Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ik heb een 2 liter break uit 1996 en die heeft echt geen hydravtief en een indentieke gesloopt ook zonder.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nog eens terugdenkend, mijn zwarte 2 liter uit ‘97 had het ook niet. Was ook een late type 1.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Type1 2.0i 8v : hydractive, standaard.
Type1 2.0i 16v: geen hydractive standaard
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Basils Xantia is een 2.0 8v . Die had het blijkbaar ook niet meer standaard toen de 16v kwam.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Hartelijk dank voor het meedenken en het ontwarren van de verwarring.
Och het gaat inhouden dat bollen vervangen makkelijker sneller en goedkoper gaat worden.
Ondertussen heb ik mijn bijbel binnen
Kan iemand mij het rijgedrag, ofwel het verschil in rijgedrag uitleggen in persoonlijke termen*, tussen een Xantia met en zonder Hydractief?
Moet ik het me meer voorstellen als een BX?
*Beleving ipv techniek.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hydractief ie erop gericht om de wagenhoogte onder alle omstandigheden gelijk te houden.
Een auto die ermee is uitgerust zou dus o.a. niet moeten “rollen” in bochten.
Een auto zonder hydractief doet dat wel.
Helaas ik mocht mijn vorige bericht niet wijzigen.
Heb vandaag wat rondgebeld voor goedkopere LHM hier in Limburg en net over de grens in België.
Kan het niet goedkoper vinden op locatie dan 14 euro per liter.
Online kan ik de Total vinden voor 8.50 per liter. Dat lijkt me redelijk plus 5 euro verzendkosten maar aangezien ik de olie toch wil vervangen komt het uit op minder dan 45 euro voor 5 liter.
Nu ben ik ook 5L voor incl verzenden 30 euro tegengekomen: https://goo.gl/v8T8xU
Is dit een evengoede keus? Of is niet iedere LHM gelijk geschapen?
Alsmede eerst bollen vervangen of eerst vloeistof en dan bollen? Zodat je de nieuwe bollen niet besmet met de oude vuilere olie?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
LHM is LHM, dus dit is prima! En verder maakt het niet heel veel uit wat je eerst vervangt. Je tapt de olie af dus wat er overblijft in de bollen is nihil. Maar waarschijnlijk gebeurt het vervangen toch gelijktijdig
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb d&o also bericht dit weekend, maar nog geen reactie, toch morgen even bellen. Ze lijken inderdaad het goedkoopst. Straks het juiste aantal bollen in de kofferbak en LHM. Daarna kom ik graag richting Apeldoorn met meer vlaai. Ik wacht even de beurt of zodat er niet onnodig met de distributieriem wordt gereden.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Vergeet niet je remmen even te ontluchten na verversen LHM ....
Daar blijft anders hoop oude LHM zitten
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Is bekend.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Hallo,
Eerste ochtend echt handen vuil maken, om te beginnen, denk ik dat iedereen die aan zijn auto kan sleutelen tevens een volleerd Yoga instructeur is.
Goed, Ik heb een hoog bijgeluid wanneer de interieur ventilator blaast. Eens kijken of daar wat aan te doen is.
Bij mijn Xantia gaat het makkelijk want er zit geen matje onder de rechterkant van het dashboard.
Geen matje dus lekker makkelijk. Althans een vierde schroefje leek onmogelijk om aan te komen, kreeg er zelfs geen bitje tussen maar het plastic/rubber kon je een beetje induwen.
Mijn vriendin gaat met vilt een matje maken maar als iemand er nog een heeft liggen ik koop het graag over.
Zo kwam ie eruit. Beetje stoffig maar helaas geen losse blaadjes.
Zag er ook schoon genoeg uit.
Nog netjes gebalanceerd, er zit een lichte klik in maar verder draait it zonder iets aan te raken.
Maar zodat het even zelf te aanschouwen en beluisteren is:
Ik heb ergens gezien dat je hem even kunt aantikken maar ik heb zelf wat ervaring met computerventilators, deze draaien altijd nog even uit. Hier niet het geval. Is het mogelijk om het zaakje ergens te smeren? Ik vermoed dan ergens net onder de motor bij de kogellager?
Bedankt voor het meedenken. Ik ga mijn zonnegroet ondertussen oefenen.
Waarom zijn deze dingen zo duur?
http://www.ebay.ie/sch/i.html?_pgn=1&_sop=16&_ftrv=24&isRefine=false&_nkw=xantia blower
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Misschien nieuwe lagertjes?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Krijg steeds een foutmelding bij het willen wijzigen van mijn vorige post.
Ventilator geolied in het bovenste gedeelte van de behuizing en hij maakt na even indraaien minder lawaai maar het zijn nog wel een paar versnelde tikjes. Maar met een 3 paar kussens en een deken een matje geïmiteerd. Dat gaat er nu komen.
Ook even de tijd genomen voor het speaker systeempje. Ze lijken het allemaal te doen op de linker tweeter na. Ik dacht verwissel ze even met elkaar om te zien of het de speaker is of de bekabeling, maar ik kreeg hem niet los, de zon scheen op de voorruit. Das iets voor vanavond.
Nu even naar de action voor vulling om een matje te maken.