Heeft citroën nog altijd de kwaal dat de veren van schokdemper het begeven en breken.Mijn veer gebroken en zat tegen band en die was na 500m helemaal gesmolten aan de binnenkant. Gevaarlijke toestand. Moet ik nu beide kanten vervangen of 1 voldoende? Heb nog maar 500 km mee gereden sedert ik hem kocht..pfff
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Beide vervangen, zeker als de andere veer nog de originele is.
Kan je zien aan de gekleurde stippen op de veer.
En het is trouwens niet de veer vàn de schokdemper, maar òm de schokdemper, die is namelijk onderdeel van de complete veerpoot.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ok dank u. Zal ik doen.
En is zeker geen Citroën kwaal maar een Nederland kwaal. Ooit een Mercedes medewerker gesproken die me wist te vertellen dat het komt door het comfort van de auto’s waardoor drempels te snel genomen worden. Nederland was toen het land waar de meeste veren standaard op voorraad lagen
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het breken van de voorveren van de eerste modeljaren van de C2/C3/Pluriel was wel zeker een Citroen-kwaal.
Sterker nog, er zijn zelfs terugroepacties geweest, waarbij er een opvangschotel om de veerpoot werd gemonteerd, zodat de brekende veer niet meer de band kan raken en forse schade kan veroorzaken.
Zie hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1912295/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is een kwaal die bij heel veen PSA producten voorkomt in heel de EU. Zeker geen kwaaltje wat alleen in NL voorkomt dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja mijn nieuwe band was langs de zijkant ferm beschadigd. Gevaarlijke situatie…
Duidelijk, nog erger dan de rest dus.