Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een hele sjieke Belg op de A27 vanmiddag:
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ik zie dat ik al een tijdje geen foto’s heb geplaatst in dit topic.
Vanmiddag zag ik deze geweldige Toyota Corolla 1100 Wagon KE16 uit 1969 in Edam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een hele leuke Triumph Stag.
C3 AirCross 1.2 PureTech 130 Shine GripControl
Foto’s : https://photos.app.goo.gl/HCzwXuaYFiHvJo1G7
Gisteren zag ik deze gave Oldsmobile 88 Futuramic Club Coupé uit 1950.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Heel apart deze Jaguar MK2 (of is het een Mk1?) Cabrio. Volgens mij nooit officieel door Jaguar geleverd.
Teun.
C3 AirCross 1.2 PureTech 130 Shine GripControl
Foto’s : https://photos.app.goo.gl/HCzwXuaYFiHvJo1G7
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Afgaande op de grille, A-stijlen en de achterlichten zou je verwachten dat dit een omgebouwde 2.4/3.4 Litre (MkI) is, maar met een ombouw kan een boel gebeuren… In ieder geval bouwde Vicarage in Engeland een aantal van dergelijke ‘Dropheads’ op basis van de MkII. Ik vind ‘t overigens een erg geslaagde ombouw!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind de MK2 met dak redelijk perfect. Sir William Lyons heeft daar heel veel denkwerk aan verricht en het is een geslaagde en mooie auto.
Cabrio’s zijn vaak mooi met het dak open, maar zelden mooi met het dakje dicht en als je een cabrio maakt van een MK2 dan moet je dat dak ergens laten als het open moet en daar is geen ruimte voor. En dan krijg je dit:
Nou, doe mij dan maar het vaste dak en dan hebben we het niet over wat je moet doen om zo’n auto stijf genoeg te krijgen. Ik heb er een gerestaureerd en ik weet hoe belangrijk het dak is voor de constructie. Het is bepaald geen DS, waar je met minder moeite een stevige cabrio van maakt.
Cabrio’s worden ontworpen als cabrio en het dak krijgt de ruimte om ergens te passen als het open is. Bij auto’s als deze Jaguar, of de latere XJ, heb je die mogelijkheden niet en ligt het dak bovenop de achterkant en persoonlijk vind ik dat verre van mooi.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gisteren heb ik deze MkI Cabrio bewonderd tijdens de Veendam-Leer-Veendam Rally en even met de eigenaar gesproken. De koets is omgebouwd door Oldtimer Service Eastend in Uithuizen. De kap en het interieur zijn door Koning Autostoffeerders uit Veendam gedaan. Deze ombouw is in de praktijk zowel open als dicht écht mooi en erg netjes uitgevoerd!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is puur smaak Derk. Ik begrijp dat mensen open rijden fijn vinden want dat doe ik zelf ook graag. Maar er zijn zo veel leuke cabrio’s, dus waarom dan een klassieke MK1 verbouwen.
Ik vind de MK1 en 2 met vast dak veel mooier en het interieur is ook prachtig, met houten lijsten langs de dakranden.
En je moet heel wat aan het chassis gaan doen wil hij zonder dak stevig genoeg zijn. Het blijft voor mij zonde van zo’n prachtige auto.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, smaak… ik vind het persoonlijk doodzonde, met name omdat de ombouw op basis van een MK1 gedaan is. Van de MK1, jaguars eerste auto met zelfdragende koets, zijn er echt weinig over en van de mk2 zijn d’r aanmerkelijk meer die overleefd hebben.
De mk1 is overigens een van de zeer weinige auto’s waar ik de Mercedes voor weg zou doen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
Penny Lane schreef:Gisteren heb ik deze MkI Cabrio bewonderd tijdens de Veendam-Leer-Veendam Rally en even met de eigenaar gesproken. De koets is omgebouwd door Oldtimer Service Eastend in Uithuizen. De kap en het interieur zijn door Koning Autostoffeerders uit Veendam gedaan. Deze ombouw is in de praktijk zowel open als dicht écht mooi en erg netjes uitgevoerd!
Derk
east end dat zijn geek kwajongens daar, dan is het vast wel goed gebeurt