2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
kleuren uit België
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 16 maart 2006 11:40 AM
  [ # 16 ]
herbert mooij schreef:

Vikingo:
aluminium moet toch goed te behandelen zijn? zonder later te corroderen? volgens mij zit het grootste probleem in het contact tussen staal (dakrand/chassis) en aluminium (dak), waardoor de corrosie optreedt.

Mijn dak zat over heel de oppervlakte vol met kleine pokjes, die willen er nu terug door komen, het is erbarmelijk gesteld met m’n dakje..

Profiel  
 
BX-GTI-16V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 16 maart 2006 11:49 AM
  [ # 17 ]

Mijn DS uit 73 heeft ook een alu schuifdak dat vol blaasjes stond.
Ik heb het helemaal kaal geschuurd en dan behandeld met een produckt van Sikkens waar ook alu vliegtuigen mee behandeld worden.
Het resultaat is echt goed Ik heb nu reeds tien jaar geen corrosie of blaasjes meer.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 18 maart 2006 01:50 AM
  [ # 18 ]

Goh, vind ik hier zo ongeveer alles in stukjes en beetjes terug wat ik Herbert in februari ook al verteld heb op basis van de gegevens uit het archief van de ID/DS club…

Zijn Belgische auto wijkt op een groot aantal punten af van de Franse productie, die we tegenwoordig in Nederland normaal vinden. Vroeger was dat anders, de meerderheid van de nieuwe Nederlandse snoeken kwam uit België. Zie de ansichtkaart. Overigens een 1e neus, dus 1961 of eerder.

Herbert’s ID19P 1963 is voor België origineel Blanc Carrare (in een lichte tint) met aluminium dak.
Indien huidige dakkleur de originele is, dan waarschijnlijk een specifieke Belgische kleur (waarover alle gegevens weggegooid zijn). Want geen Bleu de Provence (te paars). En ook geen Blue Monte Carlo (te licht).
Wat de originele dakkleur is, kan waarschijnlijk alleen teruggevonden worden door destructief onderzoek; schuren en/of onder dakrubber. Is dit de huidige kleur, dan is op kleur na laten maken de beste oplossing. Aluminium spuiten is een kwestie van goede voorbereiding, maar aluminium kan inderdaad ook oxideren.
De kleurcombinatie toont in ieder geval origineel, wat lang niet van alle gerestaureerde auto’s gezegd kan worden.

“Voor vragen over originaliteit kunt u terecht bij uw clubarchief!”

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook