1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX monopoint nerveus bij lage toeren (filerijden)
engel956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 08-12-2008

- ID/DS Cabriolet
Gepost: 08 mei 2017 06:33 PM

Goedemiddag,

Mijn Bx 1.4i van 1991 is erg nerveus op het gaspedaal in lage toeren (file rijden)

De voetpakking onder het monopointhuis en de temperatuursensor heb ik al vervangen, heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen wezen?

Groeten Cees

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 mei 2017 09:53 PM
  [ # 1 ]

Gaskleppotentiometer?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
engel956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 08-12-2008

- ID/DS Cabriolet
Gepost: 09 mei 2017 08:37 AM
  [ # 2 ]

Was ik nog vergeten te zeggen, maar deze is ook vervangen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2017 03:00 PM
  [ # 3 ]

ECU al eens gereset en opnieuw ingeleerd?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
engel956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 08-12-2008

- ID/DS Cabriolet
Gepost: 09 mei 2017 05:33 PM
  [ # 4 ]

Hoi Rene bedankt voor je reactie,

Heb bij koude motor de accupool er een half uur af gehaald, en toen de auto gestart zonder gas te geven en de motor laten lopen totdat de ventilator aan sloeg, daarna pas gas gegeven.

Of bedoel je iets anders met resetten en inleren?

Groeten cees

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2017 05:43 PM
  [ # 5 ]

Zo iets, maar net anders.

Het resetten en opnieuw inleren van de ECU doe ik zo.
. breng de motor op bedrijfstemperatuur, de koelventilator hoeft dus niet gedraaid te hebben
. zet de motor uit en maak dan de ECU spanningsloos, door dit met de veelpolige steker op de ECU te doen hoef je niet de klok en de radio opnieuw in te stellen
. laat die steker er minstens 10 minuten af en plaats ‘m dan weer terug
. dan contact aan gedurende 10 seconden, maar niet starten
. contact uit en weer aan en starten, maar niet het gaspedaal beroeren
. de motor minstens 3 minuten zo laten lopen, je hoort dan eerst het toerental variëren, maar daarna stabiliseert dat
. klaar is Cees!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 09 mei 2017 09:10 PM
  [ # 6 ]

Membraan vacuum vervroeger lek ?

Profiel  
 
engel956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 08-12-2008

- ID/DS Cabriolet
Gepost: 10 mei 2017 06:07 PM
  [ # 7 ]

Het membraan houdt vacuum, is dus oke.

Heb de ecu gereset en ingeleerd, ga het de komende dagen proberen, hoop dat het werkt.

Bedankt

Groeten Cees

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 mei 2017 06:14 PM
  [ # 8 ]

Heb je gemerkt dat de regeling even ging spelen met het toerental?

Zit bij een TU3 in een BX ook een magneetklepje in het slangetje naar de onderdrukvervroeging?
Zo ja, werkt deze?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
engel956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 08-12-2008

- ID/DS Cabriolet
Gepost: 10 mei 2017 06:57 PM
  [ # 9 ]

Hij wilde effe niet starten, maar ik heb door gestart en toen ging hij heel laag stationair lopen. Het toerental varieerde een klein beetje en hij loopt nu goed stationair.

Is dit het magneetklepje en mag daar 12 volt op (+ en -) zetten om te testen?

Afbeelding Bijlagen
vacuum.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 mei 2017 07:02 PM
  [ # 10 ]

Dat zou ‘m kunnen zijn.

Bij de TU3 in mijn AX zitten er namelijk 2, 1 in het slangetje naar de verdeler en het zogenaamde taktventiel in de tankdampafzuiging.

Er kan 12 V op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 mei 2017 09:46 PM
  [ # 11 ]

Het magneetklepje in het slangetje naar de verdeler.

Het taktventiel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
engel956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 08-12-2008

- ID/DS Cabriolet
Gepost: 14 mei 2017 01:39 PM
  [ # 12 ]

Zit alleen even te denken hoe ik het taktventiel kan testen.

Heb ook wel eens gehoord dat een Bx uitgelezen kan worden?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 mei 2017 02:57 PM
  [ # 13 ]

Klopt, een BX met een TU3-motor, de 1.4i, kan zo http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?t=5560 uitgelezen worden.
Niet meer nodig dan een drukknopje o.i.d.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 juni 2017 12:35 PM
  [ # 14 ]

Intussen meer dan een maand verder, wat is nu de status, alle problemen opgelost?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
engel956
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 08-12-2008

- ID/DS Cabriolet
Gepost: 24 oktober 2017 05:52 PM
  [ # 15 ]

Heb inmiddels een Lexia uitleeskast en een laptop met windows XP 32 bit.(diagbox draait hierop)

Nu diagbox nog installeren, iemand nog tips?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook