vortex schreef:drempels en uitlaat….ik ken het probleem.
ik ga er stapvoets overheen, ben al een paar keer blijven hangen achter een uitstekende steen. ik ga binnen kort een “glijplaat” op de demper lassen, blijf ik ook nergens meer achter haken.
over het algemeen is het iets waar je bijna niets aan kan doen.
Het is wel iets waar ik me verschrikkelijk aan erger…
Ik bedoel maar, de BX is std. alles behalve een lage auto dacht ik zo…
En die verdomme kadettilac F van mijn ma kan er moeiteloos overheen omdat die een kortere wielbasis heeft…
Maargoed, binnenkort maar een rekening richting de burgemeester sturen, naar zijn privé adres natuurlijk
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Simpele Ziel schreef:
Het is wel iets waar ik me verschrikkelijk aan erger…
Ik bedoel maar, de BX is std. alles behalve een lage auto dacht ik zo…
En die verdomme kadettilac F van mijn ma kan er moeiteloos overheen omdat die een kortere wielbasis heeft…Maargoed, binnenkort maar een rekening richting de burgemeester sturen, naar zijn privé adres natuurlijk
Tja om nou bij elke drempel de BX een standje hoger te zetten, dat is ook weer zowat.
Koop anders een ZX, zonder spoilers etc, die gaat moeiteloos over bijna elk drempeltje heen. Elke achterligger rijd je zoek, zelfs met een 1.9D.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
moet met een hp auto toch ook kunnen?
Maargoed, het is dus de rijhoogte, want ook als ik langzaam over de drmepels ga dan raak ik de grond, ik fok me daar zo over op dat ik nu bij elke hoge drempel de claxon ingedrukt houd tot ik eroverheen ben…
Al die klere drempels
Drempels opzich, a lá... maar van die korte en hoge drempels.. ik ben ik staat om ze ‘s avonds uit te graven…
En een ZX? mwa, moet ik eerst van de bx af
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
hogervp schreef:
Koop anders een ZX, zonder spoilers etc, die gaat moeiteloos over bijna elk drempeltje heen. Elke achterligger rijd je zoek, zelfs met een 1.9D.
Patrick
CHECK!!
De ZX gaat inderdaad (net als de 205 trouwens) harder over de drempels hier in de buurt dan de Xantia.
Och, als je de rijhoogte goed afstelt heb je geen problemen met drempels. En natuurlijk moet je uitlaat er goed onder hangen.
Trouwens, die stekkers die je bedoelt zitten als het goed is op de pluspool (de pluspool zit ook aan de kant van het luhtfilter).
Het nut? Je kan er nu extra makkelijk nog wat stekkertjes bijprikken als je nog een plus nodig hebt.
Met mijn rijhoogte is niets mis, nog hoger en het is echt een terreinwagen.
Mijn uitlaat kan niet hoger zitten dan ze nu zit, dus dat wordt dan maar aanpassen geblazen.
Ik heb eens opgelet hoe andere auto’s de drempel nemen:
Het zijn allemaal kleine hatchback’s die ik gezien heb, en die hebben net het geluk dat de achterwielen al op de drempel staan wanneer de voorkant er weer vanaf rijdt, met de veel langere BX wielbasis kan ik dat niet en zijn mijn voorwielen al over de drempel nog voordat de achterwielen erop rijden…
Voor wat betreft die stekker, kan inderdaad de pluspool zijn, heb ik eerlijk gezegd eigenlijk niet zo op gelet.
En op velerverzoek: een kiekje in de paardenstal:
Het is nog een beetje smerig allemaal, maar ik heb nog geen tijd/zin gehad om de boel te fatsoeneren, zo moeten de strepen en “16v” ook weer bijgewerkt worden, want dit hoort natuurlijk niet zo..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
precies, die horen blank!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
afhankelijk van hoe breed ik in de tijd zit wil ik de hele kleppendeksel verwijderen en weer opnieuw zwart maken…aan de andere kant, dan heb je zo’n mooi diepzwartkleppendeksel ziet de rest er weer niet uit..
nouja, alvast beginnen om de letters en strepen weer blank te krijgen…
Niet dat ik zovaak onder de kap kijk..maartoch..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
och, ik vind het er niet zo slecht uit zien zo op het oog. enne het maakt toch ook niet uit hoe het er uit ziet, maar wel hoe het werkt! ik zou me eerst op andere zaken concentreren als ik jou was.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Simpele Ziel schreef:Met mijn rijhoogte is niets mis, nog hoger en het is echt een terreinwagen.
Mijn uitlaat kan niet hoger zitten dan ze nu zit, dus dat wordt dan maar aanpassen geblazen.
Ik heb een tijdje last gehad met 1 drempel. Toen stond mijn voorkant vrij laag EN een uitlaatklem zat onhandig gemonteerd. Nadat ik de klem die verbinding tussen voorpijp en achterdeel vastzet had verdraaid, ging het wel goed. Overigens was die drempel zo hoog dat je heel veel auto’s eroverheen hoorde krassen.
Als ik het niet vergeet zal ik een foto maken van de desbetreffende drempel, het ziet er helemaal wit van de krassen erop, grappig detail, zo’n 10centimeter voor en na de drempel zitten ook ontzettend veel krassen en vlekken, zou dat van al die golfjes zijn?
En idd, het laagste punt van de auto is nu het stuk bij de eerste demper..
Ik kon echter niet goed zien waar die nou aan hangt of hoe ik dat kan verbeteren…
Misschien een keer eronder kruipen als er een krik onder staat, want alleen de hoogste stand voldoet niet op een met bladeren bezaaide parkeerplaats
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nieuwe foto’s
http://www.flickr.com/photos/43241930@N00/sets/72057594070847041/
Alles na de “motor shot"is van vanmiddag
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Simpele Ziel schreef:Nieuwe foto’s
Mooie shoot SZ. Lekker een beetje rondgetoerd in het zonnetje terwijl andere forummers kei- en keihard aan het werk zijn??
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Juistem, iemand moet het kwade werk toch doen he
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Nieuwe foto’s
Ik ben jaloers op die stoelen van je.
Zowiezo is het een mooie kar….snap niet dat je hem nog steeds niet kwijt bent.