Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
midden. Toenemen van inductie.
je kan dat zo testen met een testopstelling. Verder is dat niet relevant. De lip van de rotor is breed genoeg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ok, bedankt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik vermoed einde , maar hou vooral rekening met je centrifugaalvervroeging !
Dat scheelt een heel stuk .
Daar ging het bij mijn VDl met originele kap mis
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Walter, en ook Joris heeft zoiets al een keer gezegd: ik ben het na lang nadenken daar niet mee eens.
De positie van het triggerwiel en de rotor blijven ten opzichte van elkaar gelijk. Omdat het vonkmoment bepaald wordt door het triggerwiel ten opzichte van de sensor, die in het huis vastzit, hebben ook bij vervroeging de rotor en het triggerwiel nog steeds dezelfde positie ten opzichte van de kap.
Bij mij klopte het met de originele kap ook niet (op 3 poten lopen), maar dat kwam omdat de rotor nog met de nok gepositioneerd werd met maar 1 contact in de rotor. Ja, dat werkt natuurlijk niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Jan , rotor en triggerwiel blijven op dezelfde positie ,
maar heel het beweegbare deel ( as rotor en trigger ) verzetten ten opzichte van de punten in de verdelerkap .
Kan je mooi zien als je een verdeler laat lopen op de testbank met opengezaagde kap .
Mischien is daar nog wel ergens een filmpje van .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jan heeft gelijk. Ik heb dat later al eens gerectificeerd.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Help,
De bougiekabels zijn rechts losgeweest zonder 1st de volgorde vast te leggen. Ik dacht dat het schema voldoende soelaas bood, maar helaas.
Links (3,2,1) is volgens het schema goed aangesloten, en heb ik verder ook niet losgehad,
rechts is echter anders dan het schema. Wat te doen? Het is een ontsteking van Willem van der Laan.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een vanderlaan heeft een ‘normale’verdeler en die ontsteekt zoals elke SM 1,6 2,6 3,4.
Het plaatje dat je toont is van de originele ontsteking met dubbele rotor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank, maar wat is dan de volgorde van de kabels naar de nummers op de ontstekingskap?
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet nummer 1 vinden en dan verder het rondje met de klok mee (dacht ik).1,6,2,5,3,4 .
1 en 6 moeten dicht bij elkaar, net als 2 en 5 en ook 3 en 4. Tussen 6 en 2 zit dan iets meer ruimte.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet nummer 1 vinden en dan verder het rondje met de klok mee (dacht ik).1,6,2,5,3,4 .
1 en 6 moeten dicht bij elkaar, net als 2 en 5 en ook 3 en 4. Tussen 6 en 2 zit dan iets meer ruimte.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoho! Tegen de klok inm!!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dit is nou wel erg toevallig. Ik heb ook een vdL ontsteking. Zoals ik hem geleverd kreeg, met de originele kap vond ik het geen ideale setup. De contacten in de originele kap hebben namelijk onderling gelijke afstanden. Daardoor staat de rotor in de vdL setup nooit echt mooi recht voor de contacten in de kap. Ik heb hem dus vervangen door een volvo kap + rotor. Een tussenring had Joris voor me. Nu treedt plotseling het volgende euvel op. Bij stationair af en toe knal in uitlaat. Na een tidje op 3 poten lopen. Moet ik dit nu in de ontsteking zoeken of in het gebitje?
PS De ontstekingsmodule is gloednieuw.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dan moet je kijken welke bougies er niet vonken. Als alles vonkt is het brandstof. Dus idd het gebit of te rijk mengsel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jantje1948 schreef:Hoho! Tegen de klok inm!!!
Yeah.
Wist het niet meer zeker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>