk in gaan stoppen maar dat ligt meer aan de combinatie stadsauto en niet heel veel onderhoud van de vorige eigenaar.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 16 maart 2006 12:45 PM
  [ # 9 ]
paso schreef:

mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje Laughing

Maar dat kan ook een TU blok zijn toch? Die hebben nooit in een Visa gehangen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 maart 2006 12:56 PM
  [ # 10 ]
voge schreef:
paso schreef:

mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje Laughing

Maar dat kan ook een TU blok zijn toch? Die hebben nooit in een Visa gehangen.

Klopt.

In de BX doen die 150 1.4 motortjes (zelfde blok als de 1.1 motortjes) ook rustig 3 ton. Mijn eerste BX 1.4 met die motor heb ik verkocht met ong. 160.000 km.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 945
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 16 maart 2006 01:02 PM
  [ # 11 ]

Ik heb nu 137500 ofzo op de teller staan. Inclusief problemen.
Ik heb de, veel voorkomende, tik in het blok en hij is onzuinig.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 maart 2006 01:09 PM
  [ # 12 ]

Toen ik mijn ZX kocht bij Renard hebben we het ook nog even over onze 205 gehad.

Nard zei daarover: “oh, dat is er nog zoeen met dat blok met die distributieketting die bij koude motor zo vreselijk kan rammelen.

Kunnen ze ook vreselijk oud mee worden trouwens.”

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 maart 2006 01:25 PM
  [ # 13 ]
voge schreef:
paso schreef:

mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje Laughing

Maar dat kan ook een TU blok zijn toch? Die hebben nooit in een Visa gehangen.

klopt Surprisedops:

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 maart 2006 03:33 PM
  [ # 14 ]

De 1124cc en 1360cc 150 motoren zoals in de Visa worden verschrikkelijk oud. Vaak overleven ze de auto…
Mijn Visa Diesel heeft 305.xxx km achter de kiezen, en dat worden er na de restauratie nog véél meer…..

Test

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 16 maart 2006 03:54 PM
  [ # 15 ]

de 150 motor in mijn ex BX 1.4 had er zo ongeveer 230.000km opstaan en begon wat herrie te maken (nokkenaslager?)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook