3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
GSA Special Blauw 1982 van Punky
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 mei 2017 06:00 PM
  [ # 31 ]

Het geluid bij indrukken van de koppeling kan ook door het messing toplagertje komen dat in het vliegwiel zit. Vergeet die dus niet ook te vervangen!

En met wat frummelen kun je bij die buitenste clips van de knipperlichten via de gaten in de binnenschermen. De clip naar buiten duwen en tegelijk de unit aantrekken, dan schiet ie wel los.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 05 mei 2017 06:49 PM
  [ # 32 ]

Bedankt voor de tip.

Waar zijn deze lagertjes nog aan te komen?

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 05 mei 2017 08:18 PM
  [ # 33 ]
punky schreef:

...Zijn de kachelslangen van de verwarming gelijk aan die van de 2cv? Zo ja dan koop ik een nieuwe set op Citromobile.

die zijn net even anders heb ik me laten vertellen. Maar Daniel Egelhardt heeft vast ook gewoon de juiste meegenomen naar Vijfhuizen Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 05 mei 2017 08:25 PM
  [ # 34 ]

Misschien betere vraag. Welke stands moet ik op Citromobile echt even aandoen. Normaal had ik alleen oog voor 2cv spul.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 06 mei 2017 07:02 PM
  [ # 35 ]

Kom morgen maar langs op de clubstand, daar kunnen we je een hoop wijzer maken.
Van 10.00 tot 11.30 uur kun je mij daar vinden.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 13 mei 2017 07:52 PM
  [ # 36 ]

Vandaag koppeling vervangen en gierend geluid is weg.

IMG_20170512_171506 by Punky 2cv, on Flickr

Wel achter een lekkage gekomen die afkomstig is uit de hoek van de pijlstok en dan met name bij de opening van het blok. Zou ook iets in de buurt kunnen zijn. Iemand een idee? Soms komt er een stroompje uit en soms is het ook helemaal weg. Ruikt als motorolie. Bakolie heeft een meer penetrante geur.

IMG_20170513_193427 by Punky 2cv, on Flickr

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 15 mei 2017 10:40 PM
  [ # 37 ]

Als ik me niet vergis zit er nog een overloopslang halverwege de pijp van de peilstok. Is die niet los of lek?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 17 mei 2017 12:59 PM
  [ # 38 ]

Onderaan je inlaatspruitstuk zit een afvoerslang die ergens bij de peilstok ophoud. Mogelijk veroorzaakt die de vettigheid. Slang verlengen tot onder de remmen.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 17 mei 2017 06:29 PM
  [ # 39 ]

We gaan hem zaterdag op de brug eens bekijken. Zo van boven zie ik geen aansluiting voor een retourslang op de buis zelf, maar zal zaterdag er zeker nogmaals naar kijken. Wel staat het oliepeil sowieso te hoog. Ook het teveel zullen we moeten aftappen.

Ook blijkt de remschijf aan de andere zijde inmiddels vet te worden. Komt ter hoogte van de cilinder. Veel bouten en moeren zaten los, dus verdenk aan die zijde de olieleiding die naar de kop/cilinder gaat.

Bedankt voor het meedenken weer.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 03 juni 2017 10:06 PM
  [ # 40 ]

Ondanks aandraaien van wartel peilstokbuis en benzinepomp blijft de GSA lekken. Nu blijkt het sowieso de priseaskeerring te zijn. Dus besloten alles te demonteren. Keerringen bak te vervangen en blok geheel na te lopen. Ook kijken waar de tik vandaan komt. Nokkenas of tuimelaars?

Praktische vraag.
Hoe lang duurt het normaal tot de auto in de reguliere stand geheel naar de grond zakt? En dezelfde vraag voor de garagestand?

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 06 juni 2017 12:55 PM
  [ # 41 ]
punky schreef:

Praktische vraag.
Hoe lang duurt het normaal tot de auto in de reguliere stand geheel naar de grond zakt? En dezelfde vraag voor de garagestand?

Dat hangt van heel veel zaken af. Dat kan van een paar uur tot wel een week duren. Hangt af van de intene lekkage die toeneemt met de kilometers en ook van de buitentemperatuur en van de staat van de LHM. Maar bij een auto met weinig kilometers, zoals ik begrijp bij die van jou, moet een paar dagen totdat de auto helemaal is ingezakt wel haalbaar zijn. En misschien wel een paar weken totdat de druk helemaal is weggezakt (kun je vaststellen door te kijken of de veerbollen voor vrij kunnen bewegen).

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 06 juni 2017 02:44 PM
  [ # 42 ]
punky schreef:

Vandaag koppeling vervangen en gierend geluid is weg.

Het gierende geluid was waarschijnlijk het druklager wat nog (half) meedraaide. Heb je de vrije slag nu zo afgesteld dat het druklager geheel vrij loopt?

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 06 juni 2017 07:41 PM
  [ # 43 ]

Om te beginnen, bedankt voor je reactie.

Bollen zijn vernieuwd. Hij zakt binnen 24 uur geheel naar de grond. Dus hij voldoet aan de criteria. Ik was zelf in de veronderstelling dat het binnen het uur zou zijn namelijk. Hoef dus niks te verdenken op het gebied van het hydraulisch systeem.

Druklager was gaar. Deze stond al ruim 20 jaar stil, dus wie weet wat er allemaal intern verroest was. We hebben zodoende de gehele koppeling vervangen door een Valeo en het geluid is opgelost. Nu nog de olielekkages aanpakken dus. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2017 09:23 AM
  [ # 44 ]

de oliezender lekt vaak. Ook de rubbers van de oliekoeler kunnen lekken omdat ze hard zijn geworden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 juni 2017 01:28 PM
  [ # 45 ]

Nu je het blok eruit hebt, vervang de O-ringen van de olieretouren door viton. De standaard rubberringen gaan nml áltijd lekken, zeker na lange stilstand. De olie waait vervolgens tijdens het rijden tegen de remschijven. De koppen moeten eraf om deze ringen te vervangen en dat is onmogelijk met het blok in de auto.

Vervang ook meteen de T-mof, bij de HD-pomp. Daar kun je anders alleen bij als de kinnebak eraf is.
En de voorste uitlaatpijpjes kun je nu ook véél beter bij dan gewoonlijk, dus pak die ook even mee als die twijfelachtig zijn ...

Wat, naast de oliedrukzender en de rubbers van de oliekoeler, ook wel fijn wil lekken, zijn de keerringen van de uitgaande assen. Ook dan krijg je natte schijven. En de remklauwen/cilinders zouden ook nog kunnen lekken. Een paar druppen gelekte LHM hebben nauwelijks invloed op hoe lang de wagen hoog blijft staan maar leveren wél een vieze vette bende op ...

Na 26 jaar is het niet vreemd dat rubbers uitgedroogd zijn en lekken of binnenkort gaan lekken. Vervang daarom ook de brandstofslangen.
Je kunt er nu mooi bij en de kosten voor een paar slangetjes, rubbertjes en keerringen zijn wel te overzien. Als je die allemaal vervangt dan heb je daar op de langere termijn ontzettend veel genot van.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook