2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

trekhaak C5
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 09 maart 2006 08:39 PM
  [ # 16 ]

Wat is PDC?

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 09 maart 2006 08:46 PM
  [ # 17 ]

Dat is Park Distance Control, oftewel in Citroëntermen: Pack Parking, oftewel in lekentaal: een 4-5 tal sensoren in je achterbumper die je waarschuwen voor een te korte afstand ten opzichte van wat achter je C5 ligt/staat/hangt.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

PatH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 09 maart 2006 09:51 PM
  [ # 18 ]

Je ziet er helemaal niets van, op de phase II althans. Zelfs de contactdoos klapt weg achter de bumper.

Weet niet of de kogel er makkelijk aan/af te zetten is. Heb de auto nu 10 weken en nog nooit gebruikt Surprisedops:  .

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 10 maart 2006 02:02 PM
  [ # 19 ]

Hallo
bedankt voor de reacties

het wordt een afneembare, ik laat hem plaatsen bij de dealer.
op deze manier kan hij ook eens wat verdienen voor al zijn goede service.
Laughing
die op marktplaats heb ik ook gezien maar het gaat een beetje tegen mijn principes in, om met een trekhaak bij de dealer aan te komen en te zeggen ff monteren.
ik neem ook geen olie e.d mee als ik op de beurt ga.

maar dit is mijn gevoel/mening.

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 10 maart 2006 09:58 PM
  [ # 20 ]
ronama schreef:

die op marktplaats heb ik ook gezien maar het gaat een beetje tegen mijn principes in, om met een trekhaak bij de dealer aan te komen en te zeggen ff monteren.
ik neem ook geen olie e.d mee als ik op de beurt ga

Dat herken ik wel, maar mogelijk heb ik een “iets andere relatie” met mijn dealer: vanwege mijn hobby-auto’s (Acadiane en 2CV) kom ik er wat vaker met wat vragen, probleempjes, reparaties etc., en ik kan er zelfs speciaal gereedschap lenen, dus dan ligt dat net iets anders. Ik maak gebruik van hun specifieke deskundigheid en hun klantvriendelijkheid, en dat gaat over en weer al jaren goed. Is ook een kwestie van “delen van een gemeenschappelijke hobby”.

Overigens een goede keuze om een demontabele trekhaak te nemen Wink

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 10 maart 2006 10:34 PM
  [ # 21 ]

Het is bij die afneembare trekhaken wel zo dat er een groot aantal al een keer terug is gegaan naar de dealer en/of fabrikant, omdat het slot kapot ging.
In mijn geval trok ik het slotje met cilinder en al uit de draaiknop toen ik de haak van de auto wilde halen. Moest ik naar de dealer om die haak eraf te laten halen want ik werd lichtelijk gestoord van het gepiep van de PDC. Pas na een week of 8 was het probleem rond de haak opgelost: ik kreeg een hele nieuwe!

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 15 maart 2006 06:12 PM
  [ # 22 ]

Zoals ik eerder al typte op dit forum, de Bosal trekhaken die de dealer standaard levert zorgen voor nogal wat problemen. Dit probleem zit hem altijd in het slot om de een of andere reden…
Mijn tip is: haal de trekhaak er direct na gebruik onder vandaan. Op die manier houdt je het slot schoon. Stop ook altijd meteen weer de dop in het gat waar de trekhaak in moet. Op die manier beperk je vervuiling en dus schade.
Als je kan kiezen, bestel dan een ander merk. Moet mijns inziens ook mogelijk zijn en voorkomt misschien een heleboel gezeur…
Dat gevoel van de dealer ook iets gunnen ken ik ook. Mijn auto komt daar vandaan en komt daar voor al het onderhoud. En juist omdat ik ze alles gewoon laat maken gunnen ze tussendoor wat meer heb ik het gevoel. Als er is een klein probleempje is wordt ik altijd zonder zeuren geholpen en vaak nog gratis ook. Super is dat!

Xsara_Coupe

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 maart 2006 10:41 AM
  [ # 23 ]

bij mij gaat het nog iets verder, ik heb mijn auto niet gekocht bij de dealer waar ik op onderhoud ga.
en zij hebben de hele garantie overgenomen en staan altijd voor me klaar.
onlangs nog kostenloos een vervangwagen ter beschikking gehad voor 3 dagen.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 maart 2006 12:04 PM
  [ # 24 ]
ronama schreef:

bij mij gaat het nog iets verder, ik heb mijn auto niet gekocht bij de dealer waar ik op onderhoud ga.

wanneer hebt gij uwe trekhaak nu?

Profiel  

ronama
> 3000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 04:16 PM
  [ # 25 ]
blooper1963 schreef:
ronama schreef:

wanneer hebt gij uwe trekhaak nu?

aangezien het nog niet echt dringend is laat ik hem plaatsen
als mijn auto binnen gaat voor de 40000 km beurt , dan laat ik hem daar en kunnen ze alles tegelijk doen.  Laughing

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 28 maart 2006 12:38 PM
  [ # 26 ]

Kijk even op mijn site, http://www.frankknot.com

Het aansluiten van de bedrading met een originele citroen set is eenvoudig, er zit een goede handleiding bij. De boel wordt aangesloten op de 2 achterlichten (middels een tussenstekker) en een derde stekker die al achter de bekleding aanwezig is (die schakelt PDC uit). Daarnaast is een relais opgenomen in de draden bundel om de mistlampen uit te schakelen. Dit alles wordt gestuurd door een micro switch in de trekhaakstekker. Tot slot is er een dikke aarde draad die op een aardpunt aangesloten moet (ook in de kofferbak aanwezig)

Je moet dus de interne bekleding onder de achterlichten verwijderen, daar tref je alle aansluitpunten aan en plaats je het relais. Voor de rest plug en play.

De draden bundel is voor 7 en 13 polige aansluiting. Je kunt dus kiezen en achteraf alsnog een 13 polige monteren. Zorg er wel voor dat het stopcontact goed waterdicht is. Anders kortsluiting en allerlei storingen.

Frank

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 29 maart 2006 03:04 PM
  [ # 27 ]
deksels schreef:

dit klinkt inderdaad relatief eenvoudig… maar is het voor een break net zo eenvoudig als voor een berline. zijn er mensen die dit al gedaan hebben?

Break of berline maakt mi niets uit.
Bij elke nieuw geleverde trekhaak zit een zeer duidelijke montage handleiding ingesloten.
Zowel op mechanisch als op elektrisch vak Wink

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 maart 2006 12:30 AM
  [ # 28 ]
M&M schreef:

Een trekhaak van een Xsara past niet op een C5

zijn er ook afneembare trekhaken van een A-merk die plug and play op een C5 Phase II passen,of past enkel die van citroën?? welk merk is die van citroën?

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 02 april 2006 01:27 AM
  [ # 29 ]

Re: Trekhaak

Dehaene schreef:

Zijn die dingen te koop in 2de hands of wordt dat helemaal afgeraden?
Volgens de catalogus kwam dat op een 700€?

Ik vermoed dat een trekhaak van een xsara break helemaal niet past op een C5?

2e hands is ook prima, maar let er wel op dat er een goede kabelboom bij is met instructues. Anders kom je er NIET uit.

Nieuw zijn ze overigens ook maar 200 eurie + 50 voor dradenboom (tenminste, 1,5 jaar geleden, voor een afneembare, een vaste is nog iets goedkoper.)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 02 april 2006 01:47 AM
  [ # 30 ]
blooper1963 schreef:
M&M schreef:

Een trekhaak van een Xsara past niet op een C5

zijn er ook afneembare trekhaken van een A-merk die plug and play op een C5 Phase II passen,of past enkel die van citroën?? welk merk is die van citroën?

De afneembare trekhaak onder de phase1 was een Bosal. Ik denk dat de overige trekhaken ook van dit merk zijn…

Xsara_Coupe

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook