Hallo,
Ik zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Willem en ik kom uit de omgeving van Rotterdam.
Sinds januari dit jaar ben ik in het bezit van een Berlingo 1.4 uit 2004.
In deze korte tijd zijn er al een aantal dingen vervangen zoals het stuurhuis en pomp, koppakking, snelheidsensor, dashboard omdat de snelheidsmeter ermee stopte.
Nu blijf ik met de temperatuur een probleempje houden.
De meter blijft niet netjes op de 90 graden en loopt soms op tot het laatste witte streepje voor het rode en zakt dan in korte tijd weer terug naar de 90 gr.
Dit gebeurt zowel als ik 100 rijd op de grote weg als tijdens stadsverkeer.
Waar moet ik gaan zoeken??
Gr Willem
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Probeer eerst eens met goed ontluchten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank je voor de reactie!
Is er een speciale manier voor om te ontluchten?
Gr Willem
Het komt ook voor dat de temperatuursensor niet helemaal jofel meer werkt, kan die ook rare waarden gaan geven. Meest opvallende is dan dat het wijzertje instantaan weer goed kan springen, iets wat in het echt toch wel even duurt. Als de temperatuur zo hoog komt, dan zouden de stoomwolken toch bijna te zien moeten zijn.
Meer mechanisch: Je verhaal klinkt ook wel alsof de thermostaat richting radiator wat te laat opent. Wordt de radiator goed warm? Zie je iets gebeuren als je de verwarming ineens vol aanzet (blower max, temp max)
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Willem Snijders schreef:Dank je voor de reactie!
Is er een speciale manier voor om te ontluchten?Gr Willem
Waarschijnlijk wel, maar voor de berlingo weet ik dat niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ook de thermostaat maar eens vervangen.
Gr. Wim.
markjoe schreef:Het komt ook voor dat de temperatuursensor niet helemaal jofel meer werkt, kan die ook rare waarden gaan geven. Meest opvallende is dan dat het wijzertje instantaan weer goed kan springen, iets wat in het echt toch wel even duurt. Als de temperatuur zo hoog komt, dan zouden de stoomwolken toch bijna te zien moeten zijn.
Meer mechanisch: Je verhaal klinkt ook wel alsof de thermostaat richting radiator wat te laat opent. Wordt de radiator goed warm? Zie je iets gebeuren als je de verwarming ineens vol aanzet (blower max, temp max)
Dank je voor je reactie.
Ik ga kijken of er iets gebeurd als ik de verwarming ineens vol aanzet als hij weer heet word.
Als hij idd zo warm word dan het moeten schelen als ik de kachel aanzet.
Gr. Willem
jantje1948 schreef:Willem Snijders schreef:Dank je voor de reactie!
Is er een speciale manier voor om te ontluchten?Gr Willem
Waarschijnlijk wel, maar voor de berlingo weet ik dat niet.
Ik ga ervanuit dat het koelsysteem zichzelf ontlucht in het expansievat.
wim V8 schreef:Ook de thermostaat maar eens vervangen.
Gr. Wim.
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik daar idd maar eens mee begin want dat kan nooit geen kwaad.
met mijn berlingo exact hetzelfde gehad. Vervangen van thermostaat had geen enkel resultaat. temperatuursensor wel. M.a.w. begin met de sensor. Sowieso al een simpeler klusje.
teveel citroenen
Bedankt voor de tiip!
Ga ik eerst de temperatuursensor vervangen.
Jeetje, jij laat je ook gauw omlullen, haha.
Gr. Wim.
Hahaha dat wel hè
Ik ga eerst even de garage bellen om te vragen wat hij tijdens het vernieuwen van de koppakking verder nog vervangen heeft.
Toen ik de de auto bracht had hij het probleem dat de temperatuur helemaal het rood in ging.
Eerst was het de temperatuur sensor volgens de garage en later was het de thermostaat en uiteindelijk is toen de koppakking vervangen omdat deze lek was.
Weet dus niet of de andere nieuwe onderdelen ook zijn blijven zitten of dat de oude weer terug gezet zijn.
Gr. Willem
Hallo,
Nu een paar weken verder en eigenlijk geen kuren meer gehad.
Als,de kuren weer terug komen ga ik ermee verder.
Zal wel lucht in het systeem zijn geweest dat er een beetje van zelf uit is gegaan.
Gr. Wim.
wim V8 schreef:Zal wel lucht in het systeem zijn geweest dat er een beetje van zelf uit is gegaan.
Gr. Wim.
Dat idee heb ik ook maar we wachten af