4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Hoeveel BX’n rijden er nog in Nederland en Belgie?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 02 juli 2005 05:00 PM
  [ # 46 ]
hel1 schreef:

ik ben blij dat iedereen nog regelmatig bx-en ziet, en ik kom ze hier in de buurt (amsterdam oud zuid) ook elke dag nog tegen. minimaal een stuk of vijf, waaronder een zwarte tzi, een rode break, een witte cannes en een witte deauville. om de mooiste, die van mij, niet te vergeten, maar…............................ de vraag blijft hier een beetje:
hoeveel rijden er nou nog in nederland rond? zijn het er vijftigduizend, tienduizend, een paar duizend? heeft iemand een idee?

Duh - gisteren in de late ochtendspits (A12/A2) een DS of 4, 5 gezien en *niet* *één* BX (behalve de mijne, ja)!

Hoeveel DS-en rijden er dan nog wel niet (in NL) zeg….
Ok, in andere landen zijn ze uitgestorven dankzij de nederlandse koopzucht, metoch…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 15 maart 2006 03:53 AM
  [ # 47 ]

Als de BX echt een zeldzame liefhebbersauto wordt, dan ben ik schatrijk!
Hier in de buurt rijden er best nog wel veel. Het grappige is dat ze of in hele slechte staat verkeren, of juist in topconditie zijn. Mijn BXen die voor dagelijks gebruik zijn, zijn allemaal in topconditie. Ik heb ook een paar in de schuur staan die nog genoeg werk hebben. Verder rijdt er hier in het dorp een TZD Turbo break met airco en cruise-control, in werkelijke nieuwstaat. Kleur: Vert Triton, KM: iets van 350.000KM+.  Mijn buren hebben 2 witte Canne’s die ook goed onderhouden worden, en verder rijden er hier een stuk of 15 rond waarvan ik de eigenaar niet ken. (Noordwolde teld 4500 inwoners).

Over het algemeen genomen valt een BX mij altijd op. En niet zozeer omdat ik er op gebrand ben, maar toch wel meer en meer omdat ze echt opvallen. Ze worden echt zeldzamer, en over 10 jaar rijden alleen echte liefhebbers nog BX.  Nu is het nog wel een beetje het tijdperk dat non-liefheebrs BX rijden, vanwege de lage aanschaf en het hoge comfort. Maar over 5 tot 10 jaar is dat heel anders. En ik ben dan gezegend met een schuur vol mooie BXen.

Test

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 15 maart 2006 10:33 AM
  [ # 48 ]

Ik moet zeggen dat ik ook weinig bxen meer zie rijden tegenwoordig ,en áls ik ze zie rijden zijn het meestal bxen die er nog wel fatsoenlijk uitzien, de tijd dat je die brakke bxen over de weg zag stuiteren is voorbij, die staan en masse op de sloop volgens mij.

Die rol mag de xantia nu gaan vervullen volgens mij, want wat zie ik er daar veel van stuiteren, zwabberen, verkeerde rijhoogte hebben ed ed. Verschrikkelijk om te zien gewoon.

1 voordeel nu, als je een bx ziet rijden dan is het meestal een liefhebber en kijken ze ook naar jou Wink of seinen of zwaaien ze even, dat is dan wel weer errug leuk Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 15 maart 2006 06:49 PM
  [ # 49 ]
XBXG schreef:
rb schreef:

Per 1 januari 2004 waren het er 22.893.

Gegevens 2005 heb ik niet

Hoe ben je aan die gegevens gekomen? Via de RDW?

Beter laat dan nooit een antwoord Surprisedops:

De Bovag/Rai geeft jaarlijks een boekje uit: mobiliteit in cijfers. Daar staat per type opgesomd hoeveel er ingeschreven staan in het kentekenregister.

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 15 maart 2006 07:25 PM
  [ # 50 ]
metro2005 schreef:

Ik moet zeggen dat ik ook weinig bxen meer zie rijden tegenwoordig ,en áls ik ze zie rijden zijn het meestal bxen die er nog wel fatsoenlijk uitzien, de tijd dat je die brakke bxen over de weg zag stuiteren is voorbij, die staan en masse op de sloop volgens mij.

Zo zag ik laatst een BX voorbij sputteren met de vering in de een na hoogste stand….  Confused

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 maart 2006 07:58 PM
  [ # 51 ]

vanavond op weg naar huis wel 5 BX’en tegengekomen , dus rijden doen er nog wel een pak .
Een degelijke te koop vinden is er momenteel niet meer bij in België .
Moest vorige maand een vervanger vinden voor de Turbodiesel die zijn voorbrug op een vluchtheuvel heeft achtergelaten oops ; is uiteindelijk een Xantia geworden . lol

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

Gepost: 15 maart 2006 08:19 PM
  [ # 52 ]

raar, ik zie er juist bijna geen meer.
1 is hier nog in de buurt, een 16TRS automatique, type3 voor de rest noppes

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 10:24 AM
  [ # 53 ]

Reed gisteren nog achter een bx TZD turbo en nog een BX chic gespot.

Dus ze rijden er nog wel in elk geval Wink

Profiel  

Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

- Xsara Break
Gepost: 16 maart 2006 12:06 PM
  [ # 54 ]

in Eindhoven zie ik er dit jaar een stuk minder als vorig jaar..
Staan er wel 3 bij mij in de wijk waaronder een gt in lekkende brakke staat..
incl de mijne.

ds’en staan er ook 3 waarvan 2 in perfecte staat (rijden bijna nooit) en 1 roestig maar elke dag op een andere parkeerplaats, dus die word dagelijks gebruikt.

Ik zie juist hier in de stad bijna geen cx’en.. behalve de prestige van van Gompel, die er ook veel mee rondrijd

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  

DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 425

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 16 maart 2006 05:23 PM
  [ # 55 ]
TinusTussengas schreef:

... De BX is natuurlijk vele malen meer verkocht dan de GS(A) en ik denk dat de meerderheid van de BX’en die nu ...

Dat valt best mee, als je de GSen ook mee rekent eer zijn in nederland ongeveer 124.500 BXen verkocht en zo’n 110.000 GS en GSA. Al zijn die BXen wel in kortere tijd verkocht (1983-1994) dan de GS/GSA (1970-1986).....

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  

Mientje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 16 maart 2006 05:42 PM
  [ # 56 ]

Zie er ook steeds meer, maar komt misschien ook wel omdat ik ‘r nu zelf 1 heb Wink

Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 16 maart 2006 05:49 PM
  [ # 57 ]
Mientje schreef:

Zie er ook steeds meer, maar komt misschien ook wel omdat ik ‘r nu zelf 1 heb Wink

En als je bij mij thuis bent zie je er een heleboel…. Wink

Test

Profiel  

Mientje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 16 maart 2006 05:49 PM
  [ # 58 ]
Thijsvandebles schreef:
Mientje schreef:

ha ha ha Razz Razz Razz

Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 16 maart 2006 05:54 PM
  [ # 59 ]

Ik kom elke dag BX’en tegen. In mijn eigen dorp rijden er een aantal. Een goeie kennis van me heeft er bijvoorbeeld twee voor het dagelijks werk.
Ik moet zeggen dat ze me, mede door het enthousiasme van de liefhebbers op dit forum, steeds meer opvallen. Maar ik heb nou niet de indruk dat mijn Xantia aandacht krijgt van BX bestuurders. Ik steek echt mijn nek uit om te kijken wat voor type het is en hoe de staat van de auto is. Maar dat is niet wederzijds. Hebben “jullie BX’ers” geen aandacht voor de opvolger?

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2006 05:54 PM
  [ # 60 ]
Thijsvandebles schreef:
Mientje schreef:

Vraag me serieus af waar je al die auto’s laat Shocked

Profiel  

4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook