Misschien tegen het schutbord een rond blikken plaatje met daarop een kleurcode.
De kleur is wel net als een cactus
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
punky schreef:
IMG_20170422_142613 by Punky 2cv, on Flickr
Nope. Geen rond plaatje (zou dan rechts, voor de kijker links, van de ventilatietunnel moeten zitten). Die waren in 1982 al uitgefaseerd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is dat 2067 niet het kleurnummer?
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 17397
- CX 2400 Super
RensKorevaar schreef:ORGA-nummer 2067 op het schutbord staat voor de productiedatum 7 juli 1982.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia TD SX
“S” is bij mijn weten een letter voor de verffabrikant. Daar zijn er wel een paar van bekend (als ik het wel heb, heeft Ree daar ooit eens iets over gepost), maar daar is voor zover ik weet geen uitgebreid overzicht van.
Derk
Nog ff gegoogled. Volgens de engelse site betekent S sytetische verf , zonder vernis. Geen idee of het klopt. Blanke lak zit er in elk geval niet op.
Hans
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
VitamineC schreef:Die kleur heb ik ook. AC639S, alleen die “S” snap ik niet
Welk jaar is die van jou? Mijn aluminium plaatje zit namelijk op een andere plek. Ook in de regio geen kleurnummer.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
De mijne is van mei 82. Franse import 1130cc
Hans
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als de benzinemeter het niet doet is vaak je meter kapot en niet je benzinetank vlotter.
- Xantia TD SX
VitamineC schreef:Die kleur heb ik ook. AC639S, alleen die “S” snap ik niet
Grappig dat ze zo te zien in de A-stijl voor de zekerheid met een stempeltje het modeljaar hebben aangegeven.
Derk
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
citro-power schreef:Als de benzinemeter het niet doet is vaak je meter kapot en niet je benzinetank vlotter.
Hij is het zojuist zowaar weer gaan doen.
Ook een tijdelijke retourleiding gemaakt van benzineslang.
Hij begint steeds beter te lopen, alleen is het druklager droog en maakt dus bij intrappen van de koppeling nogal wat herrie. Keer andere koppeling dus. Zijn deze voor alle types gelijk, of zit er verschil in?
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zijn voor alle types gelijk. Heb je wel vrije slag op je pedaal?
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Volgens mij wel. Klinkt echt als een droog lager.
Kan een beperkte vrije slag dat geluid ook veroorzaken bij intrappen dan? Ik meende net het tegenovergestelde.
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Weer even 2 vragen.
Hoe demonteer je de knipperlichten. Aan een kant krijg ik de clip los vanuit het motorruim, maar de andere kan ik niet bereiken door het spatbord. Wat is de manier?
Zijn de kachelslangen van de verwarming gelijk aan die van de 2cv? Zo ja dan koop ik een nieuwe set op Citromobile.