Hallo,
Even voorstellen: Frans. Woon in Zweden, heb een C6 in België die soms mee komt naar Sverige.
Is een 3.0 diesel. Noir perlé + zwart leer. Heel fijne auto, is nu in winterslaap. Zijn er hier meer die dat doen? Iemand goede tips daarvoor? B.v. accu met druppellader of eruit? Staat wel vorstvrij gelukkig.
Iedereen fijne feestdagen, vriendelijke groet van Frans.
Niemand ervaring met in winterslaap brengen van een auto? Ik heb er een druppellader aan gehangen, maar eigenlijk geen idee of het beter is om de accu eruit te halen?? Hij staat gewoon op de wielen, maar wel op oude velgen en banden, die mogen gerust vierkant worden.
Groet van Frans
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Accu er uit betekent in elk geval een reeks instellingen weer op niveau brengen.
Mijn route zou zijn: Druppellader.
En dan nog een tipje: Mocht er aanleiding zijn je accu te vervangen dan is het handig om onder de motorkap een accu met kabels te verbinden met + en -. Dat kan daar goed. Ooit was het waarschijnlijk de bedoeling om daar de accu te zetten.
Dat scheelt weer gedoe. Die auccuwissel achterin kost je toch al veel tijd, vooral de eerste keer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Oh en zet de ramen open als je de accu eruit haalt, anders heb je een probleem als je de portieren wilt openen (of sluiten).
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
JanSr schreef:
En dan nog een tipje: Mocht er aanleiding zijn je accu te vervangen dan is het handig om onder de motorkap een accu met kabels te verbinden met + en -. Dat kan daar goed. Ooit was het waarschijnlijk de bedoeling om daar de accu te zetten.
Dat scheelt weer gedoe. Die auccuwissel achterin kost je toch al veel tijd, vooral de eerste keer.
Die aansluitingen onder de motorkap zitten er volgens mij voornamelijk om de auto te helpen starten met een andere auto of iets dergelijks als de accu echt plat is. Dat scheelt je een weg verschaffen naar de accu. Bij de Xsara Picasso van m’n ouders zit de accu onder de bestuurdersstoel, die moet je geheel naar voren klappen, los van de rails, dan wordt het starten nogal lastig.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 10222
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maar als je het doet zoals Jansr zei hoef je niet te resetten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Heb net even gekeken hier, C6 staat er prima bij, accu vol. Niet gestart anders moet ik hem warm rijden, geen tijd voor vandaag.
Eind volgende maand weer op de weg!
Groet van Frans
Met pasen weer op weg geweest met C6! Rijdt weer fantastisch, starten>lopen. Met vrienden naar Brussel, altijd gaaf. Morgen terug naar SE, zonder C6
Heb gezien dat er een technisch seminar komt, 15-17 Juni, Aalsmeer. Staat hier in de kalender: https://www.citroen-forum.nl/kalender/maand/06/2017/
Is wel in Duits, maar mijn technisch D is goed genoeg. Misschien kan ik dat weekend over komen naar NL, zie ik misschien iemand van jullie?!
Groet van Frans