Hallo,
Ik wilde vanavond een lekzak achter vervangen. Bij het losdraaien van de centrale wielbout leek het wel of de moer meedraaide en het wiel wilde niet verder los en niet meer vast. Naar een hoop gestakker met 2 man eindelijk het wiel eraf. Nu blijkt inderdaad dat de moet gewoon meedraait. Lijkt mij dat er toch iets van een antimeedraaidingetje moet zitten. Ik zie wel een soort nageltje in de naaf zitten maar die zit achter de moer.
Iemand een idee hoe dat moet zitten en oplossen? Wil het wiel er niet zo proberen op te zetten.
Jeroen.
Blijkt dat er een pennetje van 6mm verdwenen is, snel een nieuw pennetje van een boortje gemaakt en in de moer aangebracht. Nu blijkt bij nadere inspectie de schroefdraad van de moer en de bout beschadigd te zijn. Heb nog geprobeerd de draad op te schonen met een tap en snijijzer maar tijdens vastdraaien liep de boel al snel vast. Nu staat de auto zonder achterwiel dus snel uitzoeken hoe ik deze moer in de wielnaaf en de bout in het wiel moet vervangen.
Gelukkig gebeurt het nu en niet tijdens de vakantie maar vrolijk word ik er niet van, grrrrrrr…...
Omdat de boel pas weer in elkaar kan als ik van de week een nieuwe moer en bout heb gekocht heb ik te tijd om eens goed rond te kijken.
Wie weet waar onderdeeltje 51 voor dient op de tekening. Volgens het onderdelenboek is het een Poussoir d orientation de roue wat zoiets als een wiel oriëntatie duw dingetje is.
Pennetje maken van een boortje is geen goed idee, boren zijn gehard en breken vrij makkelijk af, een keer wielmoer hard op spanning zetten en je hebt je probleem weer terug.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En dan zit er een hardstalen pen in een gat dat je niet kan uitboren….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Leeuwis schreef:Pennetje maken van een boortje is geen goed idee, boren zijn gehard en breken vrij makkelijk af, een keer wielmoer hard op spanning zetten en je hebt je probleem weer terug.
Niels
Klopt maar dat was een tijdelijk oplossing voor een zaterdagavond omdat ik niks anders beschikbaar had. Ik wilde de auto kunnen verplaatsen. Nu blijkt de schroefdraad beschadigd te zijn dus de moer moet ik sowieso vervangen.