Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
lekker bezig! ooit hoop ik ook dergelijke klussen te kunnen doen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Hoop maar niet te snel, ik heb het 2x gedaan en dat is wel zat
Goh, wie zou het originele filmpje toch online gezet hebben?
...daarna gewoon jatten en op je eigen yt kanaal plempen
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Wát een ontzettend gaaf filmpje, ook mooi hoe de hydraulische klepstoters worden uitgelegd!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Wat begon met het vinden van een gaatje in een kokerbalk van nog geen vierkante centimeter, eindigde in 3 maanden lang bijne elke avond en zaterdag werk.
Helaas niet al te veel foto’s van het resultaat omdat ik door wilde werken en de klus eindelijk geklaard wilden hebben. Voor een volgende keer zou ik toch een brug willen hebben, omdat ik nu altijd op m’n rug moest werken en dat was niet bepaald comfortabel. Buiten de roest bij de voorste ophangpunten van het subframe ook nog twee kleine gaatjes in de dorpels weggewerkt en alle vliegroest in de buurt verwijderd en behandeld. Holle ruimtes ook behandeld.
Gaandeweg steeds meer gevoel voor het lassen. Dorpels lassen daarna een peuleschil in vergelijking met de rest.
Subframe gemonteerd met nieuwe rubbers, die ik gek genoeg alleen online in Polen kon vinden (immitatie).
Leidingen die over het subframe liepen waren over een halve meter erg krokant. Deze zijn vervangen door cunifer exemplaren. Nog even een gedoe om de juiste lengte te verkrijgen, maar met wat buigen passend gekregen.
Wat ook nog een heel werk was, was om de side skirts te verwijderen. Een rotklus omdat de in 1988 door Citroën gebruikte kit supertaai is en moeilijk bereikbaar is om te verwijderen.
Ook nog tussenpijp van de uitlaat vervangen. Zat een klein gaatje in en kostte maar een paar tientjes nieuw (Bosal of Walker)
Sindsdien weer bijna 1000 km gereden, de 250000 gepasseerd en sinds gisteren een mooie barst in m’n voorruit. Kan ik dit het beste gewoon bij een gerenommeerde ruitenboer laten vervangen (Carglass?)
Edit: gaat niet meer zo als vroeger, foto’s linken naar dit forum. Hier een link naar het fotoalbum: http://www.upl.co/gallery/u7Ck7Av3Y
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Jeetje wat een werk, goed bezig!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Keurig gedaan !! (met rechtermuisknop > afbeeldingsinfo bekijken> locatie/link van de foto kopieren
> hier plaatsen tussen img
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Goed aangepakt, netjes!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Felice schreef:
Sindsdien weer bijna 1000 km gereden, de 250000 gepasseerd en sinds gisteren een mooie barst in m’n voorruit. Kan ik dit het beste gewoon bij een gerenommeerde ruitenboer laten vervangen (Carglass?)
Probeer het even hier, zitten in Nijverdal:
http://twente.autoglasteam.nl/twente-contact.php
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Is het een bronzen ruit ?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mooi werk! Zeer goed bezig!
Bedankt voor de tips voor de foto’s!
Twente is voor mij als Brabander erg ver. Ik wil het eerst lokaal proberen.
Voor zover ik weet is het gewoon een blanke ruit. Hoe kan ik brons en blank van elkander onderscheiden? Dit is wat er op staat:
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Even een wit papiertje aan de binnenkant van de ruit houden en dan aan de buitenkant kijken.
Felice schreef:Bedankt voor de tips voor de foto’s!
Twente is voor mij als Brabander erg ver. Ik wil het eerst lokaal proberen.
Voor zover ik weet is het gewoon een blanke ruit. Hoe kan ik brons en blank van elkander onderscheiden? Dit is wat er op staat:
Volgens mij is die blank.
Brons herken je meteen.
Origineel is Sekurit van Saint Gobain en brons heeft toevoeging Climaglass.
Jouw ruit is waarschijnlijk al een keer vervangen.
Ik heb er nog wel eentje liggen met gravering en 29 jaar ervaring.
Gratis.
Maar als het niet budget hoeft zou ik altijd voor een nieuwe gaan.
Kraakhelder!
Hans, ik stuur je een pb.
Ik weet nog een nieuwe bronzen voorruit in het mooie groningen. Nieuw, ligt bij een gerenomeerde ruitenspecialist.
Was een crime, om aan te komen. mocht er belangstelling zijn PB me dan.