Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je bedoelt metrische draad met een normale spoed.
De originele fijne draad is namelijk ook gewoon metrisch.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je begrijpt wat ik bedoel.
OVB.
jij snapt um
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zijn de bouten van de stabilisator stang zonder problemen links en rechts ‘even’ los te draaien? (uiteraard na ondersteunen van de auto)
Ik kreeg op de technische dag van de CX club het advies die even aan te halen, maar als ik er toch mee bezig was ze even te voorzien van een likje vet of tectyl wegens stalen bout in alu-huis. Of is dat vragen om afbrekende draad in de draagarm?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De draad van de bout steekt meer dan een paar gangen door.
Als het doorstekende deel al erg roestig is, draai je de draad in het aluminium naar de gallemiezen met het er volledig uitdraaien.
Voorzichtig proberen dus.
De bouteinden zijn te zien in de holle achteras, echter daarvoor moet de draagarm al gedemonteerd zijn.
Iets met een vicieuze cirkel?
Let ook op de vulplaatjes tussen het klemblokje en de draagarm.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
wat rene zegt.
en monteren met veel kopervet of keramisch
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
F.SvM schreef:Heb erbij mij metriche draad in getapt.
Na 11 jaar nog geen gezeik .
Dus dat kan ook..VgF
Is bij mij rechtsachter ook al gedaan, bleek zaterdag.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vorige week een ochtendje Citroville gedaan. Eigenlijk (of eindelijk) weinig spannends meer. Stabilisatorstang linksachter geprobeerd te fixen met een iets dikkere bout maar het blikkerige geluidje is er nog dus dat vrasgt om een meer structurele oplossing. Al blijf ik het vreeme vinden dat het als je in de auto zit van rechtsachter lijkt te komen. Verder wat mild laswerk in de dorpel maar het bleef bij 1 plekje. Binnenkort de boel goed laten conserveren. En de airco vullen voor de zomer.
Het niet functioneren van het voorgloeilampje blijkt ergens in de draad tussen dashboard en gloeirelais te zitten. Zowel lampje als stekker functioneren als ze rechtstreeks stroom krijgen. Weet iemand of dat 1 ononderbroken draad is, of zit er ergens nog een stekkerverbinding die als boosdoener kan worden aangemerkt? Dibert dacht dat er mogelijk nog eentje achter het dashboard zat. Als dat zo is dan is het aanknijpen van een geheel nieuwe draad tussen de stekker op het gloeirelais en die op het tellerblok de snelste oplossing…
Verder een doodsaaie auto eigenlijk. Hij doet het gewoon.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat heb ik nou ook. Saai.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:dat vraagt om een meer structurele oplossing.
Heb ik voor je!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan natuurlijk wel preventief wat gaan vervangen in de hoop dat je ondertussen wat stuk maakt!
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb een poging gedaan. Centrale paneel voor de ventilatie vervangen, knopjes overgezet, lampjes… Alles werkt. Niks kapot.
Komende week stabilisatorstang/draagarm aanpakken. Vervolgens airco vullen en klaar voor de zomer…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
over doodsaaie cx en gesproken
https://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/9431
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:Komende week stabilisatorstang/draagarm aanpakken.
Al een PvA?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja.
1. Naar Borculo rijden
2. Auto daar neerzetten
3. Met leenauto naar het werk
4. Eind van de dag CX weer ophalen
5. Goed gemutst naar huis
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mulder schreef:5. Goed gemutst en armer naar huis
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986