Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat valt op zich nog mee. Maar het is wel één groot struikelfeest.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vanmiddag FF proefrit gedaan.
Loopt nu als een nieuwe!!!
er zullen nog wel wat kleine dingetjes te voorschijn komen in de loop van de tijd.
Ik rij nu al meer dan 14 jaar met een BMW 1602 van een jaar jonger en daar gebeurd dat ook nog.
Gaat goed komen volgens mij..
Jan D.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ben tot zover best tevreden Het torretje begint nu echt weer een beetje te lopen zoals-ie moet.
De schuur is nu ook weer bijna als een nieuwe… Zometeen even met een doekje en wat wasbenzine het gereedschap schoonmaken en ‘t dan terug in de kar leggen en dan kunnen we wat dat betreft van voor af aan opnieuw beginnen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jullie zijn lekker bezig hé?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dank! We doen ons best…
Die dame moet natuurlijk wel betrouwbaar draaien. Zo’n auto heeft natuurlijk niks anders geleerd, maar deze moet na al die tijd in onderdelen echt even een opfriscursus Als de gelegenheid zich voordoet kom ik ‘r wel eens laten zien!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je bent altijd welkom en paps ook natuurlijk, maar we zijn wel verhuisd, dus een pm dan.
Als het mooi weer is kun je meteen een MX5 of een Jag proberen.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
mss mag je de Norton wel even zien
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, de temperatuur van het blok blijft nu urenlang in allerhande verkeer stabiel. Wachten voor een brug of in de file? Geen probleem, de temperatuurmeter blijft waar-ie wil staan (wat wel op een mallotig punt op de schaal is maar toe maar dan). Morgen of komend weekend zal ik er weer eens schoon water in knikkeren, gewoon om te kijken wat er nu nog mee komt. Vast niet veel maar want ook de verdamper blijft nu goed presteren. Het lijkt erop dat het koelingsleed wel zo ongeveer geleden is
Als het morgenavond inderdaad naar weer is, kunnen er mooi weer even een paar dingen voor de leuk aan de DS gebeuren. Daar ben ik zelf ook precies even aan toe na al dat geravot met koeling, LPG-systeem, ontsteking enz…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
folke048 schreef:mss mag je de Norton wel even zien
Iedereen is welkom om de Norton IRL te aanschouwen en als het meezit kun je hem ook horen en dat is echt feest.
Die Jag lijkt me leuk Han.
Die is toch van Max Tailleur geweest???
Wil ik wel es mee rijden of meerijden.
De Norton heb je nu klaar begrijp ik.
Top man..
Helemaal goed…
Jan.D
Die Jag is hardstikke leuk en Max Tailleur was idd de eerste eigenaar. Het rijdt totaal anders dan een DS, maar een klasse op zichzelf en het ziet er nog steeds prachtig uit.
De Norton kocht ik in de zomer van 2014 en na 2.5 maand was hij klaar en in concours. Ik kijk er de hele dag tegenaan, net als tegen de Jag want ze zijn zichtbaar vanuit de woonkamer.
Als het aan mij lag stond de Norton in de woonkamer, maar de freule heeft daar problemen mee.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vraag me serieus wel eens af hoe dat hier zou gaan, maar ik vermoed eigenlijk dat I. helemaal niks tegen zoiets moois als die Norton in de woonkamer zou hebben…
Maar om nog even op de juffer terug te komen: vanmiddag wilde ze ineens niet meer lekker tussen de versnellingsrijtjes 1/3/5 3n 2/4/R wisselen. Met dubbelclutchen en een boel geduld ging ‘t wel, en soms ging ‘t ook wél vanzelf, maar het schakelde ineens raar. Toch maar even naar gekeken. Begonnen met het peil van de versnellingsbak want die is licht morsig. Toch had die minder dan een half borrelglas verspeeld; het peil stond daar waar het gezet was (peilplug). Omdat iedereen het advies geeft om daar een kwart litertje bij op te tellen heb ik dat via de vulplug maar even gedaan. Nog nooit een auto gehad waarbij bakolie verversen zo snel gepiept kan zijn!
Maar dat was dus niet het probleem. Het schakelmechanisme had namelijk ook bijgeluiden ontwikkeld. Dat bleek uiteindelijk te komen van een kapotgelopen rubber bus boven aan de schakelstang. De resten lagen nog op de motorsteun… Daar moet ik morgen dus meteen even twee nieuwe voor regelen (de onderste zal ook wel gaar zijn).
Als het rubber eruit lazert heb je ineens echt veel speling op de schakelstang en dat werkt gewoon niet. Het nylon busje (tweedelig) was gelukkig nog intact, dus voorlopig heb ik uit een viezig, stug geworden rubber kachelmofje een strookje geknipt en dat er tussen gefröbeld (je kan je niet voorstellen waar ranzige oude onderdelen zoals dat soms goed voor zijn). Met wat vet in het hergebruikte nylon binnenbusje (was kurkdroog) en een extra carrosseriering om alles een beetje op te sluiten kan ik in ieder geval de komende dagen gewoon schakelen. Vermoedelijk zelfs weer heel lang, want dat rubber wordt eigenlijk niet belast en het kan nergens naartoe. Zolang het niet uit elkaar rot maakt het eigenlijk niet uit wat er tussen zit, als het de speling maar opheft en bij voorkeur trillingen dempt. Ik vind alleen wel dat het nylon busje toch maar niet veel ruimer moet worden, dus nieuw is beter.
Omdat ik er toch mee bezig was, heb ik de kabel van het schakelmechaniek ook maar ‘s een eind opgesteld, zodat ik nu de asbak/afvalbak ook weer in combinatie met de 5 kan gebruiken. Bovendien levert het op dat de achteruit veel beter in te leggen is. Dat zijn van die dingen waar een kort momentje studie van het werkplaatshandboek handig voor is, want anders kom je er niet achter hoe het mechaniek werkt & hoe het afgesteld kan/moet worden. Ik denk dat het bij deze wagen in geen 40 jaar gebeurd was…
Binnenkort weten we hoe ‘t nu schakelt, maar ongetwijfeld beter dan voorheen. Met nieuwe busjes zou het weer ‘als een warm mes door de boter’ moeten zijn.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:Die Jag is hardstikke leuk en Max Tailleur was idd de eerste eigenaar. Het rijdt totaal anders dan een DS, maar een klasse op zichzelf en het ziet er nog steeds prachtig uit.
De Norton kocht ik in de zomer van 2014 en na 2.5 maand was hij klaar en in concours. Ik kijk er de hele dag tegenaan, net als tegen de Jag want ze zijn zichtbaar vanuit de woonkamer.
Als het aan mij lag stond de Norton in de woonkamer, maar de freule heeft daar problemen mee.
Wordt het niet tijd voor een meeting bij Han?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
Penny Lane schreef:Ik vraag me serieus wel eens af hoe dat hier zou gaan, maar ik vermoed eigenlijk dat I. helemaal niks tegen zoiets moois als die Norton in de woonkamer zou hebben…
Maar om nog even op de juffer terug te komen: vanmiddag wilde ze ineens niet meer lekker tussen de versnellingsrijtjes 1/3/5 3n 2/4/R wisselen. Met dubbelclutchen en een boel geduld ging ‘t wel, en soms ging ‘t ook wél vanzelf, maar het schakelde ineens raar. Toch maar even naar gekeken. Begonnen met het peil van de versnellingsbak want die is licht morsig. Toch had die minder dan een half borrelglas verspeeld; het peil stond daar waar het gezet was (peilplug). Omdat iedereen het advies geeft om daar een kwart litertje bij op te tellen heb ik dat via de vulplug maar even gedaan. Nog nooit een auto gehad waarbij bakolie verversen zo snel gepiept kan zijn!
Maar dat was dus niet het probleem. Het schakelmechanisme had namelijk ook bijgeluiden ontwikkeld. Dat bleek uiteindelijk te komen van een kapotgelopen rubber bus boven aan de schakelstang. De resten lagen nog op de motorsteun… Daar moet ik morgen dus meteen even twee nieuwe voor regelen (de onderste zal ook wel gaar zijn).
Als het rubber eruit lazert heb je ineens echt veel speling op de schakelstang en dat werkt gewoon niet. Het nylon busje (tweedelig) was gelukkig nog intact, dus voorlopig heb ik uit een viezig, stug geworden rubber kachelmofje een strookje geknipt en dat er tussen gefröbeld (je kan je niet voorstellen waar ranzige oude onderdelen zoals dat soms goed voor zijn). Met wat vet in het hergebruikte nylon binnenbusje (was kurkdroog) en een extra carrosseriering om alles een beetje op te sluiten kan ik in ieder geval de komende dagen gewoon schakelen. Vermoedelijk zelfs weer heel lang, want dat rubber wordt eigenlijk niet belast en het kan nergens naartoe. Zolang het niet uit elkaar rot maakt het eigenlijk niet uit wat er tussen zit, als het de speling maar opheft en bij voorkeur trillingen dempt. Ik vind alleen wel dat het nylon busje toch maar niet veel ruimer moet worden, dus nieuw is beter.
Omdat ik er toch mee bezig was, heb ik de kabel van het schakelmechaniek ook maar ‘s een eind opgesteld, zodat ik nu de asbak/afvalbak ook weer in combinatie met de 5 kan gebruiken. Bovendien levert het op dat de achteruit veel beter in te leggen is. Dat zijn van die dingen waar een kort momentje studie van het werkplaatshandboek handig voor is, want anders kom je er niet achter hoe het mechaniek werkt & hoe het afgesteld kan/moet worden. Ik denk dat het bij deze wagen in geen 40 jaar gebeurd was…
Binnenkort weten we hoe ‘t nu schakelt, maar ongetwijfeld beter dan voorheen. Met nieuwe busjes zou het weer ‘als een warm mes door de boter’ moeten zijn.
Derk
heb ik gewoon
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Kijk, dat zijn berichten. Straks twee minder
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!