12 van de 86
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 april 2017 10:32 PM
  [ # 166 ]

Misschien heb ik ook wel gewoon te weinig ontstopper per oplossing gebruikt, dat kan natuurlijk ook. Gewogen chemicaliën snap ik en ben ik het helemaal mee eens - als het om pak ‘m beet Rodinal gaat zodat er ook plaatjes op je rolletje Tri-X (of FP4+) verschijnen*. Mengverhouding, een soort van tempreatuur, beweging of juist niet, timing: ik vind ‘t allemaal even leuk om mee te stoeien. Maar als er alleen maar iets schoon moet ben ik daar gewoon niet precies genoeg mee Very Happy

Derk


*Rodinal 3ml + 297ml water in de Paterson model II, Kodak Tri-X, 1e minuut langzame inversies, dan 30 minuten in de koelkast, dan nog twee kiepjes, nog een half uurtje in de koelkast, afgieten, dan Amaloco S10 stopbad 1+19 2 tot 3 minuutjes continu kiepen, teruggieten, dan Amaloco X89 Extrafix 1+4 2 tot 2,5 minuutjes continu kiepen, teruggieten, daarna Ilford spoelmethode (tank vol, 5 kiepjes, nieuw water, 10 kiepjes, nieuw water, 20 kiepjes, water weggooien) en daarna ophangen om te drogen. Voor 120 film gebruik je 2x zoveel mix van alle chemicaliën omdat de strook 2x zo breed is en je dus een grotere tank nodig hebt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 april 2017 10:33 PM
  [ # 167 ]

Leuke klus! Verder: ja en nee….

Mijn ‘74-er break (IDylle dus) heeft geen koperen radiateur. Maar een ‘moderne’ aluminium! Met naar ik vermoed qua vormgeving aanzienlijk betere capaciteit.

En zo werd de DS tot in het laatste bouwjaar verbeterd!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 april 2017 10:42 PM
  [ # 168 ]

O ja, wat voor schuim of ander materiaal is goed geschikt om op de zijkanten van die radiateurtjes te plakken? Anders staat zo’n ding zo los in het aanjagerhuis en dan waait je lekkere warme lucht zo onder de kap waar je er niks aan hebt…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 april 2017 10:53 PM
  [ # 169 ]

tochtstrip?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 april 2017 11:11 PM
  [ # 170 ]

Nou, origineel zitten er gewoon lappen vilt of schuim op. Dat isoleert meteen de zijkanten van de radiateur, zodat de warmte ook echt via de kern afgegeven wordt. Beide soorten materiaal redden het niet echt voorbij de 30 jaar (dat schuim volgens mij zelfs niet voorbij de 20) maar dat mag op zich op een auto die destijds voor, wat zal het zijn, een jaar of 7 á 8 berekend is. Het betekent alleen dat als dat allemaal de 40 gepasseerd is er nieuwe laagjes schuim of iets dergelijks op moeten. Dus ik vroeg me af of iemand daarvoor ergens een goeie ervaring mee had.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 april 2017 07:44 AM
  [ # 171 ]

Ja, er hoort van dat harige vilt in. Ik zou voor dat spul gaan wat ik onder mijn bekleding heb liggen. Duralay. Zie IDylle. folie aan de warmtekant, compact latex-achtig schuim dat niet absorberend is aan de andere zijde. Ik stapels restjes liggen. Die kun je gratuit komen ophalen hier of ik kan het je toesturen of ik neem het mee naar Citromobile, zaterdag 6 mei.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 21 april 2017 11:56 AM
  [ # 172 ]
Penny Lane schreef:

Nou, origineel zitten er gewoon lappen vilt of schuim op. Dat isoleert meteen de zijkanten van de radiateur, zodat de warmte ook echt via de kern afgegeven wordt. Beide soorten materiaal redden het niet echt voorbij de 30 jaar (dat schuim volgens mij zelfs niet voorbij de 20) maar dat mag op zich op een auto die destijds voor, wat zal het zijn, een jaar of 7 á 8 berekend is. Het betekent alleen dat als dat allemaal de 40 gepasseerd is er nieuwe laagjes schuim of iets dergelijks op moeten. Dus ik vroeg me af of iemand daarvoor ergens een goeie ervaring mee had.

Derk

Ik heb er van dat radiatorfolie opgeplakt aan de zijkanten. En schuim en warmtewerende folie ineen. Paste net.

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 april 2017 07:33 PM
  [ # 173 ]

Goed. In de tussentijd ben ik eens bezig geweest om een tot nog toe ontbrekend onderdeel in orde te maken: de onderplaat met de koeltunnels voor de voorremmen. De DS had er geen meer en ook de sloper zat zonder. Nu heb ik er wel weer een, en die netjes maken lukt best aardig:

De tunneltjes hoefden alleen maar schoon, maar het onderplaatje kon wel even opnieuw afgewerkt worden. Na het schoonmaken is er aan beide kanten een laag etsende primer overheen gegaan. De bovenkant is daarna matzwart gespoten. De onderkant zit nu in een laag anti-steenslag. Door een kink in de materiaalketen was dat dan wel weer een heel gedoe.

Normaal gebruik ik de anti-steenslag van 3M (3M 08877). Dat is mooi makkelijk spul: heel makkelijk verwerkbaar, niet te kritisch op de ondergrond, goede hechting en je moet je best doen om een ruw oppervlak te krijgen. Twee laagjes erop, vijf minuten werk, klaar. Vanmiddag was er hier niemand meer open die dat 3M-spul verkoopt, dus deze keer had een busje Motip Anti-Gravel High-Solid Black. Helaas is het aandeel ‘solids’ in die verf is zo belachelijk high dat je het ook na lang schudden niet meer uit de (opgewarmde!) spuitbus krijgt. Na een uur vechten en foeteren zat dat plaatje in de zwartsel en is er een bijna volle spuitbus van die Motip-meuk bij het KCA gegaan. Volgende keer dus maar gewoon weer 3M!

Maar: in ieder geval is de boel nu weer netjes en kan alles met een bosje RVS zelftappers & carrosserie-ringen weer in elkaar & onder de auto Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 april 2017 07:49 PM
  [ # 174 ]

En dan te bedenken dat die plaat (officieel…..) helemaal niet gespoten hoor te zijn Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 april 2017 08:12 PM
  [ # 175 ]

Dat weet ik. Maar dat is geen porem natuurlijk als de rest van de bodem wel zwart is Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 22 april 2017 11:29 PM
  [ # 176 ]
waterman schreef:

En dan te bedenken dat die plaat (officieel…..) helemaal niet gespoten hoor te zijn Laughing

Oeps gulp

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
Gepost: 23 april 2017 02:41 PM
  [ # 177 ]

ik geloof niet dat die ouwe snoek er ook maar een spier minder om rijd .....ze zijn gemaakt om te rijden en dat doen ze best…... tegenwoordig stoppen ze die ouwe dingen in donkere schuren .....zonde!!!!!!!

doei

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 april 2017 10:23 PM
  [ # 178 ]

Forumstickers zijn bij mijn beste weten al sinds lang op. Een kentekenplaathouder past niet, want dan kan de achterste nummerplaat niet meer neerklappen om gas te tanken. Tja… Dan zit er maar één ding op en dat is om ter voorbereiding op CitroMobile zelf iets in elkaar te flansen. Omdat CM2017 toevallig samenvalt met mijn 10-jarig jubileum hier op CiFo (en ook omdat ik dat toevallig had liggen) heb ik er maar feestelijk goud & zilver voor gepakt. Mij benieuwen of ‘t er zo lang op zitten blijft, maar daar komen we dan achter.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 24 april 2017 11:35 PM
  [ # 179 ]

Zo… vandaag FF wat garantieklusjes gedaan aan mijn ex DS.
Koelwaterslang vervangen. Dat is leuk,maar niet heus, ik vervang liever een treiterslang daar kan je beter bij.
Maar het is gelukt.
De aansluiting van de verdamper zit nu organiek aangesloten en de kachelradiateur is vervangen.
Een kogelkoppeling op de stuurklok vervangen. De bestaande had wel erg veel speling.
So far So good.
Er was erg veel speling op de onderste fuseekogel rechtsvoor.
FF kijken dus…
Blijkt de bevestigingsring van die kogel gewoon los te zitten.
Ergens heel lang geleden is er een franse “monteur” geweest die de borging heeft verziekt.
Helaas ken ik de franse term voor beunhaas niet.
Maar goed de kogel zit nu spelingvrij op zijn plek. De nieuwe borging is onherroepelijk nl gelast.
Dit gaat nog wel een paar jaar standhouden en dan is het tijd voor een nieuw lagerblok KASSA…
Morgen werken we de boel af en dan weer gaan met de Dame.

Groet
Jan D.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 april 2017 11:44 PM
  [ # 180 ]
Jan.D schreef:

Dit gaat nog wel een paar jaar standhouden

Ik vraag me af of ‘t wel zolang hoeft te blijven zitten. Ik weet al welke Kukko trekker er goed op werkt en die ga ik dus maar ‘s even scoren. Dan kunnen de lagerblokken van de sloper er eenvoudig af en zo nodig fris gemaakt worden. Ik heb sterk de indruk dat dat met eventueel nieuwe fuseekogels allemaal weer werkt.

Dat een of andere janjurk die kraag in het lagerblok nogal verinneweerd heeft is mooi kl*ten trouwens. Pleur je toch weer een duur onderdeel in de ijzerbak. Goed voor de economie zullen we dan maar zeggen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
12 van de 86
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook