Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat valt alles mee zo te zien
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had ze inmiddels al een hele tijd liggen, dus vandaag er maar eens opgezet.
Zo zagen de kofferklep scharnieren eruit. Ze gaan na verloop van tijd pitten vertonen, aan deze kant zelf best grote.
Dan moet er toch best nog veel uit elkaar om ze te vervangen, ten minste het lijkt nogal wat.
Ik wist niet wat ik aan zou treffen, maar de C stijlen zijn nog in goede staat.
Het is nu een kleine moeite om de kofferklep veren te vervangen, zie het verschil in lengte tussen de oude en nieuwe!
Het maakt ook een aardig verschil, de klep zakt nu niet meer direct 10 cm terug bij het loslaten
En een nieuw verchroomd exemplaar zit erop!
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er weer keurig uit!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ziet er goed uit. Die veer vervangen is wel een tip, dank je wel. Hoe kom je aan due nieuw verchroomde schanieren? Zijn het gewoon de originele met een nieuw laagje?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja die veren scheelt een hoop. Die had ik eens meegenomen op CitroMobile.
Ik heb wel mensen horen zeggen dat sommige (geen idee of ik die heb) van slechte kwaliteit snel weer minder worden. Maar ach ze zijn niet duur en relatief eenvoudig te vervangen. Dus we zien wel hoe lang ze het vol houden.
De kofferklep scharnieren heb ik eens van iemand gekocht op Marktplaats. Hij had 2 sets in het oosten van Europa laten maken. 1 set voor zijn eigen auto wat er inmiddels al een aantal jaren op zat, deze set had hij niet meer nodig.
Maar ze zijn ook wel te koop bij webshops of bij DS specialisten.
Overigens denk ik dat het aluminium scharnieren zijn die verchroomd zijn. De originele DS Pallas scharnieren met flinke pitten in het chroom zijn lastig op te knappen. Maar ik ben er niet zeker van, ik denk ook dat het niet veel uit maakt als ze netjes verchroomd zijn
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
nieuwe zijn duur! Eur 160,- per scharnier….
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, maar naar mijn idee is het geen optie om op een restauratie project oude terug te plaatsen.
Bij een Pallas weet je gewoon dat je niet voor 2000 Euro klaar ben als je alle glimmende delen nieuw erop wil hebben…
Daarom loont het misschien wel om rond te kijken of je zelf scharnieren opnieuw kan laten verchromen bij een bedrijf.
De scharnieren zijn natuurlijk wel een erg uitgesproken stijl element op een DS, met name bij de Pallas waar ze verchroomd zijn
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels staat de DS op 4 gereviseerde deelbare bollen. Veert veel fijner!
(er zaten al deelbare onder, maar die waren toch wel op)
Eerder dit jaar kreeg ik de kans om 3 van de 4 delen van een RVS uitlaat te kopen.
Vorig weekend maar even opgehaald. En gister direct laten monteren, het missende deel de 2 tussenpijpjes en de montage sets ondertussen even laten bestellen.
Voorste deel.
Achterste deel.
Staat altijd goed, vooral bij een Pallas. Enige tijd geleden ook de achterlampkapjes vervangen. Ik had eens een setje nieuwe gekocht op CitroMobile. Geven ook goed licht, alleen voor de veiligheid is het al een aanrader ipv die doffe kapjes waar amper licht uit komt, al vielen de oude nog best mee.
En hoe is het geluid van rvs uitlaatlijn vergeleken met een gewoon staal ? Is ie makkelijk gasdischt te krijgen? Mijn gewoon stalen uitaatlijn steekt er al 12 jaar onder, gaat lekker lang mee denk ik dan
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het geluid is prima, net even anders dan staal. Maar het verschil is niet heel erg groot wat opzichzelf prima is.
Zover ik heb kunnen zien zijn alle bevestigingen hetzelfde als bij staal, dus net zo moeilijk gasdicht te krijgen.
Ik denk dat die bij de achterste sluiting net niet helemaal dicht is, dus dat houd ik even in de gaten.
12 jaar is natuurlijk prima! De mijn was van binnen inmiddels wel stuk, beide potten hoorde je rammelen als je erop sloeg.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het grootste nadeel van rvs uitlaten is de verminderde warmteafvoer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is natuurlijk wel waar.
Maar met gewoon originele spruitstukken en downpipe wat in totaal bij een DS best lang is, kan je wel de vraag stellen hoeveel je er in de praktijk van gaat merken.
Goed gezien er geen olietempmeter op zit zal dat lastig te vergelijken zijn of daar verschil in zit.
Ik ben erg tevreden met mijn RVS uitlaat.
Ook vanaf de downpipe.
Voorheen had ik om de haverklap een nieuwe achterdemper nodig.
Er zat 10 jaar garantie op.
Maar omdat 1998 geen mooi getal was heeft de verkoper er 12 jaar van gemaakt…
Nog steeds gasdicht!
Nou moet ik wel toegeven dat ik de laatste jaren niet veel kilometers maak.
De 30 jaar gasdicht ga ik waarschijnlijk wel halen
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Mooi Arjan!, ik heb er ook een rvs onder zitten, alweer een aantal jaren.
Die uitlaat gaat langer mee dan de auto waarschijnlijk
Gr Peter.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed te horen dat er al diverse mensen goede ervaringen mee hebben!