Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hoezo heeft deze prachtige DS twee jaar stil gestaan, lijkt mij zonde van deze wagen
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Omdat er twee jaar nie in is gereden ,daarom stond ze stil
Maar dat gaan we inhalen aankomende weken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De dame is getaxeerd en als het goed is hoefd ze nooit meer voor APK.
De eerste honderd kilometer al weer gereden en ze rijd weer zoals ze behoord te rijden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Das lang geleden…
Even een vraag.
DE apk voor 50 jaar en ouder is afgeschaft.
(Hadden ze nooit moeten doen)
Mijn DS (1967) staat nu geschorst maar wel verzekerd…
Moet ik deze nu weer schorsen…
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Over de APK. Ik heb ook zo’n brief gekregen. Goed lezen en wat er staat…. keuren hoeft niet meer maar je moet wel aan de veiligheidseisen voldoen als je de weg op gaat. Natuurlijk zou ik zeggen, als je met een wrak een ongelijk veroorzaakt ben je (mede of geheel) aansprakelijk.
Zonder APK-rapport krijg je bij een ongeluk mogelijke dus discussie (ongeacht dat er met APK ook vaak gefraudeerd wordt…..) en juridisch gedoe.
Maar wat is nu het geval? Een keuring is niet verboden, alleen niet verplicht. Ik heb me daarom voorgenomen om (net als de af en toe een waarde bepaling/taxatie) regelmatig een formele APK uit te laten voeren. Met een RDW APK rapport, ook geldig in het buitenland.
Toch ben ik blij met de FEHAC.
Want wat is dan het voordeel van de nieuwe regel? Voor mijn ID19: De tijdsdruk is er af. Als mijn ruitensproeipompje niet werkt heb ik wat meer tijd om zo’n ding ‘op de kop te tikkeni’ . Ik hoef mijn achterremmen niet in de regen te stellen omdat morgen de APK vervalt. Met een afkeur met een onbelangrijke (milieu) bevinding kun je doorrijden ( Bij een schuldvraag doet een milieupunt er niet toe.). Hulde, onze hobby is wat relaxter.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
F.SvM schreef:Das lang geleden…
Even een vraag.
DE apk voor 50 jaar en ouder is afgeschaft.
(Hadden ze nooit moeten doen)
Mijn DS (1967) staat nu geschorst maar wel verzekerd…
Moet ik deze nu weer schorsen…VgF
Nee dus. Denk ik. Goeie vraag trouwens…. (mijn vorige beschouwing ging niet over geschorste auto’s)
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
@Jeroen Simons. Als je nou 2 maanden voor de apk datum je auto langsbrengt bij een apk-keurmeester en hij valt over je ruitensproeier pompje dan heb je daar 2 maanden de tijd voor om deze te vervangen. En aangezien een pompje vervangen bij sommige types binnen een kwartiertje gebeurd is valt dat excuus van “sleutelen aan je auto in de regen” een dag voor de deadline wel mee
Quote RDW: Wilt u niet op het allerlaatste moment uw APK-keuring regelen? Dat hoeft niet, want u kunt uw voertuig al vanaf 2 maanden vóór de APK-vervaldatum opnieuw laten keuren. De nieuwe APK-vervaldatum blijft dan hetzelfde, plus 1 of 2 jaar (afhankelijk van hoe vaak uw voertuig gekeurd moet worden). U hoeft het voertuig de volgende keer dus niet 2 maanden eerder te keuren.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Dat bedoel ik. Die twee maanden vooraf hoef je niet meer te onthouden.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus ik hoef um niet nieuws te schorsen..
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Schorsen is nodig als je niet aan de wettelijk voorgeschreven eisen wilt/kunt voldoen (geldige APK en minimaal een WA verzekering).
Nu de APK geen wettelijke eis meer is voor de auto’s van 50 jaar en ouder en je toch al een verzekering hebt is schorsen dus niet meer nodig. Je verzekering zal wel steeds geldig moeten zijn.
auto’s:
DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat je de verzekering ook kunt schorsen. Je neemt namelijk geen deel aan het verkeer. Auto moet wel van de openbare weg af staan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oke bedankt.
Verzekering laat ik er wel op.
Ik weet voldoende
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Verstandig. Je WA zou je evt kunnen schorsen, maar als je schuurtje dan in de fik vliegt, instort, omwaait of wordt opengebroken is het toch wel fijn dat je de (beperkt) casco nog wel hebt…
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé