Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Hallo iedereen!
Na een tijd van drukte, en daardoor niet meer in de gelegenheid zijnde om de Citroënhobby te beoefenen, is de tijd toch weer gekomen om me te bezigen met een Bollendame!
Na een paar jaar XM te hebben gereden ( ‘Madame Morette’, XM 2.0 TCT ‘98 ) was ik naast druk met werk en leven, ook gewoon even sleutel-moe. De XM had besloten dat, na een behoorlijk intensieve periode van klussen en lijmen (elke week was er wel iets..) , het een goed idee was om de nokken-as ermee uit te laten scheiden. Daar ik destijds echt geen zin meer had om de dame op te lappen, heb ik de Madame netjes zoals het hoort onder diverse leden van de XM-club verdeeld.
Vervolgens heb ik een Picasso uit 2001 gekocht, en ben me met werk en andere hobbies bezig gaan houden. Maar het begon laatst dan toch weer te kriebelen! Het werd mooi weer, en had zin om weer eens lekker te touren..maar ja..een Picasso is nou niet echt een wagen om lekker mee te cruisen. Dus begon de zoektocht naar een weekend-wagen.
Het moest een Citroën zijn, liefst één met bollen. En na wat rondkijken, een proefrit hier en daar, was de keus gemaakt: Het zou een CX worden. Maar dan wel het liefst één van de eerste generatie. Mijn vriendin en ik waren er helemaal weg van!
De zoektocht begon, en al snel kwamen we een Type 1 uit 1976 tegen op diverse fora! Er stond maar één foto op, en de dag voor Koningsdag werd het eerste telefoontje gepleegd. Het hoorde zich allemaal prima aan: De auto voldeed aan de eisen die ik stelde: Motorisch en technisch redelijk tot goed.
Ze kwam uit Zuid Frankrijk, aan de rand van de Pyreneeën. Helemaal hard, motorisch prima, vering op orde. De buitenkant had wat steenslag, het interieur helemaal uitgedroogd in de zon, maar voor een auto die 15 jaar stil gestaan had: Prima!
Een proefrit werd gemaakt, en na wat bezinking en overleg werd uiteindelijk besloten: we gaan haar kopen! Afgelopen zaterdag heb ik haar opgehaald! Nu gaan we de eerste weken wat onderdelen zoeken, en wat kleine klusjes doen om haar gereed maken voor de RDW-keuring, zodat ze ingevoerd kan worden.
Uiteraard gaan we er meteen een uitgebreide anti-roest behandeling achteraan doen, en het een en ander vervangen wat poreus of risicovol zou kunnen zijn. Het doel is om haar uiteindelijk in volle glorie te herstellen
Veni vidi zweefti
Totaal aantal Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat ziet er goed uit Erik! Gefeliciteerd! Enne die break op de achtergrond van de tweede foto????
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Ha Gerrie! Dank je wel
De foto’s zijn gemaakt tijdens de proefrit; de Break is van de vorige eigenaar Hij had een mooie verzameling trouwens!
Veni vidi zweefti
Gefeliciteerd! Ik herken het terrein, heeft de vorige eigenaar de SM’s nog, of zijn die reeds verkocht?
Heb destijds wat onderdelen voor mijn cx gekocht daar.
Veel plezier met je CX, vooral veel foto’s posten
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Hij had de SM’s niet meer zover ik weet. Maar er stond nog best wel wat leuk spul
Mar dank je, en de foto’s posten gaat lukken!
Veni vidi zweefti
Ziet er goed uit! Dus deze eerste serie heeft geen strippen aan de zijkant! Veel succes met ophalen! Wim
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Leuk hoor, serie 1 altijd welkom!
Welk uitvoering is het?
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dit is toch die 2200 Super die te koop stond ?
Mooi hoor !
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Veel zweefplezier met deze dame, gaat vast lukken.
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
@DS rijder: Dankje!
@deusjevo + Menno: Dit is die 2200 Super idd
Zoals gezegd zit er wel wat werk aan, maar ik denk dat ik er vrij snel klaar mee ben voor de keuring.
Kan ik er tot de winter nog lekker mee toeren
Veni vidi zweefti
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Tijdens een proefrit in het donker viel op dat de dashboard verlichting maar half werkte, de toerenteller niet meewerkt, de dagteller niet telt, en waarschijnlijk nog wat ander klein spul.
Mijn gedachte is dat ik dit moet zoeken in een zekering? (Haynes is besteld en onderweg )
Veni vidi zweefti
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Volgens mij branden de km teller en toerenteller altijd?
Rest alleen bij ingeschakelde verlichting?
Is de dashboard verlichting bij een Super ook dimbaar?
Mijn dagteller telt wel maar is alleen niet meer te resetten op 0 door afgebroken palletje onder dashboard.
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
En dat heeft m.i niets met een zekering te maken , nog allemaal ” ouderwetse rommel ”
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow!!!!!
Gaaf man!!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 20-10-2012
- XM 2.0 TCT 1998 - Madame Morette
- C5 Ph2 Break 2.0 16v
- Xsara Picasso 1.6 2001
- CX 2200 Super 1976 - Madame Pyrénées
- C5 1.8 Prestige 2004
Dank je wel Gert!
@Deusjevo: VDash is niet dimbaar volgens mij. Heb tenminste geen schakelaar gezien..
Maar staan genoemde zaken geschakeld onder eenzelfde zekering? Ik doel dan vooral op de toerenteller en de dagteller..
Veni vidi zweefti
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Beetje rommelen aan de nulstand knop wil soms helpen, ...
Zo krijg ik mijn dagteller ook aan de praat, voor het mooie zou die een keer uit elkaar moeten.
Radertjes schoonmaken
Toerenteller waarschijnlijk ook, bij mij volstond het om de as te smeren , helaas niets met een zekering te maken, was het maar zo ” gemakkelijk ”
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera