Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat het een weerspiegeling is van een lamp op de foto.
Er is mij niets opgevallen toen ik daar stond.
Zover ik weet is alles gecontroleerd, vanuit daar zijn we onderdelen gaan bestellen.
Zuigers, bussen en krukas waren in orde. Op de lagers is duidelijk slijtage te zien, die gaan er ook nieuw in.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier in Borculo ligt nog een set van vier zuiders,nieuw in doos helft van het geld.
Dus ......
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké handig om te weten! Houd ik in het achterhoofd als ik ze nodig blijk te hebben.
Zijn het T1 of T2 zuigers, want daar zit weer verschil in…
En om het eenvoudig te houden zitten er in mijn T2 weer T1 zuigers
Verder vandaag nog bezig gehouden met de koelplaten bij de remmen. De oude met name links was toch wel erg slecht.
Voor een CX met ABS is het net weer een andere koelplaat met een gat voor de sensor en bedrading.
Ook nog diverse kabelbomen opnieuw ingetaped dat ziet er ook weer netjes uit. Voorop alvast nieuwe veerbollen gezet.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Die bout heb ik vorig jaar los gehad, en ging toen tot mijn verbazing gewoon gemakkelijk los.
Maar beetje vet kan idd geen kwaad.Ik heb wel het idee om het blok opnieuw zwart te maken, hopelijk komt dat een beetje uit qua tijd.
s
Wat ik kan zien is je blok groen geweest.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De voorkant van het blok heeft niet zoveel lak meer zoals je op de foto kan zien.
Op basis van bijvoorbeeld deze kant denk ik toch zwart.
Ik denk in elk geval niet dat het oranje is geweest, al vind ik dat wel mooi.
Ik kwam er gister wel achter dat het buisje waar de oliepeilstok in zit wel groen is geweest.
Dus het blok is of zwart of groen net als bij een DS.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Alvast even verder denken, welke olie is straks het beste voor de motor?
Er wordt vanuit de fabriek 15w40 voorgeschreven. Dat lijkt me niet verkeerd om aan te houden.
Nu zie je vaak dat bij oude auto’s je het beste een olie kan hebben met ZDDP / zink toevoeging. Dit om de nokkenas e.d. zoveel mogelijk te beschermen tegen slijtage
ZDDP gebruiken ze tegenwoordig minder o.a. van wege een kat. Laat mijn oude motor nu juist een kat hebben…
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat je voor een cx makkelijker een andere nokkenas vind dan voor een sm, voor een betaalbare prijs natuurlijk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat valt toch tegen, voor een CX Turbo zijn geen nieuwe nokkenassen meer te vinden.
Ik heb de mijne zojuist moeten laten reviseren. Dat is allemaal nog wel te overzien, maar ik vind het toch wel fijn als het zo lang mogelijk op de juiste specs blijft.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem van de zddp is veel en veel minder van toepassing op een cx omdat dit geen “flat tappet” motor is zoals een sm. Gewoon een goede 15w40 doet de job dus. Je kunt ook kiezen voor een 15w50 of 10w60 die geschikt is voor wat oudere motoren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Arjan Verkade schreef:welke olie is straks het beste voor de motor?
Heb je hier wat aan?
link
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De link verziekt de layout….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Aan de andere kant hij heeft het al 30 jaar goed gedaan op de olie wie je er nu inkiepert.
Dus gewoon blijven doen wat je al deed.
En voor nu gewoon een goede nokkenas erbij zoeken.
Kun je die er over dertig jaar inzetten.
Maw ik zou me niet zo druk maken,als ze het goed doen overleeft het blok jou wel.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nogmaals: het probleem van versnelde nokkenasslijtage geldt niet voor CX/DS motoren!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:De link verziekt de layout….
Hoe kan dat eigenlijk…..?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.