Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ik ben nieuwsgierig geworden (naar aanleiding van het meest aantalkilometers topic) hoe het zit met de kilometerstanden van een visa. Veel 2cilinders zijn al gesloopt voordat ze echt op waren voor het blok, en van viercilinders heeft het koetsje het soms al opgegeven voordat de motor dat deed. Nou heb ik het idee dat de motoren aardig wat kunnen rijden.Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor de ln(a) en axels. C15 zijn volgens mij echte kilometervreters
Dus hoeveel km heb jij ermee gereden of staat je tellertje?
Mijn visa die nog rijdt staat op ongeveer 161000; degene die niet meer rijdt op ongeveer 150000. De carrosserie heeft bij de laatste het opgegeven. Beide zijn het 1100 cc
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Mijn( nog wel ) Visa zijn teller staat op 120.000 km en is een 1.1 RE uit 1986 D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
aan die kilometerstand gaan we nog werken
Mijn eerste Visa (11e leader, type 2) heb ik gereden van 100 000 tot ongeveer 180 000. De nieuwe eigenaar heeft tot 250 000 gereden zonder noemenswaardige (motorische) problemen. Daarna is ze gepromoveerd tot onderdelen.
Mijn tweede (14 trs type 2) kocht ik met iets van 150 000 km. Rond de 220 000 (nooit problemen) werd ze in Frankrijk in elkaar gereden (tijdens mijn huwelijksreis) en moest ik haar achterlaten.
De vorige (14 trs type 2) heb ik drie jaar gehad. van 140 000 km t/m 165 000. Ook nooit motorische problemen maar vorig jaar was hij totaal doorgeroest. Als laatste ritje ben ik er wel met 2 vrienden plus ski-box op naar Oostenrijk gereden. Geen probleem maar terug in NL moest ze toch naar de sloop.
Nu heb ik weer een 14 trs type 2. 41 000 km en nooit problemen.
Volgens mij kunnen de 1100 en 1400 motoren minstens 3 ton zonder problemen. Hopelijk haal ik dat met mijn huidige, maar gezien het aantal km’s dat ik er per jaar mee rijd duurt dat nog wel zo’n 100 jaar!
Misschien een beetje een OT-reactie, maar volgens mij zijn de 1100 blokjes dezelfde als in den beginne in de 205 hebben gezeten.
Ook wel bekend als het XY-blok (achteroverhangend, distriketting, bak in het carter (gezamenlijke olie)).
Die van ons heeft (zie onderschrift) nu bijna 290.000 km gelopen sinds ‘86. Blok is nog nooit open geweest.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
klopt dacht ik,
nou dan heb ik nog effe te gaan
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
M’n Spécial heeft 123.477 km achter de knopen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De leader staat nu geloof ik op 98000. Ik moet er nu wel wat werk in gaan stoppen maar dat ligt meer aan de combinatie stadsauto en niet heel veel onderhoud van de vorige eigenaar.
paso schreef:mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje
Maar dat kan ook een TU blok zijn toch? Die hebben nooit in een Visa gehangen.
voge schreef:paso schreef:mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje
Maar dat kan ook een TU blok zijn toch? Die hebben nooit in een Visa gehangen.
Klopt.
In de BX doen die 150 1.4 motortjes (zelfde blok als de 1.1 motortjes) ook rustig 3 ton. Mijn eerste BX 1.4 met die motor heb ik verkocht met ong. 160.000 km.
Ik heb nu 137500 ofzo op de teller staan. Inclusief problemen.
Ik heb de, veel voorkomende, tik in het blok en hij is onzuinig.
Toen ik mijn ZX kocht bij Renard hebben we het ook nog even over onze 205 gehad.
Nard zei daarover: “oh, dat is er nog zoeen met dat blok met die distributieketting die bij koude motor zo vreselijk kan rammelen.
Kunnen ze ook vreselijk oud mee worden trouwens.”
voge schreef:paso schreef:mijn C15 1.4 heeft 225 dkm gelopen, nu lekt de koppakking wat maar verder loopt hij als een zonnetje
Maar dat kan ook een TU blok zijn toch? Die hebben nooit in een Visa gehangen.
klopt ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De 1124cc en 1360cc 150 motoren zoals in de Visa worden verschrikkelijk oud. Vaak overleven ze de auto…
Mijn Visa Diesel heeft 305.xxx km achter de kiezen, en dat worden er na de restauratie nog véél meer…..
Test
de 150 motor in mijn ex BX 1.4 had er zo ongeveer 230.000km opstaan en begon wat herrie te maken (nokkenaslager?)