749 van de 859
« Eerste  < Vorige 747 748 749 750 751 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
robdj1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-05-2017

Gepost: 01 mei 2017 09:20 PM
  [ # 11221 ]

ach wat is goed. Hij hoeft niet in perfecte staat te zijn, als ik er maar wat kilometers mee kan maken.
Maar als ik eht goed begrijp zou dat subframe nu deuken moeten hebben op deze langsliggers ter hoogte van de rubberen blokken op de foto?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 mei 2017 09:24 PM
  [ # 11222 ]

Je bent bekend met de zwakke punten van de turbo2 dieselmotor?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 mei 2017 09:27 PM
  [ # 11223 ]

Het feit dat het een diesel is drukt natuurlijk wel aardig de prijs. Maar blijf vooral opletten, als het te mooie lijkt om waar te zijn…

Profiel  
 
robdj1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-05-2017

Gepost: 01 mei 2017 09:33 PM
  [ # 11224 ]

Nee ik ken deze motor niet. Ik heb alleen BX en XM 2.1 en 2.5TD diesel gereden tot nu. En verder de modernere diesels in C4.
Verder heb ik alleen ervaring met de SM, maar ja das geen diesel.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 mei 2017 10:14 PM
  [ # 11225 ]

Betrouwbare motoren volgens een lid van de technische commissie van de CX club.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2017 07:37 AM
  [ # 11226 ]
robdj1964 schreef:

zou dat subframe nu deuken moeten hebben

Je moet niet aan deuken denken, maar aan doorbuiging.
De longerons, langsliggers, zorgen voor de positionering van het voor- en achtersubframe t.o.v. elkaar.
Doorbuiging ervan is absoluut niet wenselijk dus.

Onder de longerons mag er onder geen enkele voorwaarde afgesteund worden, dus de krik of een brugsteunpunt eronder is volledig uit den boze.
Daarnaast is een CX behoorlijk “nose-heavy”, meer dan tweederde van het totaalgewicht rust op de vooras.
En pak je ‘m dan te ver naar achter op, dan is er al snel sprake van doorbuiging.

In jouw geval zou ik voor aanschaf bedingen dat de positie van alle wielen door een CX-deskundige specialist gecontroleerd wordt en bij twijfel of alles nog op zijn plek zit ‘m niet kopen.

waterman schreef:

de zwakke punten van de turbo2 dieselmotor

Als het blok al verbust is, er een kop zonder scheuren op ligt en het blok verder netjes behandeld is, d.w.z. pas echt belasten als ie op bedrijfstemperatuur is, kan ook dit blok gewoon lang heel blijven.
Maar als, als, als Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 mei 2017 09:08 AM
  [ # 11227 ]
break23m schreef:

Betrouwbare motoren volgens een lid van de technische commissie van de CX club.

Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
robdj1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-05-2017

Gepost: 02 mei 2017 09:25 AM
  [ # 11228 ]

Bedankt Rene, dat is informatie waar ik iets mee kan. Op het oog is dus geen schade te zien, maar dit zou je moeten meten.

Van deze weet je dus door de foto dat ie verkeerd gesteund is, maar hoe weet je dat bij een andere willekeurige CX die door vele handen en garages is gegaan. Het lijkt namelijk een uitdagend dikke balk om de auto op te laten steunen.
Moet je iedere CX door een specialist laten meten?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2017 09:30 AM
  [ # 11229 ]
robdj1964 schreef:

Het lijkt namelijk een uitdagend dikke balk.

Terwijl het niet meer is dan een plaatstalen koker, opgebouwd uit 2 delen, welke aan elkaar gepuntlast zijn.

Als je er een lange rei onder houdt, zie je eigenlijk al snel of ie hol naar boven staat.
In dat geval is ie al eens in verticale richting belast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 mei 2017 09:31 AM
  [ # 11230 ]
René Jongejan schreef:

Als het blok al verbust is, er een kop zonder scheuren op ligt en het blok verder netjes behandeld is, d.w.z. pas echt belasten als ie op bedrijfstemperatuur is, kan ook dit blok gewoon lang heel blijven.
Maar als, als, als Wink

Laughing Probleem is dat je niet weet of ie al eens verbust is. Koppen scheuren vaak en olielekkages komen ook vrij vaak voor. Let bij proefrijden op witte rook, kijk in het koelvloeistofexpansievaatje of daar drab in zit, of er veel luchtbellen in te zien zijn bij draaiende motor en of er niet te veel druk wordt opgebouwd.

Als laatste: als er een turbo2 motor in gezet is dan moet er ook een intercooler onder de voorkant hangen. Als die er niet hangt is de kans op een scheurende kop extra groot…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2017 09:38 AM
  [ # 11231 ]

Inmiddels zijn de ongescheurde koppen enorm zeldzaam geworden. Ik heb in 2 jaar 3 keer een andere kop erop moeten zetten. Mijn turbo2 was verbust en verbruikte ook kVS.
verder gaan alle waterslangen lekken, verrot de waterpomp, rot de thermostaat vast in het huis, breken de boutjes daarvan af, Gaat je kachel radiator lekken, en dat zijn dan nog de simpele issues…
Ik vind het kutmotoren.
Geef mij maar een 2300/2400 benzine.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 mei 2017 11:31 AM
  [ # 11232 ]

das duidelijke taal Laughing

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 02 mei 2017 12:33 PM
  [ # 11233 ]

Tsja, ik heb jaren met de turbo2 diesel gereden en heb misschien of waarschijnlijk mazzel gehad.

Al mijn wagens hadden stuk voor stuk niet minder dan 3 ton gedraaid, sommigen 4 of 5 ton. Ik zou niet schuwen om er eentje te kopen, mits voor de juiste prijs. Het is momenteel de wegenbelasting die me tegenhoudt, ik rijd er niet meer de kilometers voor.

ON TOPIC, is het iemand al opgevallen dat er erg veel breaks aan worden geboden de laatste tijd?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 02 mei 2017 01:50 PM
  [ # 11234 ]

Op markplaats staan momenteel 3 breaks, allemaal geen ideale uitvoeringen, de laatste is dan nog het leukste een ONK CX Break Familiale maar wel met ZF automaat die je eigenlijk niet wil. 

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1160857220-citroen-cx-2-5-break-tri-1989-wit.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=1

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1159855942-citroen-cx-familiale-trd-turbo-2-airco.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=2

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1157408397-cx-24-ie-break-familiale.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=3

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2017 01:52 PM
  [ # 11235 ]

De middelste is de Familiale die we in de posts hiervoor aan het doorzagen waren. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
749 van de 859
« Eerste  < Vorige 747 748 749 750 751 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook