Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb geen complete motor voor je, wel koppen.
Het verenigingsmagazijn heeft beide genoeg op voorraad.
Ik zie dit draadje nu pas,
ach ach ach arme ex gsa van me. 8 jaar lang heb ik er super goed voor gezorgd en in amper 2 jaar tijd naar de knoppen geholpen door dat figuur
De motor van die gsa liep zo fijn, zonder enige trilling of bij geluiden, trok zonder stotter of 1 slag verkeerd.En dan heb ik het nog niet over die deuk Zonde! Doet me pijn te zien hoe een auto zo snel achteruit kan gaan bij een verkeerde eigenaar. Maar het positieve is dat jij hem nu hebt. Dus het zal allemaal wel weer goed komen
Ik blijf dit draadje zeker volgen en veel sterkte en succes met de klussen!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ha Art. De deuk zei: bloeb. Gelukkig weinig van over gebleven. Flink wassen deed wonderen. Stukje bij beetje flink poetsen en project motor natuurlijk. Is ie gelijk weer oliedicht…
Art, om je te troosten. hij glimt weer wat..
Dat ziet er inderdaad alweer stukke beter uit
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Apart kleurtje!!!
Dit was toch die GSA met die deuk in de deur? Deuk lijkt er aardig strak te zijn.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Gisteren een motor opgehaald
Dank aan Bram. Ook een eco motor, net als wat erin zit. Ideaal het onderdelen etc.
Vandaag even bezig geweest
Hier ben ik gestaakt.
Bijna alle koelplaten eraf.
De onderste willen nog niet echt. Bestaat uit twee delen. Nog twee boutjes achter de motorsteunen verstopt. Hoe doen jullie dat?
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Volgens mij willen die alleen los als je de koppen eraf haalt, de olieretourpijpen zitten nogal in de weg…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Klopt
Inderdaad, stom had ik nog moeten weten van de vorige keer. De koppen eraf schuiven en de laatste koelbeplating was daarmee ook los.
Helaas lijkt de donormotor met kijken in de binnenkant van verbrandingskamer toch niet zo best. Kant ontsteking achterste uitlaatklep is helemaal bruin gekraterd, kant benzinepomp allebei cilinders stond wat olie in en de kleppen helemaal zwart. Bij de achterste de uitlaatklep ook helemaal aangetast en nog vetter van olie.
Verbranden de uitlaatkleppen als bijvoorbeeld de zuigerveren niet meer zo geweldig zijn? of als de klephoedjes gaar zijn?
Waarschijnlijk haal ik de GSA binnenkort uit elkaar, motor eruit en die van binnen maar eens bekijken en dan beslissen van welke delen ik een bruikbaar torretje ga bouwen.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn weten verbranden ze alleen maar bij te weinig/geen klepspeling, verkeerd mengsel of verkeerd ontstekingstijdstip.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Halen jullie met droogleggen ook de nokkenas uit de kop? Volgens mij moeten dan de tuimelaarassen er ook uit..
Ik zou alle keerringen waar je nu een beetje goed bij kan vervangen.
Er staat me wel bij dat het aan één kant niet zo makkelijk is…
De nokkenas aan de brandstofpomp kant kun je demonteren door de nok van de pomp te verhitten(eerst dopje verwijderen (zelfde wijze)), deze zet dan uit, op die manier kan je hem verwijderen. Ontstekingskant kan ik mij niet meer zo 1,2,3, herinneren. Mooiste is wel direct alle keerringen waar je bij kan te vervangen. Het is net teveel werk om over 800 km erachter te komen dat een van de keerringen lekt. Succes!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
De nokkenassen kun je beiden demonteren door als je de tuimelaars los stelt. De assen kunnen er dan naar achter uit getrokken worden. Is niet ingewikkeld. De keerringen achter de nokkenastandwielen en de keerring bij de stroomverdeler zou ik zeker vervangen als je de motor eruit hebt. Weinig moeite nu en voor de kosten hoef je het ook niet te laten.